You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 05:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #408798 Wysłany: 01 Lis 2010, 10:24; 
 Temat postu: Problemy z odpalaniem; Spalanie na LPG
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2010,
Posty: 22
Witam. Jestem szczęśliwym ( jeszcze ) posiadaczem Punto II FL 1.2 8V + LPG, rocznik 2006 ( podobno to już silnik od Pandy - by się zgadzało bo pasek rozrządu od pandy był montowany ). Nie mam z nim jakichś większych problemow, które uniemożliwiają jazdę.

1. Odpalanie silnika - żeby go odpalić, muszę dość długo trzymać kluczyk, i raczej. Jak jest zimny, zawsze muszę dodać gazu, i przytrzymać go przez pewien czas, do momentu uspokojenia się silnika ( czuć prace silnika ) dopiero potem mogę odpuścić gaz, i jest już w porządku. Po zgaszeniu odpala już normalnie, raz z dodawaniem gazu raz bez. Bez znaczenia czy był zgaszony na LPG czy na PB sytuacja wygląda tak samo. Gdzie szukać przyczyny - przepustnica zaadoptowana, czasami zdarza się, że falują obroty na biegu jałowym, czasami powodują zgaśnięcie silnika.

2. Gaz LPG, II Generacji, nie sekwencja, zbiornik Stako, pozostałe podzespoły Tartarini. Nie mam dokładnych oznaczeń niestety. Butla 34 L pozwala na przejechanie 300-330 KM maksymalnie. 75% trasa / 25% miasto. Tak powinno być czy jednak wybrać się do gazownika i szukać jakich problemow?

Z góry dzięki za pomoc :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #408827 Wysłany: 01 Lis 2010, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: 3miasto/ Elbląg
Rejestracja: 25 Sie 2010,
Posty: 947
Pomógł: 2
a sprawdzałaęs takie podstawowe rzeczy jak filtry ?

_________________
Zapraszam do oglądania grafitowej strzały:
Punto 2FL 1.3 Multijet "Meragviliosa Creatura"
oraz Peugeot 307 kombi 1.6
:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408847 Wysłany: 01 Lis 2010, 14:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
xeen butla ma 34 l czy 34 do niej wlewasz? wówczas bulta byłaby ok. 4o l? Ja miałem właśnie tę ok 40 l i w warunkach o jakich piszesz przejżdzałem więcej - ok 350 do 400 km - ale takim emeryckim tempem -rekord to 468 km co dało spalanie na poziomie 6,8 l/100 km w trasie- instalka też była II generacji, tylko Landi Renzo.
filtry powietrza i gazu mógłbyś przed zimą wymienić, sprawdzić klble WN i świece. a regulacja to tak obowiązkowo po ok.15- 20 tys km w przypadku instalacji II generacji.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408896 Wysłany: 01 Lis 2010, 18:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2010,
Posty: 22
butal toroidalna o pojemności 34 L ( tak pisze w dokumentach )
filtr powietrza wymieniony, do gazu jeszcze nie zaglądałem.
jeszcze wymiana świec w tym tygodniu mnie czeka.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408898 Wysłany: 01 Lis 2010, 18:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
no to spalanie w warunkach 75% trasa, 25% miasto - zakaldam, że czasem koreczek - jest w miarę na rozsądnym poziomie - ok. 8,6 l. Filterek gazu to tak po rpawdzie obowiązkowo co te 15-20 tys km - tani jest, a sumienie czyste. i te świece oraz spradź czy przebicia na kablach WN nie ma. daj znać jak poszło xeen

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408978 Wysłany: 01 Lis 2010, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2010,
Posty: 22
prawda jest taka ze ja w korkach nie jezdze :) mialem nadzieje na jakies 350 km na butli.
i jeszcze zauwazylem jedna rzecz, ze przy pierwszym odpalaniu ( nie zwrociłem uwagi czy przy następnych tez ) zanim silnik uspokoi obroty i właczy ssanie, wskazowka od temperatury plynu chłodzącego podnosi sie od zero do maksimum, opada i dopiero potem przelacza sie na ssanie i juz jest w porzadku. ilosc plynu w normie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408983 Wysłany: 01 Lis 2010, 23:09; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
xeen napisał(a):
butal toroidalna o pojemności 34 L

Przede wszystkim, nigdy nie tankuje się butli do pełna. Najwyżej 80% czyli w tym przypadku ok. 27l Jeśli wchodzi Ci 34l to jedź czym prędzej do gazownika ustawić pływak.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #408985 Wysłany: 24 Lis 2010, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2010,
Posty: 22
nie, spokojnie, nie wchodzi az tyle. 25-28 max

[ Dodano: 24 Lis 2010 22:47 ]
-wymienione świece
-wymienione kable do świec
-pasek do alternatora
-filtry od gazu

i efektu zadnego. nadal trzeb go krecic dosc dlugo i przytrzymac na gazie. czy jest mozliwosc ze to Czujnik Polozenia Walu?

no i doszla druga rzecz - prawdopodobnie sie panowie od gazu nie postarali, bo sie nie da na gazie jezdzic. Dojezdzam do zakretu,skrzyzowania, etc, redukcja, przychamowanie, obroty spadaja ponizej 500 swiatla przygasaja, i w 90% silnik gasnie. na benzynie nie ma takich oznak.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #415585 Wysłany: 24 Lis 2010, 23:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4525
Pomógł: 42
spalanie moglo byc ciutke mniejsze, ale jest w normie.

co do gasniecia to ewidentnie instalacja zle ustawiona.
masz problem z odpaleniem na cieplym silniku?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #416421 Wysłany: 27 Gru 2010, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2010,
Posty: 22
w sumie to na te chwile nie zauwazylem juz roznicy, bo na zimnym i na cieplym jest pratkycznie to samo

[ Dodano: 27 Gru 2010 19:37 ]
jedną "usterkę" udało się "naprawić". Padł akumulator: Excel 40Ah( po jednorazowym użyciu funkcji Go Safe Home. Zakupiłem nowy, Centra CP44Ah i po odpaleniu nie trzeba dodać gazu. Jedynie nadal trzeba dłużej przytrzymać kluczyk.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441171 Wysłany: 15 Lut 2011, 23:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Ja miałem podobne problemy, że falowały obroty na biegu jałowym.
Zestaw regenerujący reduktora pomógł, z tym, że lubi zgasnąć jeszcze, przeważnie jak dojeżdżam do stopu albo skrzyżowania, ale myślę, że to kwestia wyregulowania instalacji. Będę się musiał wybrać.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO