You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 20:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #376505 Wysłany: 24 Cze 2010, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Nie wiem jak w GP (tam steruje tym Body Computer) ale w mk.1 światła są wyłączane na czas pracy rozrusznika - popatrzcie sobie na schemat elektryczny instalacji. Przygasanie jest pozorne - po prostu żarówki gasną powoli nawet po całkowitym odcięciu zasilania, nie zdążą całkowicie zgasnąć zanim silnik zaskoczy. Nie jest to dla żarówek szkodliwe (włókna nie zdążą ostygnąć, więc nie ma udaru prądowego przy ich ponownym włączaniu), a dla akumulatora jest nawet dobre, zwłaszcza zimą, lekkie "rozruszanie" go przed załączeniem rozrusznika.

W mk.1 i mk.2 był patent ze stacyjką, żeby włączyć postojowe na wyłączonym zapłonie, w GP wystarczy przekręcić włącznik tam i z powrotem.

W mk.1 żarówki (2x H1) wytrzymały mi 4 lata i jeszcze świecą.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #380354 Wysłany: 13 Lip 2010, 17:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Borat napisał(a):
Ostatnio w auto świecie chyba czytałem artykuł jak wychwalali dressvagena za "genialne i nowatorskie rozwiązanie, umieszczenia włącznika świateł w pałąku od kierunków i automatycznym wyłączeniem się świateł po wyłączeniu zapłonu" oświećcie mnie, ile już Fiat stosuje taką technikę? grupo ponad 30 lat? No ale Fiat to nie niemieckie auto dlatego trzeba go krytykować za wysoki próg załadunkowy ( W golfie jest taki sam i jest według nich GIT) Przperaszam za mały offtop, tak w formie ciekawostki napisałem.

Bo to jest rewolucyjne rozwiazanie dla vw, fiat stosowal takie cos juz w maluchach kiedy vw zastanawial sie jak zrobic FL garbusa. No to sie w niemieckiej motoryzacji rewolucja dokonuje (dobrze, ze sa inni, mozna zgapiac i sie pozniej chwalic).

_________________
Był/jest: GP 1.4 8v, Panda 1.1, tipo HB T-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381433 Wysłany: 18 Lip 2010, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW
Rejestracja: 12 Gru 2009,
Posty: 430
tzok napisał(a):
W mk.1 i mk.2 był patent ze stacyjką, żeby włączyć postojowe na wyłączonym zapłonie,

też w
-Bravo, Brava
-Marea
-Siena
-Albea :E

_________________
Image
ImageImage


Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport
post319724.html#319724
Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE!
Prostuj Wydech REGULARNIE!

FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381439 Wysłany: 18 Lip 2010, 22:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 03 Sie 2009,
Posty: 306
Tez w:
CC
SC
126


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381514 Wysłany: 19 Lip 2010, 00:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Nie wiem jak u was ale mam nastepujace obserwacje:

W P1 byly zarowki H4 i zwykle swiatla trzymalem wlaczone, przy odpalaniu albo przygasaly albo gasly w ogole ale poza tym zadnych atrakcji.

W P2 zauwazylem za to (przy zarowkach H7) ze zywotnosc tychze zaroweczek znacznie spada o ile swiatla nie za wylaczone przy rozruchu / wylaczaniu silnika.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #381527 Wysłany: 19 Lip 2010, 07:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
ka-8 napisał(a):
W P2 zauwazylem za to (przy zarowkach H7) ze zywotnosc tychze zaroweczek znacznie spada o ile swiatla nie za wylaczone przy rozruchu / wylaczaniu silnika.


Brat ma auto z tym głupim automatycznym zapalaniem świateł mijania. W trakcie rozruchu światła przygasają. I z tym faktem wiąże problem częstego przepalania żarówek.

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381567 Wysłany: 19 Lip 2010, 11:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
W mk.1 miałem lampy na 2xH1 i nigdy nie wyłączałem świateł, żarówki wymieniłem raz po zakupie auta (i to profilaktycznie, bo nie były spalone) i przez 5 lat, do momentu sprzedaży ani raz się nie przepaliły.

Przygasanie żarówek w żaden sposób nie jest dla nich szkodliwe - największe ryzyko przepalenia żarówki jest w momencie włączania zimnego włókna. Gdyby Wasze teorie spiskowe byłby prawdziwe to żarówki kierunkowskazów trzeba by wymieniać raz w tygodniu (częstotliwość migania kierunkowskazu jest tak dobrana by włókno żarówki nie zdążyło całkowicie ostygnąć pomiędzy kolejnymi włączeniami żarówki). Zasilanie żarówki obniżonym napięciem wpływa na żywotność żarówki ale pozytywnie - wydłuża ją, podobnie jak płynne rozświetlania i gaszenie stosowane w oświetleniu wnętrza.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #381575 Wysłany: 19 Lip 2010, 11:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
filip76 napisał(a):
Pierwszą żarówkę H4 wymieniłem po 2,5 roku jeżdżenia

tak samo miałem. Tylko ja w odróżnieniu od Ciebie nie wyłączam świateł przed zgaszeniem silnika i odpalam na włączonych.
w MK1 jeździłem tak samo pierwsza żarówka spaliła się po 6 latach.
więc te teorie o szybszym przepalaniu przy H4 możecie włożyć między pólki z bajkami Brzechwy :)

filip76 napisał(a):
przepala mi się żarówka od oświetlenia tablicy

Warto kupić markową W5W a nie Made in Tesco czy karefur, Blue philipsa też nie polecam a problem zniknie.
raz mi sie przepaliła to kupiłem tesco, 2 raz mi sie przepaliła kupiłem firmówke problem znikł.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420105 Wysłany: 07 Gru 2010, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Jako, że kupiłem Grande to mogę uzupełnić swoje wypowiedzi - w Grande światła niestety nie są wyłączane podczas załączania rozrusznika, więc wyłączam je przed zgaszeniem silnika i włączam po uruchomieniu (mam diesla, więc pobór prądu przy rozruchu jest spory, do tego jeszcze świece żarowe), żeby nie przeciążać akumulatora (bo jakiś maławy taki ;) ).

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420174 Wysłany: 08 Gru 2010, 09:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca
Rejestracja: 08 Sty 2009,
Posty: 351
tzok napisał(a):
w Grande światła niestety nie są wyłączane podczas załączania rozrusznika

To chyba u Ciebie:) bo u mnie, kolegi z parkingu, i kolegi z pracy światła przygasają (1,4 16v dynamic, 1,4 8v active, 1,3 dynamic)

_________________
GP 1,4 16V 95KM Dynamic (grudzień 2008)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420237 Wysłany: 08 Gru 2010, 14:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Przygasają z powodu poboru prądu przez rozrusznik ale nie są odłączane jak w mk.1.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #420892 Wysłany: 10 Gru 2010, 19:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 21 Paź 2010,
Posty: 107
dokładnie - potwierdzam co pisze kolega tzok w grande swiatła nie są odcinane podczas rozruchu silnika tylko następuje spadek napiecia i swiatłą lekko przygasają, ale np w moim drugim samochodzie w Sienie podczas rozruchy jakis przekaźnik odcina dopływ prądu do swiateł bo na chwile żarówki gasną ( swiecą sie tylko postojowe) a po puszczeniu kluczyka jak odpali samochód to żarówki sie włączają :)

_________________
GP Estiva B&M 1,4 8V Red Exotica, Siena 1,6 LPG+BLOS


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO