|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 10:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ks |
#36481 Wysłany:
02 Sie 2007, 09:01; Temat postu: Poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Braniewo Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 38
|
Ostatni zauważyłem w moim kropku,że za każdym razem po dłuższej jeździe przy odkręcaniu korka zbiornika wyrównawczego słychać syczenie i podnosi sie poziom płynu( czasami nawet znacznie). Myślałem,że to wynik zapowietrzonego układu ( jakiś czas temu była wymieniana nagrzewnica), ale po odpowietrzeniu jest bez zmian.
Czy to jest normalny objaw?
Zastanawia mnie to ponieważ ostatnio mój znajomy musiał wymienić uszczelkę pod głowicą ponieważ płyn przedostawał się do komory spalania.
|
|
Góra |
|
|
|
|
BobMF |
#36627 Wysłany:
02 Sie 2007, 18:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Jeżeli w czasie jazdy wskaźnik temp. jest w normalnym położeniu a płynu nie ubywa to raczej jest ok.
Jeżeli wentylator włącza się i wyłącza w miare normalnie to raczej nie ma powodu do paniki.
Po odkręceniu powinno syczeć i nawet pykać bo jednak cały układ rozgrzewa się do prawie 100'C
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
mario942 |
#36656 Wysłany:
02 Sie 2007, 21:11; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Swietokrzyskie Rejestracja: 13 Kwi 2007, Posty: 21
|
Raczej masz wszystko wporzadku.Po dluzszej jezdzie plyn sie rozgrzewa i zwieksza swoja objetosc i wtedy uwaga przy odkrecaniu korka zeby sie nie poparzyc
_________________ PuntoI1996
|
|
Góra |
|
|
ks |
#42119 Wysłany:
30 Sie 2007, 08:17; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Braniewo Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 38
|
Jeszcze raz wracam do tematu.
W pracy jeżdżę Pandą, po odkręceniu korka przy nagrzanym silniku praktycznie nic się nie dzieje, w Golfie II również nie zauważyłem takich objawów jakie mama w swoim kropku, dlatego zaczynam poważnie myśleć o wymianie uszczelki. Czy ktoś miał takie objawy w swoim samochodzie, zanim zabiorę się za naprawę chciałbym mieć 100% pewność ,że to uszczelka.
Objawy są takie:
1. po nagrzaniu silnika, przy odkręcaniu korka jest syczenie połączone z podnoszeniem się płynu- znacznym (przy całkowitym odkręceniu pewnie by się przelał)
2. podczas jazdy po mieście często włącza się wentylator
3. po dłuższym postoju- kilka dni -przy odpalaniu ostatnio chodził mi początkowo chyba tylko na 2 -3 garach, po ok 10s i przygazowaniu wróciło do normy, z tłumika biały dym, zapach paliwa.
Proszę o pomoc !!!
|
|
Góra |
|
|
barT |
#42156 Wysłany:
30 Sie 2007, 11:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Tuchola Rejestracja: 18 Sie 2007, Posty: 210
|
ks napisał(a): 2. podczas jazdy po mieście często włącza się wentylator to akurat normalne o tej porze roku ;p ks napisał(a): 3. po dłuższym postoju- kilka dni -przy odpalaniu ostatnio chodził mi początkowo chyba tylko na 2 -3 garach, po ok 10s i przygazowaniu wróciło do normy, z tłumika biały dym, zapach paliwa.
nie pamietam dokładnie co oznacza biały dym a miałem to w szkole, ale to chyba cos z układem zapłonowym choć nie jestem pewien.
_________________ Punto I 1.2 MPI ELX 75KM '94
http://fiatpunto.com.pl/topic2740.html
|
|
Góra |
|
|
kox |
#42158 Wysłany:
30 Sie 2007, 11:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
barT napisał(a): nie pamietam dokładnie co oznacza biały dym
to pewnie regulator barwy zadymienia,częsta usterka
biały dym oznacza również wybór nowego papieża ale wracając do tematu
moim zdaniem mozesz spokojnie jezdzic jesli by ci sie coś z uszczelka działo w zbiorniczku zobaczyłbys zupe czyli mieszanke oleju i płynu o zabarwieniu kremowym,a to ze płyn sie podnosi przy odkrecaniu korka to normalne w kazdym samochodzie dzieje sie to samo
Ostatnio edytowany przez kox, 30 Sie 2007, 12:18, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Patryk80 |
#42161 Wysłany:
30 Sie 2007, 11:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Sieradz/Opole Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 366
|
kox napisał(a): barT napisał(a): nie pamietam dokładnie co oznacza biały dym to pewnie regulator barwy zadymienia,częsta usterka
hehe a to dobre ...
_________________ www.team50.pl
|
|
Góra |
|
|
barT |
#42173 Wysłany:
30 Sie 2007, 12:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Tuchola Rejestracja: 18 Sie 2007, Posty: 210
|
kox napisał(a): to pewnie regulator barwy zadymienia,częsta usterka
czyli musze moj wymienic bo spaliny są niemal niewidoczne ;p;p;p a chciałbym kolor czerwony
_________________ Punto I 1.2 MPI ELX 75KM '94
http://fiatpunto.com.pl/topic2740.html
|
|
Góra |
|
|
ks |
#42192 Wysłany:
30 Sie 2007, 13:59; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Braniewo Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 38
|
Dzięki za odpowiedzi- również te mniej poważne, grunt to nie tracić poczucia humoru
Biały dym z tłumika to niespalone paliwo wymieszane z powietrzem i spalinami z pracującego prawidłowo cylindra, zastanawiam się tylko co spowodowało brak zapłonu- jedną z przyczyn może być zbieramie się płynu chłodzącego w komorze spalania podczs postoju.
W tej chwili obserwuję czy nie ubywa płynu, po przejechaniu ok. 1000km poziom spadł o ok. 3cm, zobaczę co bedzie się dziać dalej.
I jeszcze jedno moje punto jast strasznie "mułowate", może mi się wydaje bo w pracy jeżdżę od jakiegoś czasu paną, ale jeżeli chodzi o dynamikę to nie ma porównania.
|
|
Góra |
|
|
kox |
#42198 Wysłany:
30 Sie 2007, 14:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
no ale skoro sie dalej upierasz przy uszczelce,wiec skoro płyn sie traci ze zbiornika to powinien ci rosnąć poziom oleju bo przy uszczelce płyn dostaje sie do oleju a co za tym idzie rośnie stan,jeśli stan oleju i jego "wygląd" są ok to musisz szukać wycieku,taka moja diagnoza
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
barT |
#42200 Wysłany:
30 Sie 2007, 14:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Tuchola Rejestracja: 18 Sie 2007, Posty: 210
|
|
Góra |
|
|
ks |
#42202 Wysłany:
30 Sie 2007, 14:46; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Braniewo Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 38
|
Olej wygląda ok. lekko ubywa tak jak powinno, przy uszkodzonej uszczelce płyn nie musi dostawać się do oleju- wszystko zależy w którym miejscu jest uszkodzona uszczelka, może przeciekać do komory spalania.
A tak między nami to wolałbym żebyście to Wy mieli rację twierdząc,że nie mam czym sie przejmować.
|
|
Góra |
|
|
Lutek |
#42240 Wysłany:
30 Sie 2007, 19:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 205
|
zasmuce CIe troche, co do mieszania sie oleju z plynem to zalezy gdzie poszlo. Mi uszczelka poszla od kanałow chlodzących i płyn dostawal sie do cylindra i sie spala i grzal sie przez to nie milosiernie i nie rowno pracował, chociaż w oleju tez mi plywaly pecherzyki wody. z temp nie ma co ryzykowac bo mozna ładnie sobie nagrzebać
_________________ Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.
|
|
Góra |
|
|
ks |
#42273 Wysłany:
30 Sie 2007, 20:36; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Braniewo Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 38
|
No to koniec spekulacji.
Byłem dzisiaj w warsztacie, gdzie mają urządzenie wykrywające CO2 w zbiorniczku wyrównawczym, potwierdziły się moje obawy, uszczelka do wymiany.
Tym samym kończę temat, dzięki za wszystkie odpowiedzi, mam nadzieję, że temat komuś się przyda.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|