You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 13 Lis 2018, 18:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #41685 Wysłany: 28 Sie 2007, 00:33; 
 Temat postu: Punto II i II fl - Momenty dokręcania śrub
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SG
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 12320
Pomógł: 45
Silnik

Śruby głowicy:

1 etap: 20Nm
2 etap: 30Nm
3 etap: obrót o 90*
4 etap: obrót o 90*

Kolejność dokręcania śrub głowicy:

Image

Odkręcamy w odwrotnej kolejności.

Obudowa wału rozrządu (pokrywa zaworów): 15Nm

Korek ochronny wału rozrządu (oring?): 15Nm

Pokrywy korbowodów: 41Nm

Pokrywy łożysk głównych: 20Nm + obrót o 90*

Koło zamachowe: 40 do 46Nm

Koło zębate wału korbowego: 20Nm + obrót o 90*

Koło zębate wału rozrządu: 120Nm

Pokrywy P i T kadłuba: 10Nm

Pokrywy łożysk wału rozrządu:
śruby M8: 20Nm
śruby M6: 10Nm

Rolka napinacza paska rozrządu: 28Nm

Śruby mocowania pompy wody: 10Nm

Miska olejowa: 10Nm

Kolektor dolotowy: 27Nm

Kolektor wylotowy: 25Nm

Sonda Lambda: 45Nm

Komora przepustnicy do kolektora dolotowego: 7Nm

Wyłącznik ciśnieniowy (Kontrolki ciśnienia oleju): 10Nm

Świece zapłonowe: 27Nm

------------------------
Sprzęgło

Śruby mocowania mechanizmu dociskowego: 25Nm

Mocowanie skrzyni biegów do silnika: 85Nm

Pompa hydrauliczna: 8Nm

Siłownik hydrauliczny: 18Nm

------------------------
Ręczna skrzynia biegów C514

Skrzynia do silnika: 85Nm

Zamocowanie pokrywy 5 biegu: 12Nm

Zamocowanie widełek 5 biegu: 12Nm

Zamocowanie wspornika dźwigni włączenia wstecznego: 15Nm

Nakrętki mocujące koła zębate 5 biegu na wałku sprzęgłowym i głównym: 118Nm

Mocowanie pokrywy mechanizmu zmiany biegów: 20Nm

Korek wlewu oleju: 36Nm

korek spustowy oleju: 22Nm

Nie chce mi się reszty ze skrzyni pisać... do automatu ECVT też mam momenty, więc jak by co pisać :)

--------------------------
Półosie napędowe

Nakrętka półosi: 280Nm

Śruby mocujące koło samochodu:
86Nm - Felgi stalowe (tłoczone z blachy)
98Nm - Felgi za stopów lekkich (odlewane)


--------------------------
Układ kierowniczy:

Sworzeń kulowy do zwrotnicy koła: 40Nm

Nakrętka sworznia kulowego drążka kierowniczego: 34Nm

Koło kierownicy do jej wału: 50Nm

Przegub krzyżakowy do wału kierownicy: 33Nm

Mocowanie górne kolumny kier. do wspornika: 15Nm

Mocowanie dolnej osłony metalowej: 5Nm

Poduszka powietrzna do kier.: 8Nm

Silnik wspomagania do kolumny: 35Nm

Zamocowanie przekładni kier. do ramy pomocniczej: 70Nm

--------------------------
Zawieszenie przód

Zamocowanie ramy pomocniczej do zespołu napędowego? chyba nadwozia...: 110Nm

Zamocowanie drążka stabilizatora: 35Nm

Przednie mocowanie wahacza do ramy pomocniczej: 110Nm

Tylne zamocowanie wahacza do ramy: 35Nm

Dolny sworzeń kulowy zwrotnicy koła: 32Nm

Dolne zamocowanie kol. zawieszenia: 75Nm

Górne mocowanie kol. zawieszenia: 60Nm

Przekładnia kier. do ramy pomocniczej: 70Nm

Nakrętka tłoczyska amortyzatora: 75Nm

Nakrętka półosi: 70Nm + obrót o 55*

------------------------
Zawieszenie tylne:

Śruba górnego mocowania amortyzatora: 55Nm

Śruba dolnego mocowania amortyzatora: 100Nm

Śruby mocowania wspornika do osi: 90Nm

Śruby mocowania wspornika do nadwozia: 55Nm

Śruby mocowania piasty tylnej do osi: 69Nm

Nakrętka piasty koła: 280Nm

------------------------
Układ hamulcowy

Śruby tulejek zacisku hamulca tarczowego: 26Nm

Zamocowanie tarczy/bębna do piasty: 13Nm

Cylinderki hamulców kół tylnych: 10Nm

Przewody hamulcowe: 14Nm

Śruby odpowietrzające: 7Nm

Śruby mocowania wzmacniacza podciśnieniowego: 22Nm



---------------------------------------------------

nic, tylko zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny i rozkręcać kropka :)

_________________
Fiat Punto Evo 1,4 16V Multiair 99kW & Ford Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Fiat Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Fiat Punto II 1,2 8V 44kW & Ford Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo
Image <- Ford Fiesta VII fl 1,0 Ecoboost
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #111226 Wysłany: 03 Kwi 2008, 13:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 31 Gru 2007,
Posty: 160
a z jakim momentem nalezy dokręcic poduchy silnika?

_________________
Pierwsza i najlepsza: 1.2 8v LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #192988 Wysłany: 23 Lis 2008, 16:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jemielnica
Rejestracja: 22 Lis 2008,
Posty: 104
Wielkie dzięki :D Czegoś takiego szukałem :)

_________________
Fiat Punto II FL 1,3 Multijet Cult :]
moje Punto: http://fiatpunto.com.pl/post232636.html#232636 :]
Mobil: President Valery + Hustler IC 100 :]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #415488 Wysłany: 24 Lis 2010, 20:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 247
Pomógł: 3
ipIV
ipIV napisał(a):
Półosie napędowe

Nakrętka półosi: 280Nm
i
Cytuj:
Nakrętka półosi: 70Nm + obrót o 55*


której wartości się trzymać dla półosi napędowych??

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632911 Wysłany: 23 Gru 2012, 22:52; 
 Temat postu: Re: Punto II i II fl - Momenty dokręcania śrub
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Norbert
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Lubin
Rejestracja: 15 Kwi 2011,
Posty: 106
Koledzy jaki najlepiej wybrać klucz dynamometryczny? Chodzi mi o zakres dokręcania... Na allegro jest tego sporo (zakresów również). Jaki jest najbardziej używany? I na 1/2" czy na 3/8"?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632925 Wysłany: 23 Gru 2012, 23:28; 
 Temat postu: Re: Punto II i II fl - Momenty dokręcania śrub
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 04 Cze 2012,
Posty: 48
Pomógł: 1
Taki mały OT.
Ciekawi mnie kto dokręca koła na niutonometry :D
A co do spisu ciekawy, lecz dla mnie to i tak się liczy tylko śruby/nakrętki głowicy :P
Wystarczy :)

Pozdrawiam i plus za opis.

_________________
"Jeżeli pewnego dnia prędkość mnie zabije, nie płaczcie, ponieważ ja będę się uśmiechał" ~ paul Walker


Góra
 Profil  
 
 
 Post #837769 Wysłany: 16 Maj 2018, 23:24; 
 Temat postu: Re: Punto II i II fl - Momenty dokręcania śrub
Offline
Forumowicz

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 15 Cze 2014,
Posty: 3
Czy podane w pierwszym poście momenty dotyczą także silników 1.4 16v?
chodzi mi głównie o moment dokręcenia głowicy do bloku, a także moment dokręcenia pokrywy/kasety z wałkami do głowicy.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO