You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 09:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #425757 Wysłany: 28 Gru 2010, 20:40; 
 Temat postu: Silnik nie zawsze przełącza sie na LPG wskaźnik wariuje
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 23 Gru 2010,
Posty: 168
Witam

Posiadam punto II fl 2004 gaz oryginalny TARTARINI II generacja.
Zauważyłem że mimo przejechania sporej ilości km i nagrzania się silnika auto nie przełączą się n gaz. Zdarza się to rzadko no ale niestety niekiedy nie jestem wstanie go przerzucić na gaz co może być przyczyna?

Dziś jak chciałem go przełączyć na gaz to ten wskaźnik od gazu porostu zgasł i po chwili się zaświecić i wtedy autko przerzuciłem na gaz.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #425804 Wysłany: 28 Gru 2010, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
chętnie sie sam dowiem, wiec grzej do gazownika i pochwal sie sukcesami.

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #426020 Wysłany: 29 Gru 2010, 16:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 23 Gru 2010,
Posty: 168
gazownik stwierdził że trzeba by przejrzeć całą instalacje elektryczną od gazu po najprawdopodobniej ucieka masa lub jakieś kable sa zawilgnięte.

Prosze o info gdzie w instalacji tartarini są jakieś bezpieczniki oraz jak sprawdzić na niej mase.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #426285 Wysłany: 30 Gru 2010, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: I-sza stolica
Rejestracja: 24 Lip 2009,
Posty: 207
jak nagrzejesz auto i nie przełączy się na gaz, to wyłącz silnik i zapal ponownie, powinien się przełączyć, można tak oszukać czujnik temperatury w parowniku

_________________
moja kropa -->> http://fiatpunto.com.pl/topic17100.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #426331 Wysłany: 01 Lut 2011, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów
Rejestracja: 23 Gru 2010,
Posty: 168
dziś wymieniłem pod maska 2 bezpieczniki instalacji gazowej 7,5. Na razie wszystko działa prawidłowo. Moim zdaniem to nie czujnik temperatury w parowniku ponieważ ten przełącznik gazu wariuje np wczoraj wyłączył sie całkowicie i nic nie pokazywał przez 30km

[ Dodano: 01 Lut 2011 19:19 ]
czy ma może ktoś jakieś pomysły ? bo problem nie znikną muszę go zlokalizować. Do tego nie przełączania doszło jeszcze niekiedy falowanie obrotów na gazie faluje do 1000-500-1000 i gaśnie. Czyściłem krokowca od lpg nic to nie dało.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #437250 Wysłany: 04 Lut 2011, 15:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Małe 3miasto
Rejestracja: 18 Sie 2008,
Posty: 58
Witam mam też punto II fl i dopalacz gazu z fiata tartarini ale chyba pierwszej generacji ponieważ muszę ręcznie przełączać na gaz czy z powrotem na paliwo.
Ale do czego zmierzam miałem taką sytuację podczas jazdy zgasła mi kontrolka od gazu i samo wskoczyło paliwo. Nie dalo się już przełaczyć na gaz, podjechałem do fachowca i wymienił mi emulator aeb 426 od kasowania kontrolki silniczka, ten emulator powodował u mnie zwarcie i bezpiecznik wywalało.
A może to będzie to 8)
pozdro

[ Dodano: 04 Lut 2011 15:28 ]
Dodam jeszcze co do falowania obrotów to albo regulacja albo sprawdz u siebie świece + kable + cewki ja to wymieniłem i mam spokój 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #439050 Wysłany: 09 Lut 2011, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 19 Lis 2010,
Posty: 1
tomaszkowal mozesz powiedzieć czy i jak rozwiazales problem??
mam podobny: PII FL 2004 1,2 16v + fabrycznie zalozona instalacja tartarini. objawy sa nastepujace:
1) po odpaleniu gdy wskazowka temperatury drgnie do góry przelacza sie na gaz, jesli wtedy wcisniesz sprzeglo, obroty spadaja do takiej wartosci ze silnik w 7/10 przypadkow gasnie (po wcisnieciu sprzegla w celu zmiany biegu na wyzszy obroty nie zdaza spac i jedziesz dalej jednak gdy musisz na chwilke stanac na swiatlach/rondzie itp musze trzymac gaz zeby utrzymac obroty zeby nie zgasl)
2) gdy sie nagrzeje i wskazowka temperatury zbliza sie do polowy skali problem wogole nie wystepuje
3) przy jezdzie tylko na benzynie problem nie wystepuje wogole nawet na zimnym silniku
4) ostatni objaw jest taki ze przy jezdzie na gazie (nawet gdy jest juz cieply) sa problemy z ruszeniem z samego sprzegla bez dodawania gazu (na benzynie jest ok)
5) bylem juz u dwoch dosc dobrych gazownikow, ktorzy wyregulowali instalacje jednak problem pozostal. dodam jeszcze ze spalanie gazu na przyzwoitym poziomie 8l//100km po miescie, nic nie strzela, nie szarpie ani nic podobnego. jedyny problem to ze wlasnie gasnie silnik po przelaczeniu na gaz gdy nie jest jeszcze nagrzany czyli prawie cale 6 km ktore pokonuje do pracy. ostatnio z nerwow zaczolem jezdzic tylko na benzynie bo to nawet troche niebezpiecznie gdy nagle silnik ci na rondzie gasnie...

z gory dziekuje wszystkim za jakiekolwiek porady czy sugestie ktore moglyby mi pomoc.

p.s. a moze ktos zna naprawde dobrego gazownika w okolicach katowic/gliwic?? bylbym w stanie nawet wybulic w aso gdybym mial pewnosc ze rozwiaza problem...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #439178 Wysłany: 10 Lut 2011, 03:13; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 11 Lip 2009,
Posty: 38
wyczyść przepustnice , mikser gazu i krokowca gazu. Jeśli to nie pomoże to możesz spróbować wykręcić śrubę regulacji wolnych obrotów o 1/4 i zrobić test bo miałem ten sam problem, mimo wizyt i regulacji problem się powtarzał w końcu wszystko wyczyściłem, podregulowałem parownik na czuja (niby nie powinno sie tak robić ale jak narazie wszystko cacy).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO