You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 11 Maj 2024, 04:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #375718 Wysłany: 21 Cze 2010, 20:27; 
 Temat postu: Mruknięcie mojego GP
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Pozdrawiam, mam pytanko do innych posiadaczy 1.4 8V. Jeżdżę z takim objawem już od zakupu auta, prawie 2 lata i zrobiłem 36 tys.

No więc moje GP sobie tak ładnie głośno mruknie najczęściej przy ruszaniu, jak np. za małe obroty miałbym na wrzucenie dwójki czy trójki... Zauważam to najczęściej jak żona jeździ i nie depnie mu sporo obrotów przy zmianie biegu. Takie mruknięcie jak zły kotek gdzieś z okolic podsilnikowych. Macie coś podobnego ? Rurę mam jeszcze całą plecionka trochę utargana, ale niby trzyma, może to ? A może TEN TYP TAK MA ? Wasze mruczą ? :)

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 

 
 Post #375729 Wysłany: 21 Cze 2010, 20:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
witam,
też tak mam i wg mnie związane jest to ze spalaniem stukowym. W niektórych sytuacjach dochodzi do tego, że ciśnienie ładunku w momencie jego sprężania wraz z temperaturą i wydłużonym czasem samego sprężania sprawiają, iż zaczyna dochodzić do lokalnych szmozapłonów ładunku zanim nadejdzie moment zapłonu od świecy zapłonowej. Dzieje się to wszystko w fazie suwu sprężania i te lokalne samozapłony powodują uderzenia ciśnienia na tłok w kierunku "do dołu" (a tłok idzie w tym suwie ku górze). Te powstające fale ciśnienia dają charakterystyczny dźwięk w postaci stukania, mruczenia. Potem zaczyna korygować zapłon(opóźniać) czujnik tzw. przeciwstukowy i wszystko znika.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375763 Wysłany: 21 Cze 2010, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Spora wiedza na ten temat, gratulacje.

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375816 Wysłany: 22 Cze 2010, 07:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB
Rejestracja: 24 Kwi 2008,
Posty: 917
Bahama70 napisał(a):
Spora wiedza na ten temat, gratulacje.

Yacek to jest gość ,zawsze mi szczęka opada jak coś wytłumaczy :E

_________________
Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375818 Wysłany: 22 Cze 2010, 07:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Hehe to prawda.. :D
Co do tematu to faktycznie takie zjawisko zauważam w korku..
Od kiedy mam ten filtr i wskazówka sama leci to gdzieś tak przy 4 tys następuje zmiana biegu i wtedy jest mruczenie ale trochę inne.. :D :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375827 Wysłany: 22 Cze 2010, 08:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB
Rejestracja: 24 Kwi 2008,
Posty: 917
Sebooo napisał(a):
Od kiedy mam ten filtr i wskazówka sama leci to gdzieś tak przy 4 tys

popatrz jak to nowy filtr powoduje wzlatywanie wskazówek :E szkoda że ta od stanu paliwa nie chce samoistnie lecieć do góry :E

_________________
Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375829 Wysłany: 22 Cze 2010, 09:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
A moj nie chce mruczec. Warczec, owszem tak po przekroczeniu 4 tys. obr. :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375830 Wysłany: 22 Cze 2010, 09:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Przecież nie musicie mi wierzyć, że są leprze osiągi :)
Ale tu się zgodzę, że ta od paliwa leci w przeciwną stronę niż powinna :D

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375849 Wysłany: 22 Cze 2010, 11:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Piekary Śląskie
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 52
Jestem prawie pewien iż przyczyna jest znacznie bardziej prozaiczna. Mam takie objawy u siebie w GP, gdy ruszam z niskich obrotów lub kulam się przed skrzyżowaniem na np: 2 biegu i wdepnę , często coś ,,zabuczy'' od strony komory silnika. Na 99% to wina luźnej i źle zamocowanej rury wlotu powietrza do filtra powietrza (potwierdzone przypadki w zaprzyjaźnionym ASO).
Proponuję wziąć trochę taśmy klejącej i na próbę okleić łączenie rury z puszką filtra powietrza, jak przestanie to mamy rozwiązanie zagadki.
Co do spalania stukowego, gdyby to tak miało działać było by bardzo źle, układy przy normalnej jakości paliwa działają w sposób płynny praktycznie nie dopuszczając do tego zjawiska.





Yacek napisał(a):
witam,
też tak mam i wg mnie związane jest to ze spalaniem stukowym. W niektórych sytuacjach dochodzi do tego, że ciśnienie ładunku w momencie jego sprężania wraz z temperaturą i wydłużonym czasem samego sprężania sprawiają, iż zaczyna dochodzić do lokalnych szmozapłonów ładunku zanim nadejdzie moment zapłonu od świecy zapłonowej. Dzieje się to wszystko w fazie suwu sprężania i te lokalne samozapłony powodują uderzenia ciśnienia na tłok w kierunku "do dołu" (a tłok idzie w tym suwie ku górze). Te powstające fale ciśnienia dają charakterystyczny dźwięk w postaci stukania, mruczenia. Potem zaczyna korygować zapłon(opóźniać) czujnik tzw. przeciwstukowy i wszystko znika.

_________________
GP Estiva Blue&Me - nigdy więcej tego bubla!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375852 Wysłany: 22 Cze 2010, 11:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Pepcio napisał(a):
Na 99% to wina luźnej i źle zamocowanej rury wlotu powietrza do filtra powietrza


Ostatnio modyfikowałem dolot, wywaliłem starą rurę i pociągnąłem od grilla do obudowy filtra nową przegubową i jest mocno zamocowana.. Więc to nie ona powoduje ten hałas.. :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375869 Wysłany: 22 Cze 2010, 12:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB
Rejestracja: 24 Kwi 2008,
Posty: 917
W ASO mi też poprawiali dolot bo zbyt luźny był ,ale kiedy był luźny nie powodował żadnych odgłosów więc to moim zdaniem nie to ,nawet jeśliby luźny dolot generował jakiś odgłos byłby on za cichy aby mógł być słyszalny w kabinie przy pracy silnika tym bardziej przy wciśniętym gazie.

_________________
Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #375880 Wysłany: 22 Cze 2010, 12:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Jarocin
Rejestracja: 06 Lis 2008,
Posty: 586
Pomógł: 1
Mam tę rurę przypasaną na stałe samozaciskowymi od 2 lat :), zmieniam przy wymianie filtra, jednak mruknie czasem nadal :)

_________________
Grande Punto Energy 1.4 77KM listopad 2006


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO