|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 10:48
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
willow80 |
#41638 Wysłany:
27 Sie 2007, 22:14; Temat postu: ubytki płynu w chłodnicy |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków/Stalowa Wola Rejestracja: 27 Sie 2007, Posty: 5
|
Witam,
Początkiem tego roku stałem się szczęśliwym posiadaczem czerwonej Kropki 1.2 V8 z 2003 w wersji sound. Samochodzik jest zagazowany (instalacja Tartarini). Aktualnie ma 73 tys km. W maju zrobiłem mu regeneracje instalacji LPG (wymiana membramy itp) w ASO Fiata. Niestety od tego momentu zauważam systematyczne ubytki płynu w chłodnicy. Możliwe ze ubytki występowały wcześniej, ale mało jeździłem i nie zauwazyłem.
Zaprowadziłem go do z powrotem do rzeczonego ASO - goście wymienili uszczelkę trójnika, ale po przejechaniu ok 600 km płynu znowu ubyło - tak ze 2 cm na zbiorniku.
Pytanie: czy jeśli przyczyna ubytków jest uszczelka pod głowica, to można to wykryć w analizie spalin? Ewentualnie w inny magiczno-komputerowy sposób?
Czy macie może jakieś inne sugestie, co może być przyczyną? Termostat? Przewody do instalacji LPG?
Nie chciałbym prowadzić naprawy metoda prób i błędów, bo wymiana uszczelki pod głowica trochę kosztuje:(
Nie zauważyłem na przewodach jakiegoś nalotu. Nic nie kapie, chłodnica też cała.
Mam wrażenie, że płynu ubywa jak jeżdżę na benzynie, ale muszę to sobie potwierdzić.
Poza ubytkami w zbiorniku nie zauważyłem innych problemów, autko odpala od razu, wydaje mi się, że silnik pracuje OK, temperatura silnika w normie, nawet w upalne dni w kilkugodzinnej trasie.
Dzieki!
|
|
Góra |
|
|
|
|
RzLukas |
#41649 Wysłany:
27 Sie 2007, 22:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 13 Mar 2007, Posty: 710 Pomógł: 4
|
Na początku radziłbym jeszcze raz sprawdzić czy nie masz jakiś plam pod samochodem ,jak np. stoi w garażu .
Płyn gdyby dostał się do silnika olej zmienił by kolor (byłby koloru " kawa z mlekiem " ). Sprawdź czy jest on "normalny". Przyznam szczerze że też musiałem podczas tych upałów sierpniowych dolewać płynu. Pozdr
|
|
Góra |
|
|
willow80 |
#41789 Wysłany:
28 Sie 2007, 17:13; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków/Stalowa Wola Rejestracja: 27 Sie 2007, Posty: 5
|
Plam pod samochodem nie stwierdziłem. Podkładałem nawet gazetę, coby łatwiej zauważyć ewentualny wyciek:)
Korek od zbiornika płynu też sprawdzałem. Wydaje się szczelnie zakręcony.
W ASO powiedzieli mi, że płynu może ubywać w samochodach z LPG, ale ok 100 ml na 10 tyś km.
_________________ Mk2 1.2 V8 sound z 2003 roku
benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
|
No Name |
#41812 Wysłany:
28 Sie 2007, 20:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
sprawdz z boku chłodnicy jest mały zaworek do odpowietrzaniaczy sie nie poci ja tak miałem niby nic a tez mi ubywało (nowy oring załatwi sprawe)
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
|
EDi |
#41879 Wysłany:
29 Sie 2007, 07:49; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Dębica Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1516
|
z mojej strony tylko taka uwaga co do parowania płynu, płytn to mieszanka glikolu i wody i tylko woda odparowywuje z płynu
poziom płynu należy sprawdzac zawsze w ten sam sposób tzn. albo na zimnym silniku albo na nagrzanym silniku, gdyż płyn ma tendencje do zmiany swojej objetości w zależoności od temp. silnika
_________________ Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty
|
|
Góra |
|
|
willow80 |
#44468 Wysłany:
11 Wrz 2007, 20:15; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków/Stalowa Wola Rejestracja: 27 Sie 2007, Posty: 5
|
Niestety, płyn dalej ubywa:( Zarówno jak jeżdżę na gazie jak i benzynie.
Sprawdzałem parę razy zaworek przy chodnicy przy ciepłym silniku, po dłuższej jeździe, ale żadnej wilgoci tam nie znalazłem. Zastanawiam się czy nawet jeśli by coś tamtędy uciekało, czy od razu nie wyparuje ... .
Poziom płynu zawsze sprawdzam na zimnym silniku:) ale dzięki za uwagę, bo faktycznie może to zmylić.
Czy orientujecie się, czy z analizy spalin można wywnioskować czy poszła uszczelka pod głowicą?
Z góry dziękuje za pomoc:)
_________________ Mk2 1.2 V8 sound z 2003 roku
benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
|
No Name |
#44487 Wysłany:
11 Wrz 2007, 20:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Pszczyna-Strumień Rejestracja: 29 Mar 2007, Posty: 499
|
jak ci poszła uszczelka pod glowica to powinienis miec biały nagar z dołu korka od wlewu oleju i bedzie ci na biało kopcił, ale to jak juz naprawde bedzie sie mocno płyn tracił.Wyciag bagnet i popatrz na to jaki jest ten olej i ile go jest ale to nie zawsze sie sprawdza.Sprawdz jeszcze wszystkie polaczenia wezy z chłodnicą,nagrzewnicą
willow80 napisał(a): Zastanawiam się czy nawet jeśli by coś tamtędy uciekało, czy od razu nie wyparuje ... .
zawsze zostaje biały nalot
_________________ Było>>>1.9 JTD<<< Było>>>GP 1.4 <<< Była>>>CROMA 1.9 mJTD 150 KM 2008<<< Jest Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#45742 Wysłany:
17 Wrz 2007, 21:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
Z tym białym nalotem bym uważał... u mnie nie było ani nalotu, ani białego dymu. Płynu ubywało w zawrotnym tempie i co chwilę nagle brakło ogrzewania. Wyrok: do wymiany pompa wody + uszczelka pod głowicą. Z pompy po porstu kapało ale z uszczelką był taki efekt, że jak się odkręciło korek wlewu płynu chłodniczego (oczywiście PO WOLUTKU i przy ciepłym silniku) to płyn momentalnie jakby chciał "wykipieć" ze zbiornika. Tylko UWAGA ! Jeśli ktoś decyduje się na taką metodę sprawdzeniaa, to korek odkręcać DELIKATNIE i jeśli zobaczy się, że poziom płynu nagle, w niebezpiecznym tempie wzrasta nakrętkę trzeba od razu ZAKRĘCIĆ ! NIEBEZPIECZEŃSTWO POPARZENIA !
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
batmanbp |
#45763 Wysłany:
17 Wrz 2007, 22:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 08 Wrz 2007, Posty: 13
|
a ja mam takie pytanie.Do czego powinien odchodzic wezyk ze zbiorniczka wyrównawczego?(ten na korku wlewowym zbiorniczka wyrównawczego)Bo u mnie wisi i do niczego nie dochodzi a wydaje mi sie ze uklad chodzacy powinien byc ukladem zamknietym.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|