|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 01:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
slimaq |
#427615 Wysłany:
04 Sty 2011, 21:43; Temat postu: muł przy dodaniu gazu |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 16 Kwi 2010, Posty: 234
|
Witam
być może to normalne zjawisko ale czy przy znacznym naciśnięciu pedału gazu samochód jakby musiał się zastanowić i po sekundzie dopiero przyśpiesza. Przy płynnym dodawaniu gazu efekt nie występuje czy to normalne?
|
|
Góra |
|
|
|
|
lakikwap |
#427619 Wysłany:
04 Sty 2011, 21:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
ostatnio user sebus1981 miał podobnie i uniego coś było z filtrem powietrza, ale to już z nim gada.
A może być też brudna pompa, albo i kilka rzecze jeszcze.
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#427622 Wysłany:
04 Sty 2011, 21:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
8 czy 16V, jak to drugie to moze cos nawala w eletronicznej przepustnicy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
slimaq |
#427762 Wysłany:
05 Sty 2011, 10:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 16 Kwi 2010, Posty: 234
|
|
Góra |
|
|
sebus1981 |
#427822 Wysłany:
05 Sty 2011, 15:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
hej ja tez tak mialem, tyle ze mam 16v tyle ze u mnie przy wdepnieciu nie tylko sie zastanawial a takze check mrugal, po ok 3-4sek dopiero zaaczal przyspieszac...
wymiana filtra powietrza i uszczelnienie obudowy wystarczylo, tylko od razu proponuje zjechac gdzies na kompa i resnac bledy..
kolejnymi zabiegami sa swiece i przewody, jesli to nie pomoze
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
|
Zaq |
#427828 Wysłany:
05 Sty 2011, 15:43; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Miałem sejka 1.1 spi. - tam silnik przyśpieszał w tym samym momencie co naciśnięcie gazu. W punto classic jest już zauważalne opóźnienie. Być może jest taka różnica między spi a mpi.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#427848 Wysłany:
05 Sty 2011, 18:06; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
Zaq napisał(a): Być może jest taka różnica między spi a mpi.
Jak w classicu jest elektroniczna przepustnica [97,5% ze jest bo w gp 1,2 jest a to ten sam silnik raczej ] to to normalne ze jest opóźnienie... auta z gazem na linkę są dynamiczniejsze
A to z tego powodu ze sie nie panuje nad silnikiem tylko centralka dostaje "dyspozycję" żądanej mocy a co zrobi to inna bajka bo patrzy tam na emisję spalin itp Tylko przy "dyspozycji" pełnej mocy - gaz w dechę auto normalnie reaguje.
Ale jak jest linka to przyczyn moze byc dużo, od kabli przez swiece po tps.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
Zaq |
#427925 Wysłany:
05 Sty 2011, 20:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
W classicu przepustnica jest jeszcze na lince (w GP silnik 1.2 jest trochę bardziej unowocześniony - podniesiony stopień sprężania, moc 65 KM, sterowanie przepustnicy - jak napisałeś, i pewnie coś tam jeszcze).
Może powiem jeszcze dokładnie że opóźnienie to jest odczuwalne jadąc np. na wolnych obrotach 1 lub 2-biegiem i nagle wciskamy gaz - seicento od razu rwał, a tu lekkie przymulenie. przy wyższych obrotach jest ok.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#427966 Wysłany:
05 Sty 2011, 22:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
umnie niby też jest elektroniczna przepustnica a żadnego, nawet minimalnego opóźnienia nie czuje.
|
|
Góra |
|
|
sebus1981 |
#427984 Wysłany:
05 Sty 2011, 23:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
|
Góra |
|
|
pepe |
#429517 Wysłany:
10 Sty 2011, 19:54; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 30
|
slimaq dokładnie to samo miałem kiedyś w mk2. Przy stopniowym (powolnym) dodawaniu gazu silnik normalnie wchodził na obroty, a przy ostrym depnięciu (na biegu jałowym) silnik chwilę "zastanawiał się" lub nawet lekko dusił. Po dokładnych poszukiwaniach winna okazała się pompa paliwa. Sprawdź jej wydajność. Normalnie powinna mieć ok. 3,2 bara (lub coś około tego), a u mnie miała ok. 1,5 bara. Dlatego też przy większym zapotrzebowaniu na paliwo (gwałtownym otwarciu przepustnicy) nie było go od razu tyle ile potrzeba. Oczywiście mechanicy proponowali mi wymianę pompy paliwa, ale nadal drążyłem temat i okazało się, że uszkodzona była tylko mała uszczelka (O-ring). Po jej wymianie (koszt kilkunastu zł) wydajność pompy powróciła do normy, a objawy ustąpiły.
_________________ Grafitowe Punto II 1,2/8V 5d. - było Brązowy FADO GP Estiva B&M 1,4/8V 5d. - JEST
|
|
Góra |
|
|
Nero84 |
#440775 Wysłany:
14 Lut 2011, 23:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 113
|
podepne sie pod temat. po poranym rozruchu lub kilkunastogodzinnym postoju gdy wyjezdzam z parkingu i wrzucam dwójke nagle auto muli, ja mu gaz a on sie dławi, nie reaguje, baaaaardzo wolno nabiera obrotów i sie rozpędza. Po przejechaniu kilkuset metrów wszystko wraca do normy auto reaguje żwawo i szybko sie zbiera. dzieje się tak tylko jezeli auto długo stoi i tak jak wspomniałem po przejechaniu pewnej odległosci ustaje. co to moze byc? strasznie mnie to wkurza, wygląda tak jak by mi ktos na chwile odciął linke gazu...
1.2 8v
|
|
Góra |
|
|
marioskarpa |
#440778 Wysłany:
14 Lut 2011, 23:10; Temat postu: |
|
|
GPS |
|
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2786 Pomógł: 2
|
jak jest zimno to nic dziwnego, wszystko sie musi rozhulac, rozgrzac, rozchodzić
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|