You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Kwi 2024, 07:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #445553 Wysłany: 26 Lut 2011, 14:45; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
b3liar napisał(a):
4-2-1 przesuwa moment maksymalny na nizsze obroty a 4-1 na wyzsze

Jeśli już to odwrotnie. Przynajmniej u mnie po założeniu 4-2-1 jeśli coś czuć, to właśnie ciut lepiej idzie powyżej 3000rpm.

[ Dodano: 26 Lut 2011 13:45 ]
I chyba mam rację, bo 1.2 spi z 4-1 ma max moment przy 3000rpm, a 1.2 mpi z 4-2-1 ma go przy 4000rpm.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #445599 Wysłany: 26 Lut 2011, 16:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
moze byc ze prawda a moze byc ze nie. moze to zalezy od komputera tez :)

ja swoje na podstawie przeczytanego w necie wiec tez pewny nie jestem ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445606 Wysłany: 26 Lut 2011, 16:37; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Tak na logikę, to 4-2-1 lepiej odprowadza spaliny, a więcej spalin jest przy wyższych obrotach :E
Ale możliwe, że faktycznie dużo zależy od ustawienia komputera.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445722 Wysłany: 26 Lut 2011, 19:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
STax napisał(a):
Tak na logikę, to 4-2-1 lepiej odprowadza spaliny, a więcej spalin jest przy wyższych obrotach :E
Ale możliwe, że faktycznie dużo zależy od ustawienia komputera.


Na logike jest wlasnie odwrotnie -> (patrz) dragstery z wydechami w przednim nadkolu bez zadnych kombinacji , tam odrazu 4-1 x2 jesli v8 ;)
http://www.rbracing-rsr.com/turbo/exhaustF1.jpg <-- mozna to obadac wg F1 gdzie wiadomo ,ze max wartosci maja byc wysoko w obrotach

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445727 Wysłany: 26 Lut 2011, 19:12; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
DeviLL: ja myślę, że tu trzeba patrzyć względem konkretnego silnika, bo w każdym może być inaczej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445738 Wysłany: 26 Lut 2011, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
STax dlatego wracajac do tematu , 60km ma slabszy walek bo calosciowo silnik jest zrobiony pod zakres jazdy 2-4tys + max moc 5tys , a w 75km srodek obrotow podbity , ogolnie +1k obr i stad wieksza moc (jest wyzej a jest bo walek utrzymuje Nm).
Z doswiadczenia wiem ,ze najwiekszy wplyw na charakterystyke silnika ma walek , i pod niego pozniej dobieramy reszte modow.
Najlepiej brac dedykowane graty , lub tez kolektor 4-1 by sie cieszyc z max mocy pozniej :mrgreen:

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #445759 Wysłany: 26 Lut 2011, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
DeviLL napisał(a):
lub tez kolektor 4-1 by sie cieszyc z max mocy pozniej

Ale tłumaczę, że może w innych silnikach tak jest, ale w 1.1 czy 1.2 w punto ciut lepszy efekt daje jednak 4-2-1 i to akurat sprawdziłem w praktyce.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #450742 Wysłany: 10 Mar 2011, 17:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
GrimlocK napisał(a):
Niestety to co napisałeś nie do końca jest prawdziwe:

1. Głowica wersji 75 ma inny wałek, oznaczenie 866
2. Przepustnica wersji 75 ma większą średnice
3. ECU trzeba zmienić, aby cokolwiek zmiana tej głowicy dała - ecu z spi powoduje problemy z rozruchem, nierówną prace na jałowych obrotach, różnica w elastyczności i osiągach równiez jest mocno odczuwalna
4. mniejszy przekrój kanałów ssących głowicy 60KM
5. Kolektor wydechowy: 75 ma 4-2-1 a 60 4-1

Koszty zmiany 60->75 spokojnie dobiją do 1000zł, komp + kompletna głowica to ok 700-800zł, do tego wydech i inne pierdoły.


ad. 1 Tu prawda nie jest wcale taka prosta - w silnikach produkowanych od maja 1998 r. znajdziesz ten sam wałek rozrządu 866, a Koni dalej jest 60 :P
ad 2. Przepustnica nie jest częścią głowicy jak słusznie zauważył StaX. Poza tym nie tylko przepustnica ale i kolektor dolotowy ma większą średnicę. Niestety te części trzeba zakupić by otrzymać samochód równowarty 75. Jednak można także pokusić się o delikatne zeszlifowanie kolektora z 60 (orginalne zawsze mają jeszcze troszkę zapasu). Oczywiście z wyczuciem ;)
ad 3. Kochany, ECU z pierwszych Punto może by i robił problemy, ale od bodajże 1995 centralki wtrysku w Punto same uczą się pracy silnika. To zaś znaczy, że wystarczy zostawić odpięty akumulator na całą noc, a potem odnowić ustawienia (rozgrzanie silnika do drugiego włączenia wentylatora, bez wciskania gazu, potem 3 razy przygazować do 5000 i pozwolić samemu opaść do obrotów jałowych, potem przez ok 30 km jeździć nie przekraczając 4000 obrotów). ECU reaguje na informacje z czujników - porównując schematy elektryczne 60 i 75 widać jak na dłoni, że 4 wtryski to jedyna różnica w obwodzie, a te i tak są na jednej linii. Wniosek narzuca się sam.
ad. 4 już pisałem w ad2
ad. 5 Ten kolektor rzeczywiście zmienia lekko charakterystykę, dodatkowo katalizator jest także bardziej przelotowy. To jednak też nie są części silnik, tylko wydechu.

Generalnie można użyć kolektora wydechowego z Punto 75 z przepustnicą z 60 zachowując w ten sposób jeden wtrysk, ale to rozwiązanie nieciekawe. Kolektor z 75 jest zaprojektowany do pracy na sucho i nie da takich dobrych rezultatów. Pozostaje także zmiana pompy na 3 bary i związana z tym zmiana przewodów paliwowych na bardziej wytrzymałe jeśli mamy mieć 4 wtryski. Więc jeśli ktoś myśli o takich zmianach to tańsze będzie raczej zamienienie auta. Ale jeśli chodzi tylko o podrasowanie charkterystyki to sportowy filtr powietrza Pipercross, albo K&N + wydech z 75 (kolektor wydechowy jest identyczny z Uno 1.0, ale trzeba do niego jeszcze przednią rurę niestety) dadzą już małe zmiany. Dodatkowo można dać sportowy tłumik na tył, np. Ulter. Nie dawać żadnych stożków - zostało sprawdzone, że nie ma dobrego miejsca w Punto, które wykorzystałoby stożek (za mało miejsca na trzymanie zimnego powietrza). Jeśli nie ma się wałka 866 to jest to również dobry zakup. Jeśli znajdzie się kogoś kto się zna na rzeczy, albo samemu ma się odwagę, to lekkie spolerowanie kanałów dolotowych także przyniesie poprawę (niewiele, ale to coś co można zrobić za darmo).

W temacie dyskusji 4-1 kontra 4-2-1. W autach jeżdżących nie-rajdowo 4-2-1 to lepsze rozwiązanie. Pomaga oczyścić komory spalania ze spalin w dużo szybszy sposób, dzięki czemu auto lepiej wkręca się na obroty (nie dusi się tak łatwo). Można dodatkowo owinąć przednią część wydechu specjalną taśmą blokującą ucieczkę ciepła. Dzięki temu sapliny będą uciekać jeszcze szybciej.

Na koniec powiem tylko, że tuning to nie zawsze wstawienie turbo. Często to sztuka dokonania małych zmian, które same z siebie ne dadzą nic, ale razem poprawią charakterystykę silnika. A nie oszukujmy się - Fiat projektuje auta tanie, więc daje to co wykona robotę najtańszym kosztem. A to znaczy, że wiele rzeczy można poprawić jeśli się tylko chce.

P.S. Najlepszy tunning to jednak dobry serwis - u mnie duuuuużo pomogła zmiana filtru paliwa. I pamiętajcie, że wszystkie dodatki typu sportowe filtry, wydech z 75 itp. tak naprawdę rozwiną skrzydła jak się to wszystko zbierze i pojedzie na rolki i dobierze charakterystykę do zmian.

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO