|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 17:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#336096 Wysłany:
16 Lut 2010, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
|
|
slepy1301 |
#336109 Wysłany:
16 Lut 2010, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Pompe i rozrząd miałem wymieniane w zeszłym roku więc nie ma takiej potrzeby natomiast z regulacją zaworów to dobry pomysł.
Ale w moim pytaniu bardziej chodziło mi o to czy w trakcie wymiany ulegają jakieś z elementów uszkodzeniu np jakieś inne uszczelki czy śruby???
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#336113 Wysłany:
16 Lut 2010, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Oprócz śrub głowicy inne nie powinny sprawić problemów. Ewentualnie śruby z kolektora wydechowego, bo one lubią zerwać gwint przy odkręcaniu kolektora (co jest konieczne do zdjęcia głowicy).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
slepy1301 |
#336118 Wysłany:
16 Lut 2010, 23:14; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 28 Sty 2009, Posty: 71
|
Dzięki za odpowiedzi jeśli jeszcze ktoś miał jakiś pomysł co może wyjść nie tak jak powinno to będe wdzięczny.W czwartek ładuje się pod maske i może coś zdziałam.
|
|
Góra |
|
 |
Matty013 |
#336120 Wysłany:
16 Lut 2010, 23:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Środa Śląska Rejestracja: 09 Cze 2009, Posty: 40
|
głowice do planowannia oddaj.
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#336150 Wysłany:
17 Lut 2010, 08:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Matty013 napisał(a): głowice do planowannia oddaj.
Do tego sprawdzenie szczelności głowicy, wymiana uszczelniaczy które są po 50gr. Jeśli rozrząd jest stary to też wymieniać.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Konrad00 |
#336379 Wysłany:
18 Lut 2010, 00:32; Temat postu: UPG po raz kolejny |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2009, Posty: 17
|
Witam
Czy delikatny zapach spalin w zbiorniczku wyrownawczym i podnoszenie się płynu przy nagrzanym silniku podczas odkrecania korka są wystarczajacymi dowodami na walniete upg?
Nie mam oleju w plynie, plynu w oleju, dymi tak srednio na jeza (ciezko przy tej pogodzie ocenic), ale intensywnie ucieka mi plyn chlodzacy. Dodam że widziałem tez babelki w plynie, ale czasami ubywa mi ponizej minimum i nie wiem czy babelki nie biora sie z odpowietrzania. Spaliny nie smierdza specjalnie. Reka przylozona do wydechu jest mokra, ale to tez raczej wina pogody.
Nieszczelnosci nigdzie nie widac, nie zauwazylem zeby pompa sikala (zreszta byla wymieniona 25 000km temu), nagrzewnicy tez nie podjerzewam. Termostat byl wymieniany, wentylator sie wlacza, chlodnica wyglada ok choc jest to drugi podejrzany.
Przez te ubytki 2x na 30sekund zagotowalem auto (czerwona lampka).
Oprocz mieszania sie wody z olejem i rozkrecania jest jakis 100% dowod na walniete upg?
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#336385 Wysłany:
18 Lut 2010, 00:53; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Konrad00 napisał(a): odnoszenie się płynu przy nagrzanym silniku podczas odkrecania korka To jest normalne i dlatego nie należy odkręcać korka na ciepłym silniku. Konrad00 napisał(a): eka przylozona do wydechu jest mokra, ale to tez raczej wina pogody. Z wydechu zawsze leci woda, tzn oprócz spalin zawsze jest para wodna, efekt spalania. Konrad00 napisał(a): ale intensywnie ucieka mi plyn chlodzacy. Dodam że widziałem tez babelki w plynie, ale czasami ubywa mi ponizej minimum i nie wiem czy babelki nie biora sie z odpowietrzania
To może wskazywać na UPG, ale równie dobrze może to być np nieszczelna nagrzewnica, chłodnica lub pompa wody.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Konrad00 |
#336387 Wysłany:
18 Lut 2010, 01:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2009, Posty: 17
|
Plyn podnosi sie rowniez przy lekko ostudzonym silniku (20 min na mrozie). Chcialem sprawdzic co tam w zbiorniczku piszczy, przy odkrecaniu plyn delikatnie wyciekl i byl temperatury letniej. Czy to rowniez normalne?
A ten zapach spalin z chlodnicy? Wczesniej nie wachalem  i czytalem ze nie jest to normalne.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#336388 Wysłany:
18 Lut 2010, 01:09; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Jeśli zapach spalin na pewno jest z chłodnicy (a nie z nieszczelnego kolektora np) to niestety raczej uszczelka.
Z tym płynem to trudno ocenić, aczkolwiek jeśli był letni a mimo to podniósł się na tyle, że wylał, to na pewno układ jest gdzieś zapowietrzony.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
arczi23 |
#336816 Wysłany:
19 Lut 2010, 21:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 05 Mar 2009, Posty: 185 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
Konrad00 |
#336896 Wysłany:
20 Lut 2010, 01:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2009, Posty: 17
|
Nie są. Oprocz znikajacego plynu i zapachu (moze placebo  ) nic nie sugeruje upg. Szukam bo na zew. nic nie widac.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#336996 Wysłany:
20 Lut 2010, 15:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#337011 Wysłany:
20 Lut 2010, 15:50; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
nickoo napisał(a): esli zapach i znikajacy plyn to nagrzewnica.
Ale koledze nie chodzi o zapach w kabinie, tylko o zapach spalin z chłodnicy 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#337013 Wysłany:
20 Lut 2010, 16:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Konrad00 |
#337651 Wysłany:
22 Lut 2010, 13:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 15 Sie 2009, Posty: 17
|
|
Góra |
|
 |
Crazydrake |
#415731 Wysłany:
26 Lis 2010, 10:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów Rejestracja: 27 Cze 2009, Posty: 523 Pomógł: 12
|
Tak odgrzewając kotleta. Przymierzam się do wymiany UPG tylko czy to na pewno ona. Objawy mniej albo więcej zależy od pokonywanych odcinków masła pod korkiem wlewu oleju, "króciec" czy jak to się zwie przy obudowie filtra powietrza cały w tym czymś jest, w chłodnicy nie widać bąbelków żadnych, płyn ubywa ale przez walniętą chłodnicę i tu jakby kompresja szła na układ to by mogło przez to bardziej walić. Pali normalnie tylko od dołu troszkę słabiej się zbiera. Po przy gazowaniu troszkę kopci i świece jak wykręciłem ostatnio to dwie były dość mocno pobielałe. Pojechałem do znajomego mechaniora wykręcił wszystkie pooglądał stwierdził że wszystkie są przepłukane troszkę płynem i to może być uszczelka.
Doradźcie co to robić bo mam zamiar się wybrać jutro po wszystkie klamoty potrzebne do tego. [ Dodano: 26 Lis 2010 09:05 ]Z nowości to tak wygląda korek wlewu oleju po przejechaniu jakichś 14km
a taka zadymka jest przy gazowaniu(silnik rozgrzany)
http://www.youtube.com/watch?v=sdFSHZr-gyc
_________________ Jest Nowy kijek Było Mój "landrynkowy":E kropas
|
|
Góra |
|
 |
Cygan |
#416008 Wysłany:
26 Lis 2010, 10:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Gru 2008, Posty: 137
|
W/G mnie najpierw zajmij się chłodnicą,wymien na nową.Białe świece o niczym nie świadczą-na bezołowiówce takie są ,ja mam takie cały czas a jeżdże na gazie.Biały pióropusz też na razie o niczy nie świadczy bo robiłeś filmik pewno o mrozie.Jak dla mnie jedyne co pewne to walniete uszczelniacze na trzonkach zaworów bo masz te świece mocno zaoliwione.Najpierw chłodnica 
|
|
Góra |
|
 |
Crazydrake |
#416010 Wysłany:
26 Lis 2010, 10:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów Rejestracja: 27 Cze 2009, Posty: 523 Pomógł: 12
|
Film był na mrozie to fakt. Z tym tylko że jak był zimny silnik to wogóle nie dymił. Czyściutkie spaliny. A i jeszcze jak powąchałem ten korek to czuć go było spalinami. Normalne to?
_________________ Jest Nowy kijek Było Mój "landrynkowy":E kropas
|
|
Góra |
|
 |
Cygan |
#416048 Wysłany:
26 Lis 2010, 14:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Gru 2008, Posty: 137
|
A czym miało pachnieć- landrynkami? Zacznij od wymiany chłodnicy!!!! 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|