You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 08:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #382603 Wysłany: 22 Lip 2010, 23:38; 
 Temat postu: GP 1.3Mulitjet /90KM dziwny świst po delikatnym dodaniu gazu
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: KATOWICE
Rejestracja: 01 Wrz 2007,
Posty: 27
Witam!
Koledzy mam taki problem zresztą niestety niejedyny w ostatnim czasie zauważyłem w swoim GP a auto mam przejechane dopiero 42tys km

otóż po zapaleniu silnika wszystko pracuje jak należy- żadnych niepokojących dźwięków ale po delikatnym dodaniu gazu (gdy obroty wzrosną ok 1400obr/min) spod maski dochodzą dziwne świsty- coś jakby turbina ale ona chyba nie włącza się przy takich obrotach???? a poza tym mam wrażenie że dźwięk dociera z lewego górnego kwadrantu komory silnika a tam turbina chyba się nie znajduje??

Na biegu jałowym obr 800 dźwięk jest normalny
Podczas jazdy mam wrażenie, że ten świst pojawia sie przy każdym "nowym" dodaniu gazu i gaśnie przy ok 3000obr/min

Ktoś ma pomysły co może być przyczyną??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #382655 Wysłany: 23 Lip 2010, 14:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 246
lewy kwadrat to okolice aku i przepływki?tędy też idzie do intercoolera,turbo jest prawie centralnie za chłodnica wody,ale przy tak zabudowanym silniku może być mylące miejsce odgłosu


Góra
 Profil  
 
 
 Post #382746 Wysłany: 04 Sie 2010, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
Stawiam na dwie rzeczy:
1. Nieszczelność w układzie podciśnienia (pompa "vacum" - okrągło puszka z blachy lekko przetłaczanej znajduje się koło pompy paliwa), przewody idą pomiędzy silnikiem, a ścianą grodziową, koło łapy silnika, przy chłodnicy u góry jest zawór i do turbiny (kombinacja czarnych, niebieskich (sztywnych) i metalowych rurek).
2. Problemy ze szczelnością układu dolotowego (pomiędzy turbiną, intercoolerem, a filtrem powietrza), czasami wystarczy dociągnąć lub wymienić opaski.

[ Dodano: 04 Sie 2010 20:17 ]
wszwedd masz jakąś diagnozę twojego auta - świstów w silniku ??

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO