DeeL napisał(a):
Bardzo proszę o informację ile jest poduszek trzymających silnik i w jakich są one cenach. Jak można rozpoznać czy poduszka nie jest "sklepana"? Czy ktoś z Was wymieniał już poduszki? Czy jest z tym dużo zabawy?
Poduszki mocowania są trzy i ich ceny są rożne.......najczęściej wymienia sie tzw lizak(koszt ok 60-80,-) poduszkę pod spodem trzymającą silnik w pozycji zawsze zrównoważonej w stosunku do działającej siły hamowania i przyspieszenia.
Poduszka skrętu silnika czyli ta która stabilizuje ruch obrotowy wału silnika jest z lewej strony ta zużywa sie najmniej jednak jest jeśli jest już stara i stwardniała np przez zanieczyszczenie olejem czy smarem jej uszkodzenie jest najbardziej odczuwalne w kabinie przez wibrację jakie przenosi silnik to tzw szarpniecie kabiną podczas dodawania czy ujmowania przyspieszenia (szczególnie na postoju można to sprawdzić)-ta poduszka również jest najdroższa i kosztuje ok 180-230,-
Trzecią i ostatnią poduszką jest poduszka pod akumulatorem ta amortyzuje główną siłę ciężaru silnika i skrzyni biegów oraz drgania pochodzące od pokonywania nierówności i siły bezwładności przenoszonej przez silnik w tym czasie na karoserię -koszt ok 130-150
Patrząc od lewej najdroższy potem lizak najtańszy ....trzecie to górne mocowanie amortyzatora