|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
makin25 |
#441729 Wysłany:
17 Lut 2011, 11:31; Temat postu: napinacz |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
jak zdjagnozaować czy napinacz paska wieloklinowego jest już zużyty .jakie są objawy.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Zaq |
#441730 Wysłany:
17 Lut 2011, 11:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Łożysko będzie hałasować.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#441732 Wysłany:
17 Lut 2011, 11:56; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
a popiskiwanie paska ?? bo umnie przy niskich obrotach 1200-1900 popiskuje ale nie zawsze.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#441734 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
To naciągnij pasek.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#441735 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
dzikidaniel napisał(a): To naciągnij pasek.
od tego właśnie jest napinacz kolego
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#441736 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
To masz napinacz który sam reguluje naciąg paska? Jaki silnik?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#441737 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:13; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
dzikidaniel napisał(a): To masz napinacz który sam reguluje naciąg paska? Jaki silnik?
1,9 jtd z klimą
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#441739 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Sprawdź czy pasek jest odpowiednio naciągnięty. Takie napinacze z reguły się kończą pierw na łożysku a później an sprężynie ale wyjątki się mogą zdarzyć.
I takie pytanie: czy popiskowuje po odpaleniu czy później?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#441741 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
przy odpalaniu jest cisza popiskiwac zaczyna przy jezdzie między obrotami 1200-1900 ale bardzo delikatnie.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#441743 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#441751 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
buladag napisał(a): makin25 Potraktuj pasek od wewnątrz Wd-40 jak piszczy tylko lekko.
niewiem czy to dobry pomysł.bo po wd bedzie sie bardziej slizgal.
jak mocno powinien byc pasek naciągnięty .i jaki opór stawia napinacz to znaczy jak nacisne lub pociągne pasek ręką to napinacz powinien się nie ruszyc czy przeciwnie powinien się troche poddac .
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#441755 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Musi się poddać. Pasek w najdłuższym miejscu ma się lekko poddawać ale lekko. Spróbować można jeszcze specjalne sylikony by paski nie piszczały ale nigdy tego w ręce nie miałem. Chociaż to też zależy od paska. Jedne nie piszczą a drugie niezależnie jak są naciągnięte to popiskują:/
buladag, wd40 to trochę naiwne. Tak jakby na piszczące hamulce polecić olej...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#441758 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
jakos nie jestem za specyfikami typu WD-40 czy innych takie zeczy jak pasek niepotrzebuja takich dodatków .dodam jeszcze że pasek jest dosc swierzy ma przelatane okolo 8-10 tyś.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#441760 Wysłany:
17 Lut 2011, 12:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
No właśnie piszę o tym że jedne paski piszczą a drugie nie. A specyfik do pasków to nie wd40.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#441765 Wysłany:
17 Lut 2011, 13:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
makin25 napisał(a): czy innych takie zeczy jak pasek niepotrzebuja takich dodatków
Tu własnie jestes w grubym błędzie, załóz nowy pasek na niesmarowane koła pasowe to przekonasz się o co chodzi. Psiknięcie wd-40 nie ma na celu spowodowania aby pasek się ślizgał i nie piszczał.  To po pierwsze, po drugie wd-40 nie ma własciwości jak olej, po trzecie możesz podjechac do jakiegokolwiek mechanika ogarniętego i zobaczysz co Ci powie.
Jesli pasek piszczałby przy rozruchu, czy ciągle to znaczy,że jest za luźny wtedy wymiana napinacza czy paska. Poprawnie pasek nie powinien dać się obrócić rowkami na wierzch w momencie gdy ma poprawny naciąg i sam jest nie zuzyty. [ Dodano: 17 Lut 2011 12:02 ]A jesli nie odpowiada Ci użycie wd-40 możesz też użyć kalafonii.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#441767 Wysłany:
17 Lut 2011, 13:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
zawsze jak wymieniałem paski w poprzednich autach niepsikałem na koła pasowe i nigdy sie nieslizgały.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#441779 Wysłany:
17 Lut 2011, 14:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Nie chodzi tu o ślizganie a o pisk, pamiętaj że pasek wielorowkowy nie pracuje jedynie wzdłużnie, a tarcie zachodzi równiez między rowkami a wyzłobieniami na kole. Ja zaczałbym o tego o czym wspomniałem, jeśli nic nie da to szukałbym dalej.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
lk73 |
#442171 Wysłany:
18 Lut 2011, 08:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
makin25 napisał(a): przy odpalaniu jest cisza popiskiwac zaczyna przy jezdzie między obrotami 1200-1900 ale bardzo delikatnie.
też mam silnik 1.9 JTD i przy 180 kkm przerabiałem to samo. Napinacz też popiskiwał podczas jazdy, na wolnych była cisza. Koszt wymiany: napinacz 135zł, pasek wielorowkowy 45zł, robota 150zł. Po kolejnych 30kkm szykuj się na wymianę koła pasowego alternatora - jak padnie popiskuje w przeciwieństwie do napinacza tylko na wolnych obrotach. A Tobie przy ilu km pada ten napinacz ?
_________________ 1.9 JTD z 2001r - 232 kkm
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#442622 Wysłany:
19 Lut 2011, 18:40; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
ja mam przelatane 220 tys. a z klimą cos ci sie działo przed wymianą napinacza.bo umnie jak włącze klime to na obrotach do 1400 strasznie drga silnik na wyzszych obrotach przestaje.
|
|
Góra |
|
 |
lk73 |
#443284 Wysłany:
21 Lut 2011, 08:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
makin25 napisał(a): a z klimą cos ci sie działo przed wymianą napinacza.bo umnie jak włącze klime to na obrotach do 1400 strasznie drga silnik na wyzszych obrotach przestaje.
miałem bardzo podobnie, tzn klima tak w okolicy tych 1400 obrotów tak obciążała silnik, że było słychać specyficzny dzwięk. Krótko (jedna sekunda), ale było słychać. Początkowo myślałem, że to coś nie tak z klimą, ale po wymianie napinacza klima zaczeła chodzić miodzio, cichutko w każdym zakresie obrotów.
_________________ 1.9 JTD z 2001r - 232 kkm
Ostatnio edytowany przez lk73, 21 Lut 2011, 13:10, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#443287 Wysłany:
21 Lut 2011, 09:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#443295 Wysłany:
21 Lut 2011, 09:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
sam się podłącze się do tematu. Jestem pewien że coś pomoże. Moment obrotowy z wału korbowego na alternator jest przekazywany przez koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych na wale, pasek multiv i sprzęgło na alternator. Jeśli piszczy pasek na początku warto sprawdzić stan właśnie tego sprzęgła jednokierunkowego w alternatorze, czy np. na zimnym / gorącym nie zacina się. Przy źle działającym sprzęgle, zaciętym, właśnie będzie pasek popiskiwał oraz jeśli sprawny napinacz to będą drgania. Paska nigdy nie smarujemy wd40 bo i po co ? żeby się nagrzewał i niszczył od poślizgu?
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#443304 Wysłany:
21 Lut 2011, 10:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
remind napisał(a): Paska nigdy nie smarujemy wd40 bo i po co ? żeby się nagrzewał i niszczył od poślizgu?
Polecam najpierw sprawdzić, OK? Wd-40 i tego typu środki maja właściwości smarujące przez ile? 15min?
Nie wiem jak to jest rozwiązane w silnikach D, na pewno w alternatorach Denso 60A i MagnetiMarelli 65A do benzyny tego sprzęgła o którym piszesz nie ma.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
makin25 |
#443421 Wysłany:
21 Lut 2011, 14:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
ja mam diselka i tez brak sprzęgła w alternatorze
|
|
Góra |
|
 |
lk73 |
#443767 Wysłany:
22 Lut 2011, 08:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Konin Rejestracja: 13 Maj 2008, Posty: 47
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|