You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 23:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #449769 Wysłany: 07 Mar 2011, 23:52; 
 Temat postu: Obrobiony gwiny haku do holowania.
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Lis 2009,
Posty: 98
Witam mój problem wygląda tak . Kumpel zadzwonił do mnie czy mogę go zachować, ja oczywiści sie zgodziłem na miejscu okazało sie ze hak nie da sie wkręcić. Po pierwsze obrobiony i zardzewiały jest pręt na którym jest gwint jak i hak w środku jest obrobiony. To samo jest z przodu... . I co teraz ? Z tego co mi wiadomo w hakach holowniczych jest inny gwint, inny skok gwintu. Mam w garażu gwintowniki zewnętrze i wewnętrzne ale wydaje mi sie ze one sa standardowe. Co teraz mam zrobić ? Sa jakieś firmy które zajmuje sie czyms takim ? Z góry dzięki za pomoc

Maciek

_________________
Image
Image
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #449814 Wysłany: 08 Mar 2011, 01:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
co to znaczy ze jest obrobiony? rozumiem ze mocowanie do haka (z przodu i z tyłu auta) nie nadaje się już do użytku i tak samo same hak również się nie nadaje ?

na allegro ucho można kupić :)

a jak nie da rady to zobacz jak wygląda i zrób sobie sam podobne :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449951 Wysłany: 08 Mar 2011, 17:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Lis 2009,
Posty: 98
Obrobiony to znaczy ze gwint jest cały zardzewiały i nie da sie nakręcić haka. Co mi po nowym haku skoro nie mam go na co nakręcić :( Macie jakiś pomysł jak naprawić/zregenerować ten gwint ?

_________________
Image
Image
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #449952 Wysłany: 08 Mar 2011, 17:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
przesmaruj olejem i kilka razy wkręcaj i wykręcaj aż zacznie lekko się kręcić
tak kumplowi zrobiłem i na koniec poszedł smar aby zabezpieczyć aby znów rdza się nie pojawiła


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450178 Wysłany: 09 Mar 2011, 10:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 05 Paź 2010,
Posty: 227
Pomógł: 8
zaraz zaraz, obrobiony czy zardzewiały???? bo to jednak różnica


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450182 Wysłany: 09 Mar 2011, 10:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
maciek3131 napisał(a):
Obrobiony to znaczy ze gwint jest cały zardzewiały

tak napisał maciek3131 więc raczej chodzi że jest zardzewiały.
Choć użycie słowa obrobiony nie jest właściwe :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450183 Wysłany: 09 Mar 2011, 10:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Stefan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ED
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 05 Paź 2010,
Posty: 227
Pomógł: 8
no według mnie obrobiony znaczy co innego :D więc skoro zardzewiały to tak robic jak napisał wojtass18, olej i przedrze :D u mnie też pomogło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450197 Wysłany: 09 Mar 2011, 10:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 31 Maj 2009,
Posty: 100
Też możesz zmierzyć jaki jest skok gwintu jeśli jest nie standardowy to hak możesz dać do przetoczenia( tokarz jest w stanie poprawić ten giwint) a śrubę wyczyścić olej i smar

_________________
Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450202 Wysłany: 09 Mar 2011, 11:10; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
kriss022 napisał(a):
Też możesz zmierzyć jaki jest skok gwintu jeśli jest nie standardowy to hak możesz dać do przetoczenia( tokarz jest w stanie poprawić ten giwint) a śrubę wyczyścić olej i smar

Masz na myśli ponowne nagwintowanie?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450414 Wysłany: 09 Mar 2011, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Niestety w wielu Kropkach pręt gwintowany, do którego wkręcamy zaczep holowniczy jest tak zardzewiały, że przy próbie jego wkręcenia mamy wrażenie, że pręt ma większą średnicę od średnicy wewnętrznej gwintu. Może, ktoś próbował „ na siłę „ wkręcić zaczep i zniszczył jego wewnętrzny gwint. Sam zaczep można spróbować naprawić lub kupić inny z używanego auta. Koszt nie powinien być wysoki. Pozostaje pręt gwintowany w nadwoziu samochodu. Czasem wystarczy go tylko oczyścić, jednak częściej trzeba ponownie nagwintować. W jednym Kropku widziałem, że ktoś skrócił pręt gwintowany, nałożył na niego kawałek rurki i do tego dołożył nowy pręt i całość dokładnie została zespawana. Gwinty z przodu i z tyłu były pokryte grubą warstwą smaru. Swoją drogą lepiej zapobiegać i profilaktycznie zabezpieczyć smarem pręty, unikniemy wtedy kłopotu z montażem uchwytu w razie holowania.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450817 Wysłany: 10 Mar 2011, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 31 Maj 2009,
Posty: 100
Cytuj:
Masz na myśli ponowne nagwintowanie?

Raczej regeneracje. Tokarz przejedzie nożem po tym samym gwincie i dokładnie go wyczyści zbierając całą rdzę.

_________________
Punto mk1 1.7TD ELX 1995r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #462116 Wysłany: 12 Kwi 2011, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Gdyby ktoś szukał informacji odnośnie zaczepu holowniczego, to w moim Punto 1 z 1998 roku wkręcany zaczep holowniczy ma gwint metryczny M 16 ( o skoku 2 mm).

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO