|
Obecny czas: 16 Maj 2024, 19:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
jacekm |
#408014 Wysłany:
29 Paź 2010, 10:47; Temat postu: Gleba |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 163
|
Nie znalazłem tematu na ten temat odnośnie GP - jeżeli coś przeoczyłem to podajcie link i zamknijcie temat.
Jeszcze nie odebrałem auta a już myślę co w nim zmienię. Chyba zrobię glebę na co najmniej -30 mm. Mam pytanie, wystarczy zmienić sprężyny zostawiając seryjne amortyzatory czy konieczne jest wymienienie kompletu sprężyn i amortyzatorów?
Dodatkowo czy taką zmianę sprężyn zrobią mi w ASO i ile to może mniej więcej kosztować?
|
|
Góra |
|
|
|
|
sadoo |
#408020 Wysłany:
29 Paź 2010, 11:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
Witka.
Powinno się montować amortyzatory i sprężyny w komplecie, jednakże przy nowych amorach jeszcze nie jeżdżonych włożenie sprezyn do -30mm spokojnie przejdzie ponieważ amortyzator od początku ułoży się pod sprężynę. zabieg taki kosztuje ok 300zł w ASO.
Najlepiej włożyć Eibach Pro Kit ponieważ one są najbardziej zbliżone charakterystyką do sprężyn seryjnych.
|
|
Góra |
|
|
rafal-pl |
#408025 Wysłany:
29 Paź 2010, 11:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Rafał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: W-wa Rejestracja: 02 Lis 2009, Posty: 1180 Pomógł: 9
|
|
Góra |
|
|
jacekm |
#408048 Wysłany:
29 Paź 2010, 14:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 163
|
@sadoo: Chodzi o takie sprężyny http://allegro.pl/eibach-pro-kit-sprezy ... 18018.html ?
Jest jakiś powód dla którego ASO może odmówić założenia obniżających sprężyn? Np. homologacja ciężarowa - mi jest potrzebna tylko do odliczenia 100% VATu nie będę wozić nic ciężkiego.
BTW. Nie mam jak porównać bo moje auto jest jeszcze w fabryce pod Neapolem. Dlatego Was zapytam. Czy auto z tego filmu: http://www.youtube.com/watch?v=6fr9iqmkgQY
1. Jest obniżone
2. Ma niestandardowe zderzaki
3. Niestandardowe listwy boczne
4. Niestandardowy grill
?
Krótko mówiąc czym się różni od serii?
|
|
Góra |
|
|
wilku |
#408060 Wysłany:
29 Paź 2010, 16:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice-Wesoła:) Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 861
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#408062 Wysłany:
29 Paź 2010, 16:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
wilku napisał(a): ma wieśniackie zdesie Jak ori ospojlerowanie dla Ciebie to wiocha to niezłe, popatrz na swoją bryke najpierw ;P rafal-pl napisał(a): Glebe w GP? Chcesz wahacze pourywać i przy okazji miskę uszkodzić Na tych naszych pięknych drogach to zapomnij Nie taki straszny diabeł jak go malują u nas na -50mm krzywdy nie ma a co dopiero na -30mm. jacekm napisał(a): Sprężyny najbardziej zbliżone charakterystyką do seryjnych. jacekm napisał(a): 1. Jest obniżone 2. Ma niestandardowe zderzaki 3. Niestandardowe listwy boczne 4. Niestandardowy grill
1. Jest ok -40mm na pewno
2 ma ori do GP
3 ori progi od sporta
4. ma dostosowana siatke najpewniej plaster miodu i pomalowana na srebrny kolor
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#408312 Wysłany:
30 Paź 2010, 14:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
o kurcze to gp z filmiku jest już na glebie? a w sumie to i może jakaś mała bo fiaty zazwyczaj stoją fabrycznie jak kozy.
jacekm gleba to b dobry wybór, owiele lepsze powadzenie auta i inny wygląd naprawde są warte zainwestowanych pieniążków. Dla mnie to chyba 1 mod jaki powinno sie w auto robić. Ale to tylko moje zdanie. Co do jazdy to nowym autkiem, ze świeżym ogólnie pojętym zawieszeniem niema problemu nawet -50.
Ale sam na twoim miejscu szukał bym zawieszenia gwintowanego.. lepiej poczekać uzbierać kase i kupić gwint.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
jacekm |
#408463 Wysłany:
30 Paź 2010, 22:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 163
|
Dzięki za szczegółowe wskazówki.
Nie mogę znaleźć takiego zawieszenia do Grande Punto na allegro .
Mam kilka pytań:
1. Instalacja takiego zawieszenia kosztuje tyle co normalnego?
2. Jak reguluje się wysokość i czy można zrobić to samemu?
PS. Ja też nie zamierzam wiele więcej zmieniać. Interesuje mnie obniżenie, fele 17'', pomalowanie zacisków, przyciemnienie szyb o ile to możliwe wszystkich.
Chyba jednak udało mi się znaleźć na allegro:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1283473632
Chodzi o coś takiego?
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#408491 Wysłany:
31 Paź 2010, 00:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
jacekm dokładnie tak, montaż każdego tyle samo, bo ta sama robota.
A w gwincie masz idealnie dobrane do siebie amory i sprężyny noo i możesz samemu sobie regulować wysokość. Chyba dał byś rade samemu, z tego co wiem to podnosisz auto i specialnym kluczem odkręcasz. btw. tył jest chyba stały a przód tylko regulowany (tak jest w p2 a w gp to niewiem)
|
|
Góra |
|
|
jacekm |
#408495 Wysłany:
31 Paź 2010, 00:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 163
|
1,5k to nawet nie tak drogo za cały komplet. Chyba skuszę się na coś takiego. Napisałem do sprzedawcy pytanie czy będzie pasować do mojej pięciodrzwiowej wersji.
Co oznacza "typ: 199" ?
Czy ktoś z Was wstawił gwintowane zawieszenie do GP? Jeżeli tak prośba o kilka słów z opisem szczegółów co i jak
|
|
Góra |
|
|
wilku |
#408497 Wysłany:
31 Paź 2010, 01:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice-Wesoła:) Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 861
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#408548 Wysłany:
31 Paź 2010, 13:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
jacekm napisał(a): 1,5k to nawet nie tak drogo za cały komplet.
kurcze niewiem jak to było bo gwnty są FK i KW i któreś są lepsze bo mają wkład KONI.
typ 199 to włąśnie chyba Grande punto, po 189 (czy 188) to chyba p2 a 179? (albo 177) p1, jakoś tak
|
|
Góra |
|
|
yacub |
#408556 Wysłany:
31 Paź 2010, 13:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 107
|
dokładnie mode 199 to GP, dla przykładu siena miała 178
_________________ GP Estiva B&M 1,4 8V Red Exotica, Siena 1,6 LPG+BLOS
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#408642 Wysłany:
31 Paź 2010, 17:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
Osobiście bym nie kupił tego gwintu, najpewniej jest to tandeta, no chyba ze roczne przebiegi beda na poziomie 5-10 tys km to spoko.
Kolega w swoim pasku ma Gwint KW zrobił na nim juz ponad 100 tys km.
tylko ze gwint takich firm jak KW, Weitec, Eibach, Bilstein oscylują w okół 5 tys zł, Więc chyba coś w tym musi być.
Każdy gwint ma klucz którym po sciągnięciu koła i postawieniu go na lewarku jesteś w stanie na poczekaniu zmienić wysokość, czasem się z tym pościerać czasem idzie łatwiej.
kolega z paska jak wiedział że będzie jeździł po autostradach to dawał go na 80% w dół jak po zwykłych drogach na 50% w dół a jak stawał na zlotach to 100% w dół w zimę wracał do poziomu 0
Jest jeszcze możliwość założenia tzw. KITów, amor i sprężyna są zestawem i są dopasowane do siebie, twardość sprężyny i skok amora jest na odpowiednim poziomie takie zestawy uznanych firm takich jak H&R, Eibach Weitec,
Lowtec oscyluja na poziomie 1600 zł.
Kazda marka ma inna charakterystykę i twrdość. H&R jest najtwardszy, Weitec Lowtec, środek stawki i Eibach ma wersje twardsza i zbliżona do seryjnej twardości.
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#408647 Wysłany:
31 Paź 2010, 17:44; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
nom też mi śmierdzi ta cana 1500zł.... coś za mało, i sadoo niewiem czy kit eibacha, weiteca by sie zmieścił w 1600 a nawet 2000zł. Ja bym szukał gwintu KW, jeździłem autem na takim i było super.
[ Dodano: 31 Paź 2010 17:44 ] btw. niema nawet opcji żeby kit był tak samo twardy jak ory. bo zawsze są niższe.
|
|
Góra |
|
|
jacekm |
#408674 Wysłany:
31 Paź 2010, 19:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 163
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#408775 Wysłany:
01 Lis 2010, 01:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
Dobrze ze pokazałeś zdjęcie tego GP. Po filmiku wydawało się ze ma glebe.
po fotce widać ze stoi jak koza.
masz tu poglądowo.
-40mm od noviteca.
a tu masz gwint na fabrycznej kozie i na max opuszczeniu
jak chcesz zawieche to trzeba z Niemiec ciągnąć tam są dobre ceny i spory wybór. przeglądnij sobie www.ebay.de
|
|
Góra |
|
|
jacekm |
#408904 Wysłany:
01 Lis 2010, 19:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2010, Posty: 163
|
|
Góra |
|
|
PLANETJDM |
#435693 Wysłany:
30 Sty 2011, 17:47; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 08 Sty 2011, Posty: 30
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#435834 Wysłany:
02 Lut 2011, 02:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
PLANETJDM napisał(a): Czy GP w wersji SPORT jest niższe od zwykłego ? Pytam bo chce go obniżyć 30mm sprężynami - żeby się nie okazało że po założeniu bedzie tak samo.
1,9 na pewno siedzi niżej i nie tylko przez wagę silnika , za duża różnica ,np. do zwykłego 1.3 mj
Podejrzewam , że szału nie będzie przy -30 , ale na pewno tył nie będzie stał jak koza
[ Dodano: 02 Lut 2011 02:52 ]
dla przykładu , 1.3 mj 90
16" co prawda na profilu 45" ale obrazuje to jaka koza jest
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
coffe |
#436659 Wysłany:
02 Lut 2011, 13:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 26 Sty 2010, Posty: 818 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#436664 Wysłany:
02 Lut 2011, 14:01; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
coffe zamów za granicą coś lepszego
|
|
Góra |
|
|
PLANETJDM |
#436813 Wysłany:
02 Lut 2011, 22:37; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 08 Sty 2011, Posty: 30
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#436824 Wysłany:
02 Lut 2011, 23:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
o prosze fajny gwincik, ale czy jest on związany jakoś z KW.. niewiem
btw. ile kosztuje porządny KW?
|
|
Góra |
|
|
PLANETJDM |
#437341 Wysłany:
04 Lut 2011, 21:17; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Rejestracja: 08 Sty 2011, Posty: 30
|
KW ten najprostszy inox 1 prawie 3 tyś.
W tym AP które pokazuje jest wszystko co zawias powinien mieć + dobra gwarancja.
NIemcy nie są wariaci wiedzą że nie każdy ma kasę w Europie na KW - zmieniają kolor nowa marka żeby nie psuć ceną KW i sprzedają jak bułeczki jako AP. A KW i tak się sprzedaje.
Tu proszę porównanie myślę że rozwieję wątpliwości
Jak by tak zrobić zakup grupowy to może z tego AP by pare złotych urwał .
Można by nad tym pomyśleć.
Albo dziś znalazłem :
http://allegro.pl/fiat-grande-punto-spr ... 96053.html - super cena !!!
_________________ 2009r - 1.3 -90km -Biały SPORT - Forge,STRI,ROTA,KUMHO,VMAXX, www.wskazniki.com
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|