You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 19:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #35551 Wysłany: 28 Lip 2007, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Swietokrzyskie
Rejestracja: 13 Kwi 2007,
Posty: 21
Jak urosnie ci teperatura silnika po nad polowe skali to dotknij chlodnicy :) Jesli chlodnica bedzie zimna badz letnia to znak ze termostat sie nie otwiera i nie ma obiegu chlodzenia :lol:

_________________
PuntoI1996


Góra
 Profil  
 

 
 Post #35553 Wysłany: 28 Lip 2007, 22:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 160
Dzieki zapamietam na przyszlosc ;)
Teraz juz po problemie :)
Pozdrawiam

_________________
| 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36392 Wysłany: 01 Sie 2007, 17:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Ruciane-Nida
Rejestracja: 20 Lip 2007,
Posty: 24
no to widze po problemie ja ostatnio też zagrzałam kropke to podobnej co na zdjęciach temperatury ale o dziwo nic się nei stało odtsał na parkingu i ruszył dalej ale problem nie zniknął. wymieniłam wentylator woda nie ucieka za to olej znika więc teraz wymieniam uszczelki pod głowicą i klawiatura zobaczymy czy się będzie grzał jak tak to obejrze termostat... albo ide teraz zobacyzć. Pozdrawiam

_________________
GPAbarthS2000 - pomalutku i kiedyś go będę mieć Narazie Kropek I generacji


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37836 Wysłany: 09 Sie 2007, 10:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 221
Cieszcie się, że macie możliwość sprawdzenia temperatury. W mojej wersji wszystko na "czuja". Myślę, że to jeden z najbardziej nie udanych zabiegów konstruktorów punto - aby pozbawić samochodu wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. To chyba nawet niemiecka syrenka miała takie cudo. Teraz cholera nawet nie wiem, czy woda za gorąca czy nie.

_________________
Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37837 Wysłany: 09 Sie 2007, 10:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 160
A nie masz na silniku czujnika temperatury ?
Jak masz to mozesz sobie tam cos podpiąć ;)

_________________
| 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37839 Wysłany: 09 Sie 2007, 10:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 221
SnakeX napisał(a):
A nie masz na silniku czujnika temperatury ?
Jak masz to mozesz sobie tam cos podpiąć ;)


Kurde nie wiem czy mam, w każdym razie w kokpicie "pilota" jest licznik, zegar i stan baku. Poza tym jest podświetlany znaczek od temperatury który się świeci na zielono przy zapalonych światłach - tyle.
Myślisz, że moja wiedza, zmysł i możliwości potrafią takie cuda czynić? może i tak, ale jak na samochód 10 letni, to takie rzeczy powinny być bardziej niż w standardzie.

_________________
Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37841 Wysłany: 09 Sie 2007, 10:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 160
Wiesz, kolega ma seicento 2001 r. i tez nie ma wskaznika temperatury :E
Ten czujnik masz jak stoisz przed autem to jest po lewej stronie silnika (taki zloty troszke wystaje) jest wkrecony w silnik. Od gory go fajnie widac, po lewej stronie lekko z tylu.
A opis jak zrobic termometr napewno gdzies na necie znajdziesz, albo kupisz cos na giełdzie :) Tylko ze musisz miec ten czujnik.

_________________
| 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37843 Wysłany: 09 Sie 2007, 11:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 221
to już zupełnie bym się załamał. Nie kojarzę tego, ale pójde po wasza poradę. Zrobię kilka fotek dzisiaj kropkowi to sami zobaczycie, czy jest tam coś czy nie ma.

_________________
Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37845 Wysłany: 09 Sie 2007, 11:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 160
No ok, ja tez zrobie jak bede miał chwilke i pokaże Ci gdzie go mam :)

_________________
| 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |


Góra
 Profil  
 
 
 Post #37955 Wysłany: 09 Sie 2007, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 17 Lip 2007,
Posty: 221
fotki z silnika z mojej kropki. Jest ten czujnik? :)
Image
Image
Image
Image
Image

_________________
Kropek 55s 97r, 1.1, 55KM
Astra II, 98r, 1.8 16v, 116 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38027 Wysłany: 09 Sie 2007, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
czujnik temp. masz na ostatnim zdjęciu
po lewej stronie bagnetu, ta "śruba" z niebieskim czymś

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38031 Wysłany: 09 Sie 2007, 23:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Lip 2007,
Posty: 160
To jest to o ile sie nie myle ;)

Image

Z mojego wychodzi jeden cieńki czarny drucik i jest gumowa oslonka.

_________________
| 1.1 SX 55 | LPG | 5 D | CB | '97 | Cz. Parkowania | 185x60x14 | CB Alan 101 |


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38469 Wysłany: 11 Sie 2007, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: legionowo/kirkcaldy
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 42
No dobra moi drodzy: uwaga
punciak mi się grzeje! (...1.2 75sx. '94 fajera po prawej ;]...)
śmiga jak dziki, ale tylko w trasie trzyma połowę temperatury. po mieście chodzi na 3/4 a jak postoję w korkach to podchodzi pod czerwone... tuż tuż dosłownie milimetr od czerwonego włącza się drugi bieg wiatraka[ ale nie zawsze-choć poruszyłem ostatnio wszystkie styki od wiatraka i chyba pomogło] , i trochę się schładza, wiatrak schodzi na 1wszy bieg, no i tak sobie chodzi, a ja czuję smród całego tego wygrzanego silniczka i mi się to wcale nie podoba - nie lubię wcale wymieniać uszczelki pod głowicą i nie chcę go poważnie przegrzać.
dobra bo się rozpisałem...
fakty:
1 chodzi za ciepło przy wolnej jeździe
2 w trasie jest na połowie [czasem mniej, ale ja mam wyjęty termostat, więc ma prawo być czasem zimniejszy ]
3 termostatu nie ma więc obieg jest zawsze duży...
4 termostat włożę, ale dopiero jak dojdę o co chodzi bo się boję przegrzać
5 gdy wskaźnik pokazuje mi że silnik jest już raczej ciepły- włączam dmuchawę na ciepłe powietrze a leci zimne, dopiero paru minut trzeba żeby był naprawdę ciepłe - tylko po dłuższym przestoju w jeździe, np rano
6 oleju nie bierze, wody nie ubywa, nie ma wody w oleju ani oleju w wodzie
7 dopiero zmieniłem pasek rozrządu więc pompę obejrzałem z wierzchu - nie cieknie
8 ogólnie - nic nie cieknie nic nie bierze, rdzy prawie nie ma pali tak około 8,5-9litra na setkę [10litrów na 70-80mil] ale ja tam mu nie żałuję, bo on lubi pohasać raczej ;]
ma ktoś pomysł co może być schrzanione???
plis bo ja wymiękam już

[ Dodano: 11 Sie 2007 22:41 ]
STax napisał(a):
...Pompa kosztuje +/- 150zł i do tego trochę silikonu termoodpornego.

o jezu! kto Ci kolego podsunął pomysł z tym silikonem? jak kupujesz pompę to powinieneś dostać uszczelkę...
pomyśl co może narobić mała grudka silikonu lub kilka takich w układzie chłodzenia... ile rzeczy może zapchać.
o wielki jakiśtam... chroń nasze silniki przed silikonem...
a, no i przed mechanikami ;]
przecież oni nam grzebią w silnikach w godzinach pracy[ no spotkałem kilku takich co mieli pasję, ale to wyjątki...]
pozdrawiam

_________________
błękitna kurde strzała... kropek 75


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38479 Wysłany: 11 Sie 2007, 23:12; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Jak zdejmowałem starą pompę to nie było uszczelki tylko jakaś masa silikonopodobna... Teraz zanosi się znowu na wymianę pompy... Ehh...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38494 Wysłany: 11 Sie 2007, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: legionowo/kirkcaldy
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 42
bo silikon to wynalazek dla leniwych ... ja drapałem ostatnio silikon spod pokrywy zaworów- wiem skąd się tam znalazł- ta gumowa uszczelka lubi wyskoczyć w ostatniej chwili więc poprzedni grzebacz z lenistwa dodał silikonu żeby mu się nie ruszała... byle odwalić robotę- na bank mechanik z serwisu, ech tyle razy mi coś pochrzanili a tym tutaj to w ogóle już nie wierzę bo oni wszystko z ksiązki robią... jedyny plus to wszystkie części orginalne...
tak czy siak nie mam pomysłu z tym grzaniem w moim kropku ... a naprawdę zdążyłem go polubić choć mam go dopiero miesiąc [dokładnie dziś stuknęło]

jak ta Twoja pompa ciekła to było to wyraźnie widać? czy trzeba się było mocno przyglądać???

_________________
błękitna kurde strzała... kropek 75


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38496 Wysłany: 11 Sie 2007, 23:42; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Były krople płynu na tym plastiku co jest pod nią. Teraz znowu jest to samo. Puszcza w środku i potem to cieknie po rozrządzie. Wysokie obroty (5-6k rpm) jej nie służą...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #38498 Wysłany: 11 Sie 2007, 23:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: legionowo/kirkcaldy
Rejestracja: 11 Sie 2007,
Posty: 42
ah bo Ty masz 55;]
ja swojemu 75 ledwo 4k cisnę jak sam jadę i jest burza więcej nie trzeba ... i tak Ci zazdroszczę lewarka w prawej ręce ;]

_________________
błękitna kurde strzała... kropek 75


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41836 Wysłany: 28 Sie 2007, 22:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 27 Sie 2007,
Posty: 5
U mnie sytuacja wyglada tak

Po przejechaniu 5-10 minut zalacza sie wentylator ktory pracuje non stop - nawet jak silnik jest zgaszony to dziala jeszcze kilka dobrych minut

Do tego trzeba co jakies dwa trzy tygodnie dolac z 1 litr plynu chlodniczego bo ucieka (zauwazylem ze dzieje sie to wtedy jak zgasi sie silnik i auto stoi, widac ze plyn cieknie z prawej strony w dolnym rogu blizej swiatel stojac przodem do maski i nie zawsze cieknie wlasnie wtedy byc moze jeszcze kiedys ale ja tyle widzialem)

Dodam jeszcze ze jest to fiat punto I 1.1 55s i jest tam tylko kontrolka temperatury na desce ale ona nie swieci sie na czerwono tak jak powinna gdy sie gotuje (byc moze jest spalony bezpiecznik tylko ze ja nie wiem jak to sprawdzic)

Czekam na jakies opinie i z gory dziekuje za pomoc


Góra
 Profil  
 
 
 Post #41844 Wysłany: 28 Sie 2007, 22:50; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Sprawdź, czy masz dobrze wąż na dole chłodnicy założony, bo z tej strony co piszesz to w zasadzie tylko stamtąd może ciec.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42216 Wysłany: 30 Sie 2007, 16:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 27 Sie 2007,
Posty: 5
sprawdzałem i z wezem jest w porzadku
dzieki za zainteresowanie
moze jeszcze ktos dorzuci swoja fachowa pomoc?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178046 Wysłany: 09 Paź 2008, 09:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 01 Paź 2008,
Posty: 6
Witam
U mnie temperatura płynu w chłodnicy dochodzi max do 1/4 skali , niewiem czy to prawidłowo? Wentylator się wogóle nie włancza. Mam 1.7 TD.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #178395 Wysłany: 10 Paź 2008, 14:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Może masz za niską temperaturę, dlatego nie włącza się wentylator. W silnikach TD temperatura wolniej rośnie niż w benzynowych.Musisz dotykowo sprawdzić[ przewód z silnika do chłodnicy] , czy ma te 90 stopni.Wskażnik u mnie tak samo wskazuje.Wentylator obowiązkowo powinien załączyć się po przekroczeniu połowy skali.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #266171 Wysłany: 19 Cze 2009, 19:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
teraz dopiero znalazłęm ten temat, opisałem swoje problemy (dotyczące auta żeby nie było) na topic16519.html
podpowiedzcie co to może być

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 48 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO