Witam, ostatnio przydarzyło mi się nieszczęście wymiany alternatora w moim punto 1.9D z klimatyzacją. Mogę tylko powiedzieć, że jest dużo roboty. O ile wymiana samego sprzęgła alternatora to jeszcze nie jest aż tak dużym problem to wyjęcie alternatora już jest. Cały reportaż będzie sukcesywnie rozszerzany w miarę jak będę składał swój samochód w ciągu najbliższych 2-3 dni. Myślę, że jak ktoś ma wystarczające umiejętności techniczne poradzi sobie z tym sam. Orientacyjny czas wyjęcia alternatora to około 1.5 godziny.
Przy okazji wymiany alternatora możemy wymienić rolki prowadzące, napinacz, pasek lub koło 2 masowe w zależności od stanu.
Wymagane narzędzia i materiały:
- Podnośnik,
- Kobyłki lub cegły do podparcia samochodu,
- klucz 15 , długi płaski do napinacza paska alternatora,
- Dobrej jakości klucz nasadowy 19 - najlepiej no-slip,
- śrubokręt krzyżak Ph2, krótki i standardowy,
- Koniecznie rękawiczki - zwiększają siłę
- Młotek
Opcjonalnie
Uszczelka bagnetu - 46413484
Prostownik - Jeśli chcemy pojeździć bez alternatora.
Śruba 10.9 M12x120,130,140 ale najlepiej nierdzewna klasy 100 wraz z podkładkami HV.
Jeśli nie czujesz się na siłach lub masz niewystarczające umiejętności techniczne to proszę zleć wymianę alternatora wykwalifikowanemu warsztatowi.