|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 17:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
maciek3131 |
#449769 Wysłany:
07 Mar 2011, 23:52; Temat postu: Obrobiony gwiny haku do holowania. |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Lis 2009, Posty: 98
|
Witam mój problem wygląda tak . Kumpel zadzwonił do mnie czy mogę go zachować, ja oczywiści sie zgodziłem na miejscu okazało sie ze hak nie da sie wkręcić. Po pierwsze obrobiony i zardzewiały jest pręt na którym jest gwint jak i hak w środku jest obrobiony. To samo jest z przodu... . I co teraz ? Z tego co mi wiadomo w hakach holowniczych jest inny gwint, inny skok gwintu. Mam w garażu gwintowniki zewnętrze i wewnętrzne ale wydaje mi sie ze one sa standardowe. Co teraz mam zrobić ? Sa jakieś firmy które zajmuje sie czyms takim ? Z góry dzięki za pomoc
Maciek
_________________
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
b3liar |
#449814 Wysłany:
08 Mar 2011, 01:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010, Posty: 626 Pomógł: 1
|
co to znaczy ze jest obrobiony? rozumiem ze mocowanie do haka (z przodu i z tyłu auta) nie nadaje się już do użytku i tak samo same hak również się nie nadaje ?
na allegro ucho można kupić
a jak nie da rady to zobacz jak wygląda i zrób sobie sam podobne
|
|
Góra |
|
|
maciek3131 |
#449951 Wysłany:
08 Mar 2011, 17:05; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 18 Lis 2009, Posty: 98
|
Obrobiony to znaczy ze gwint jest cały zardzewiały i nie da sie nakręcić haka. Co mi po nowym haku skoro nie mam go na co nakręcić Macie jakiś pomysł jak naprawić/zregenerować ten gwint ?
_________________
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#449952 Wysłany:
08 Mar 2011, 17:27; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
przesmaruj olejem i kilka razy wkręcaj i wykręcaj aż zacznie lekko się kręcić
tak kumplowi zrobiłem i na koniec poszedł smar aby zabezpieczyć aby znów rdza się nie pojawiła
|
|
Góra |
|
|
Stefano |
#450178 Wysłany:
09 Mar 2011, 10:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 227 Pomógł: 8
|
zaraz zaraz, obrobiony czy zardzewiały???? bo to jednak różnica
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#450182 Wysłany:
09 Mar 2011, 10:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
maciek3131 napisał(a): Obrobiony to znaczy ze gwint jest cały zardzewiały
tak napisał maciek3131 więc raczej chodzi że jest zardzewiały.
Choć użycie słowa obrobiony nie jest właściwe
|
|
Góra |
|
|
Stefano |
#450183 Wysłany:
09 Mar 2011, 10:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec Rejestracja: 05 Paź 2010, Posty: 227 Pomógł: 8
|
no według mnie obrobiony znaczy co innego więc skoro zardzewiały to tak robic jak napisał wojtass18, olej i przedrze u mnie też pomogło
|
|
Góra |
|
|
kriss022 |
#450197 Wysłany:
09 Mar 2011, 10:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 31 Maj 2009, Posty: 100
|
Też możesz zmierzyć jaki jest skok gwintu jeśli jest nie standardowy to hak możesz dać do przetoczenia( tokarz jest w stanie poprawić ten giwint) a śrubę wyczyścić olej i smar
_________________ Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#450202 Wysłany:
09 Mar 2011, 11:10; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
kriss022 napisał(a): Też możesz zmierzyć jaki jest skok gwintu jeśli jest nie standardowy to hak możesz dać do przetoczenia( tokarz jest w stanie poprawić ten giwint) a śrubę wyczyścić olej i smar
Masz na myśli ponowne nagwintowanie?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
AndyPol |
#450414 Wysłany:
09 Mar 2011, 19:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Niestety w wielu Kropkach pręt gwintowany, do którego wkręcamy zaczep holowniczy jest tak zardzewiały, że przy próbie jego wkręcenia mamy wrażenie, że pręt ma większą średnicę od średnicy wewnętrznej gwintu. Może, ktoś próbował „ na siłę „ wkręcić zaczep i zniszczył jego wewnętrzny gwint. Sam zaczep można spróbować naprawić lub kupić inny z używanego auta. Koszt nie powinien być wysoki. Pozostaje pręt gwintowany w nadwoziu samochodu. Czasem wystarczy go tylko oczyścić, jednak częściej trzeba ponownie nagwintować. W jednym Kropku widziałem, że ktoś skrócił pręt gwintowany, nałożył na niego kawałek rurki i do tego dołożył nowy pręt i całość dokładnie została zespawana. Gwinty z przodu i z tyłu były pokryte grubą warstwą smaru. Swoją drogą lepiej zapobiegać i profilaktycznie zabezpieczyć smarem pręty, unikniemy wtedy kłopotu z montażem uchwytu w razie holowania.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
|
kriss022 |
#450817 Wysłany:
10 Mar 2011, 19:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 31 Maj 2009, Posty: 100
|
Cytuj: Masz na myśli ponowne nagwintowanie?
Raczej regeneracje. Tokarz przejedzie nożem po tym samym gwincie i dokładnie go wyczyści zbierając całą rdzę.
_________________ Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.
|
|
Góra |
|
|
AndyPol |
#462116 Wysłany:
12 Kwi 2011, 18:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Gdyby ktoś szukał informacji odnośnie zaczepu holowniczego, to w moim Punto 1 z 1998 roku wkręcany zaczep holowniczy ma gwint metryczny M 16 ( o skoku 2 mm).
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 12 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|