You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 12:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #459359 Wysłany: 04 Kwi 2011, 14:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3618
Pomógł: 31
buladag napisał(a):
No wentylatory chłodnicy raczej nie maja regulacji prędkości


Regulację mają, a raczej dwie prędkości i dlatego są bezpieczniki F06 i F07. Pierwszy bieg jest przy temperaturze 97*C, a drugi powyżej 100*C na silniku. Dotyczy to tylko samochodów z klimatyzacją. Nadal zastanawia mnie czemu ten bezpiecznik się spalił :?: Przy normalnej pracy wentylatorów nie ma prawa (w końcu wentylator chłodnicy nie ma prawa ciągnąć powyżej 40A). Sprawdź na wyłączonym silniku czy lekko się śmigła wentylatorów kręcą.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 

 
 Post #459360 Wysłany: 04 Kwi 2011, 14:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
A to przepraszam, nie wiedziałem.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459362 Wysłany: 04 Kwi 2011, 15:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3618
Pomógł: 31
Lekko w błąd wprowadziłem:
Image

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459563 Wysłany: 05 Kwi 2011, 00:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
wentylatory lekko chodza ten przekaznik na obudowie chlodnicy tez jest dobry bo cewka dziala zwiera mi styki. wszystko leciutko chodzi.
:(

[ Dodano: 04 Kwi 2011 23:22 ]
a elektromagnes na sprezarce to raczej frubszy wydatek??

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459566 Wysłany: 05 Kwi 2011, 07:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3618
Pomógł: 31
Najpierw trzeba sprawdzić cy to on jest winny. Albo w Fiat ECU Scan zrób test sprężarki, albo podjedź do jakigos elektryka i nich zbada elektromagnes, albo podłączy na krótko i będziesz wiedział co jest walnięte. Jak zacznie chłodzić - sterowanie kompresorem, jak nie to sprzęgło albo (jeżeli się załączy kompresor i dalej nie będzie chłodzić) wyciek.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459593 Wysłany: 05 Kwi 2011, 09:53; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: nysa
Rejestracja: 24 Lut 2009,
Posty: 2
Witam. Ja mam taki problem wmoim puncie, który dziś zauważyłem a polega on na tym ze nie mogę wcisnąć przycisku od klimy aby ją uruchomić. Zna ktoś możliwa przyczyne tej usterki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459594 Wysłany: 05 Kwi 2011, 09:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3618
Pomógł: 31
czekolord napisał(a):
nie mogę wcisnąć przycisku od klimy aby ją uruchomić


A nawiew masz włączony? Wiem głupie pytanie ale jak nawiew nie jest włączony to nie wciśniesz gałki i klima się nie włączy. Jeżeli dmuchawa działa i nie da się wcisnąć to włącznik/pokrętło do wymiany.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459645 Wysłany: 05 Kwi 2011, 14:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
dzisiaj sprawdzana klima byla u mnie 500g czynnika 0 wyciekow sprawdzone lampa uv bezpieczniki dobre zalaczyla sie na kilka sekund i zgasla przekzniki sprawdzone komputerem przebadane ale nie wykryto usterki typu uszkodzonego czujnika cisnienia ale stawiam na niego jade do elektromechanika zobaczymy co on powie i czy zrobi to sprezarka jest dobra bo na krotko byla podlaczana.
jakies sugestie??

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459649 Wysłany: 05 Kwi 2011, 14:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3618
Pomógł: 31
Tak jak piszesz, któryś z czujników musi być walnięty. Jeżeli masz czynnik chłodzący, kompresor spięty na krótko działa no to pozostaje problem ze sterowaniem. Niech spec sprawdzi czujnik temperatury - znajduje się w trudno dostępnym miejscu, za środkowymi kratkami nawiewu na zespole nagrzewnicy i chłodnicy(tej co daje zimno do kabiny).

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459706 Wysłany: 05 Kwi 2011, 18:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
spece posprawdzali wlaczyli sprezarke chodzila wylaczala sie chlodzila wylacza tak z kilka cykli a w pewnym momencie zawor wy[uscil caly czynnik bo czujnik cisnienia nie wylaczyl sprezarki

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #459907 Wysłany: 06 Kwi 2011, 09:36; 
 Temat postu: punto 2 problem z włączeniem klimatyzacji 1.9jtd 2000r
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 06 Kwi 2011,
Posty: 4
witam.po zimie mam problem z włączeniem klimy nie idzie w ogóle wcisnąć całego guzika od nawiewu ,klima przed zimom normalnie działała proszę o poradę co to może być?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #467716 Wysłany: 28 Kwi 2011, 01:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 97
Witam nie wiecie moze ile jednostek gazu miesci sie w punto jtd sporting??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #467893 Wysłany: 29 Kwi 2011, 00:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
przeważnie jest to 530g

[ Dodano: 28 Kwi 2011 23:13 ]
i jeszcze przy 200g powinien załączyć sprężarkę

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468223 Wysłany: 29 Kwi 2011, 11:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3618
Pomógł: 31
Cytuj:
i jeszcze przy 200g powinien załączyć sprężarkę


koller a jak się skończyła Twoja przygoda z naprawą klimy?

Poza tym
Cytuj:
spece posprawdzali wlaczyli sprezarke chodzila wylaczala sie chlodzila wylacza tak z kilka cykli a w pewnym momencie zawor wy[uscil caly czynnik bo czujnik cisnienia nie wylaczyl sprezarki


nie napisałeś nic więcej. Działa już?

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468580 Wysłany: 30 Kwi 2011, 11:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
Pojechalem do innego serwisu gdzie byl elektromechanik z interfacem ktory sie podlaczyl.
Przetestowali i wyszlo ze czujnik cisnienia (prestostat) byl walniety czujnik ten kosztowal mnie 200zl delphi oczywiscie nowy. Okazalo sie jeszcze ze czynnik wylecial wlasnie przez ten czujnik. czujnik wymieniono PRZETESTOWANO AZOTEM NA CISNIENIU tak sie powinno klime sprawdzac na cisnieniu a maszyna sprawdza na podcisnieniu. i wszystko wyszlo w normie robocisnza kosztowala mnie 200zl wliczone w to nabicie i wymiana filtra pylkowego plus filtr. Takze czteryt stowki uciekly na sama klime ale teraz dziala bez zadnych problemow.

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476614 Wysłany: 26 Maj 2011, 09:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 97
Witam ja mam problem poniewaz bylem dzis u chłopa co nabija klime i okazalo sie ze mam peknieta chlodnice klimatyzacji jak ja wyciagnac i czy oplaca sie spawac czy lepiej nowa kupic?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476940 Wysłany: 27 Maj 2011, 11:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
ja przy dzwonie mialem tez peknieta chlodnice klimy ale tez i obie chlodnice byly wykrzywione i za wszystko zaplacilem 200zl.
Sadze ze kolo 100zl zaplacisz za spawanie

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476946 Wysłany: 27 Maj 2011, 11:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 02 Lut 2010,
Posty: 97
A powiedz jak bede chcial sam wyciagnac to co trzeba odkrecic zderzak lampy ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476983 Wysłany: 27 Maj 2011, 13:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
ja bym, sie za to raczej nie zabieral bo to jest klima tam musi byc masakryczna szczelnosc cisnienie w ukladzie siega 18 barow wiec jest spore.
Jezeli juz sam to tak zderzak jest do sciagniecia, lampy nie koniecznie.
Odkrecic dolna listwe na ktorej opieraja sie chlodnice rozlaczyc wszystkie przewody i masz je w reku.
Auto postaw sobie na najazdach albo na kolkach bedzie ci lepiej sie robic.
Czas na sciagniecie jezeli nigdy zderzaka nie sciagales to z poltora godziny. Jezeli masz jakies pytania to pisz na gg

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477510 Wysłany: 29 Maj 2011, 20:36; 
 Temat postu: KLIMATYZACJA PUNTO 1.2 16V
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 20 Lut 2010,
Posty: 6
Witam. Mam Pytanie co do klimatyzacji. Jadąc samochodem podczas gdy stanę np. na światłach czuć jak by się klimatyzacja sie wyłączała (słychać taki pstryk i obroty spadają) po paru sekundach znów się załącza.Wszystko się dzieje kiedy pokrętło od prędkości siły dmuchania jest na 1 lub 2. jeżeli ustawie na 3 lub 4 to sprężarka cały czas pracuje i sie nie wyłącza. I teraz mam pytanie czy to jest normalne ze się rozłącza??? Klima była nabita przed sezonem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477721 Wysłany: 30 Maj 2011, 10:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
Tak jest to normalne u mnie tez tak dziala
sprezarka nie nabija nonstop bo by uklad rozerwalo.
prestostat wylacza sprezarke.
Niczym sie nie martw

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490119 Wysłany: 13 Lip 2011, 14:06; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Filip
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Lip 2011,
Posty: 49
Pytanie całkowicie podstawowe, lecz nie znam na nie odpowiedzi.
Jak poznać czy włącza się sprężarka ?

_________________
Początkujący : )

Image
Mój niebieski Kropek HGT


Pozdrowienia z południa!!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #490151 Wysłany: 13 Lip 2011, 15:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 07 Paź 2009,
Posty: 280
Pomógł: 6
feeleep
Obroty silnika powinny sie zmienic
lub wiziascv druga osobe otworzyc maske i niech nasluchuje jak elektromagnes lapie

_________________
Mitsubishi Galant 2.5 V6 Junkers (163HP)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #499280 Wysłany: 24 Sie 2011, 17:51; 
 Temat postu: woda
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 05 Maj 2009,
Posty: 186
Pomógł: 1
Od ubiegłego roku walczę ze skroplinami lejącymi się do kabiny (z przejścia przez ścianę kabiny do komory silnika, obok filtra kabinowego). Kanał wylotowy teoretycznie drożny (skropliny lecą) co ciekawe cieknie tylko na 3 i 4 biegu dmuchawy, na 2 troszeczkę na 1 wcale. Im wyższy bieg tym więcej skroplin i wyższe ciśnienie powietrza ale co może być nie tak??

[ Dodano: 23 Sie 2011 22:46 ]
Wygląda na to, że rozwiązałem problem. :D
Winna jest gumowa końcówka zakładana na osłonę wylotu skroplin. Ma bardzo wąski szczelinowy wylot. Prawdopodobnie na wyższych biegach dmuchawy tworzy się podciśnienie które jeszcze zwęża wylot.

Niestety ofiarą eksperymentów prawdopodobnie padł alternator- jazda bez końcówki skończyła się zalaniem alternatora i brakiem ładowania. Jutro do elektryka. :(

[ Dodano: 24 Sie 2011 17:51 ]
Na szczęście skończyło się na wymianie stojana. I chyba to przypadkowa zbieżność czasowa, zwarcie spowodowane było rdzą która zdeformowała stojan.

_________________
P2012 1.4 2014 -właściwie żony
Volvo V70 D5 163KM automat Octavia 4 mHEV 150KM DSG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #559529 Wysłany: 15 Mar 2012, 17:20; 
 Temat postu: Re: klimatyzacja [pytania problemy]
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Dzisiaj stwierdzono u mnie wyciek z przewodu "wysokiego ciśnienia" w klimatyzacji. W tym miesiącu sobie odpuszczę naprawę bo za dużo tych wydatków, ale już się chcę rozeznać w temacie. Dlatego rozglądam się za tym przewodem (zdjęcie zrobię później). Mam tylko pytanie czy przewody klimatyzacji będą pasowały od Grande Punto 1.3? Te są dużo łatwiej dostępne. Niestety nie umiem się dobrze poruszać po eperze, a na dodatek nie znalazłem nowszego niż z 2005r. dlatego nie potrafię tego sprawdzić.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 55 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO