Cytuj:
Witam, czytałem na kilku forach i stronach o tuningu mechanicznym Punto, który rzekomo zmniejsza spalanie i dodaje nawet do 10KM.
Jeśli byłoby to -3 do +3 KM, to bym prędzej uwierzył
Cytuj:
1. Zdjęcie filtra powietrza z obudowy i wmontowanie na wlocie filtr stożkowy, co podobno nie ma takiego oporu przy pobieranym powietrzu i rzekomo silnik lepiej chodzi i ma większą moc.
j/w + coś kosztem czegoś. Więcej powietrza, kosztem gorszego filtrowania.
anaruku napisał(a):
2. Usunięcie katalizatora. Nadaje delikatnie głębszy dźwięk, jednak szybsze wydalanie spalin poprawia pracę silnika i poprawia jego pracę.
Mechanika przepływu cieczy/gazów się kłania. Niefachowa ingerencja w wydech może doprowadzić do częstego wydmuchiwania UPG (AŚ sprzed roku lub dwóch).
Jeśli zaczynać zabawę z tuningiem koniecznie na obecnym silniku, to wypada nieco rozwiercić jednostkę, wymienić wałek rozrządu, koło zamachowe, wypolerować kanały dolotowe, zmienić kolektor wydechowy, wymienić cały wydech, wystroić ECU itp. Do tego wypada jeszcze zafundować sobie kute korbowody + T + inna skrzynia, sprzęgło i kto wie czy nie półosie. Nie zapominajmy też o hamulcach
Ceny oczywiście są dosyć wygórowane (z jednostki 60KM można by powiedzmy wyciągnąć 80-100KM), pytanie tylko czy warto się pakować w coś, co wyjdzie drożej niż np. swap lub po prostu zakup lepszego kropka. Chyba tyle pisząc z grubsza i po łebkach. Jak
ZoltaR lub
2rotor zauważą ten temat, to pewnie czeka Cię dość długi i konkretny wykład oparty na doświadczeniu.
Odpowiadając na pytanie zawarte w nazwie tematu: nie.