You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 18:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #36481 Wysłany: 02 Sie 2007, 09:01; 
 Temat postu: Poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Braniewo
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 38
Ostatni zauważyłem w moim kropku,że za każdym razem po dłuższej jeździe przy odkręcaniu korka zbiornika wyrównawczego słychać syczenie i podnosi sie poziom płynu( czasami nawet znacznie). Myślałem,że to wynik zapowietrzonego układu ( jakiś czas temu była wymieniana nagrzewnica), ale po odpowietrzeniu jest bez zmian.
Czy to jest normalny objaw?
Zastanawia mnie to ponieważ ostatnio mój znajomy musiał wymienić uszczelkę pod głowicą ponieważ płyn przedostawał się do komory spalania.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #36627 Wysłany: 02 Sie 2007, 18:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
Jeżeli w czasie jazdy wskaźnik temp. jest w normalnym położeniu a płynu nie ubywa to raczej jest ok.
Jeżeli wentylator włącza się i wyłącza w miare normalnie to raczej nie ma powodu do paniki.
Po odkręceniu powinno syczeć i nawet pykać bo jednak cały układ rozgrzewa się do prawie 100'C

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #36656 Wysłany: 02 Sie 2007, 21:11; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Swietokrzyskie
Rejestracja: 13 Kwi 2007,
Posty: 21
Raczej masz wszystko wporzadku.Po dluzszej jezdzie plyn sie rozgrzewa i zwieksza swoja objetosc i wtedy uwaga przy odkrecaniu korka zeby sie nie poparzyc

_________________
PuntoI1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42119 Wysłany: 30 Sie 2007, 08:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Braniewo
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 38
Jeszcze raz wracam do tematu.
W pracy jeżdżę Pandą, po odkręceniu korka przy nagrzanym silniku praktycznie nic się nie dzieje, w Golfie II również nie zauważyłem takich objawów jakie mama w swoim kropku, dlatego zaczynam poważnie myśleć o wymianie uszczelki. Czy ktoś miał takie objawy w swoim samochodzie, zanim zabiorę się za naprawę chciałbym mieć 100% pewność ,że to uszczelka.
Objawy są takie:
1. po nagrzaniu silnika, przy odkręcaniu korka jest syczenie połączone z podnoszeniem się płynu- znacznym (przy całkowitym odkręceniu pewnie by się przelał)
2. podczas jazdy po mieście często włącza się wentylator
3. po dłuższym postoju- kilka dni -przy odpalaniu ostatnio chodził mi początkowo chyba tylko na 2 -3 garach, po ok 10s i przygazowaniu wróciło do normy, z tłumika biały dym, zapach paliwa.

Proszę o pomoc !!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42156 Wysłany: 30 Sie 2007, 11:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tuchola
Rejestracja: 18 Sie 2007,
Posty: 210
ks napisał(a):
2. podczas jazdy po mieście często włącza się wentylator

to akurat normalne o tej porze roku ;p


ks napisał(a):
3. po dłuższym postoju- kilka dni -przy odpalaniu ostatnio chodził mi początkowo chyba tylko na 2 -3 garach, po ok 10s i przygazowaniu wróciło do normy, z tłumika biały dym, zapach paliwa.

nie pamietam dokładnie co oznacza biały dym a miałem to w szkole, ale to chyba cos z układem zapłonowym :roll: choć nie jestem pewien.

_________________
Punto I 1.2 MPI ELX 75KM '94
http://fiatpunto.com.pl/topic2740.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42158 Wysłany: 30 Sie 2007, 11:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
barT napisał(a):
nie pamietam dokładnie co oznacza biały dym

to pewnie regulator barwy zadymienia,częsta usterka ;)
biały dym oznacza również wybór nowego papieża ale wracając do tematu

moim zdaniem mozesz spokojnie jezdzic jesli by ci sie coś z uszczelka działo w zbiorniczku zobaczyłbys zupe czyli mieszanke oleju i płynu o zabarwieniu kremowym,a to ze płyn sie podnosi przy odkrecaniu korka to normalne w kazdym samochodzie dzieje sie to samo


Ostatnio edytowany przez kox, 30 Sie 2007, 12:18, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #42161 Wysłany: 30 Sie 2007, 11:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Sieradz/Opole
Rejestracja: 18 Maj 2007,
Posty: 366
kox napisał(a):
barT napisał(a):
nie pamietam dokładnie co oznacza biały dym

to pewnie regulator barwy zadymienia,częsta usterka ;)



hehe a to dobre ...

_________________
www.team50.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42173 Wysłany: 30 Sie 2007, 12:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tuchola
Rejestracja: 18 Sie 2007,
Posty: 210
kox napisał(a):
to pewnie regulator barwy zadymienia,częsta usterka

czyli musze moj wymienic bo spaliny są niemal niewidoczne ;p;p;p a chciałbym kolor czerwony :mrgreen:

_________________
Punto I 1.2 MPI ELX 75KM '94
http://fiatpunto.com.pl/topic2740.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42192 Wysłany: 30 Sie 2007, 13:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Braniewo
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 38
Dzięki za odpowiedzi- również te mniej poważne, grunt to nie tracić poczucia humoru
Biały dym z tłumika to niespalone paliwo wymieszane z powietrzem i spalinami z pracującego prawidłowo cylindra, zastanawiam się tylko co spowodowało brak zapłonu- jedną z przyczyn może być zbieramie się płynu chłodzącego w komorze spalania podczs postoju.
W tej chwili obserwuję czy nie ubywa płynu, po przejechaniu ok. 1000km poziom spadł o ok. 3cm, zobaczę co bedzie się dziać dalej.
I jeszcze jedno moje punto jast strasznie "mułowate", może mi się wydaje bo w pracy jeżdżę od jakiegoś czasu paną, ale jeżeli chodzi o dynamikę to nie ma porównania.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42198 Wysłany: 30 Sie 2007, 14:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
no ale skoro sie dalej upierasz przy uszczelce,wiec skoro płyn sie traci ze zbiornika to powinien ci rosnąć poziom oleju bo przy uszczelce płyn dostaje sie do oleju a co za tym idzie rośnie stan,jeśli stan oleju i jego "wygląd" są ok to musisz szukać wycieku,taka moja diagnoza

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42200 Wysłany: 30 Sie 2007, 14:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Tuchola
Rejestracja: 18 Sie 2007,
Posty: 210
Czyli dobrze pamietałem ze szkoły ze cos z zapłonem :banan:

_________________
Punto I 1.2 MPI ELX 75KM '94
http://fiatpunto.com.pl/topic2740.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42202 Wysłany: 30 Sie 2007, 14:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Braniewo
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 38
Olej wygląda ok. lekko ubywa tak jak powinno, przy uszkodzonej uszczelce płyn nie musi dostawać się do oleju- wszystko zależy w którym miejscu jest uszkodzona uszczelka, może przeciekać do komory spalania.
A tak między nami to wolałbym żebyście to Wy mieli rację twierdząc,że nie mam czym sie przejmować.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42240 Wysłany: 30 Sie 2007, 19:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 205
zasmuce CIe troche, co do mieszania sie oleju z plynem to zalezy gdzie poszlo. Mi uszczelka poszla od kanałow chlodzących i płyn dostawal sie do cylindra i sie spala i grzal sie przez to nie milosiernie i nie rowno pracował, chociaż w oleju tez mi plywaly pecherzyki wody. z temp nie ma co ryzykowac bo mozna ładnie sobie nagrzebać

_________________
Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #42273 Wysłany: 30 Sie 2007, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Braniewo
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 38
No to koniec spekulacji.
Byłem dzisiaj w warsztacie, gdzie mają urządzenie wykrywające CO2 w zbiorniczku wyrównawczym, potwierdziły się moje obawy, uszczelka do wymiany.
Tym samym kończę temat, dzięki za wszystkie odpowiedzi, mam nadzieję, że temat komuś się przyda.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO