|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 21:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Gucio |
#46529 Wysłany:
21 Wrz 2007, 20:16; Temat postu: Problem z wyciekiem płynu chłodzącego. |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 21 Wrz 2007, Posty: 2
|
Witam jestem tutaj nowy i jest to mój 1wszy założony temat. Przechodzę do sedna. Mam wyciek z pompy wodnej w puncioku II 1.2 8v. Czy jest konieczna jej wymiana? Jak się ją wymienia i jaki to może być koszt? Nie mogę znależć żadnych info na ten temat. Nawet książki nie mogę kupić do punto. Macie może jakieś doświadczenie w tym temacie? Dzięki za wszelkie info. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
ipIV |
#46543 Wysłany:
21 Wrz 2007, 21:37; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Tak wypadałoby ją wymienić, a przy okazji pasek rozrządu i rolkę napinacza.
Co do pompy wody... tylko nie SKF!
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
citymatic |
#46587 Wysłany:
22 Wrz 2007, 00:20; Temat postu: Re: Problem z wyciekiem płynu chłodzącego. |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 87
|
Witam serdecznie
Wymiana pompy jest dosyć kłopotliwa i wiąże sie z wymianą paska rozrządu i rolki ...pomimo wszystko jeśli nie znasz sie choć trochę na mechanice to trudno jest to zrobić-trzeba również odkręcić mocowanie silnika z lewej strony....dodatkowo trzeba wymienić płyn chłodniczy i umieć układ ten odpowietrzyć-samo naciągnięcie paska bez pomocy dobrych i nietypowych kluczy jest samemu kłopotliwe.
Niejednokrotnie dochodzi jeszcze błąd zakładania uszczelek do rury biegnącej wzdłuż silnika-no i trzeba mieć na to co najmniej 14-16h bo tyle schnie sylikon wysokotemperaturowy z którego zrobisz uszczelkę pompy
_________________ GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#46590 Wysłany:
22 Wrz 2007, 06:31; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
citymatic napisał(a): trzeba mieć na to co najmniej 14-16h bo tyle schnie sylikon wysokotemperaturowy z którego zrobisz uszczelkę pompy
pytałem się w aso - od razu zalewają układ po złożeniu silnika  Tak zrobiłem i nic nie cieknie, no ale sama pompa piszczy  ale to nie wina tego, że silikon był mokry 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
citymatic |
#46618 Wysłany:
22 Wrz 2007, 10:51; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 87
|
Cytuj: pytałem się w aso - od razu zalewają układ po złożeniu silnika  Tak zrobiłem i nic nie cieknie, no ale sama pompa piszczy  ale to nie wina tego, że silikon był mokry 
Dla mnie jeśli to robię nie zależy na pośpiechy -zbyt wiele sie wymienia aby zrezygnować z paru godzin odczekania aby sylikon stężał i był szczelny 
_________________ GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#46619 Wysłany:
22 Wrz 2007, 10:57; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
citymatic napisał(a): Dla mnie jeśli to robię nie zależy na pośpiechy
Ja miałem ograniczony czas....
od 8 do 14 do zrobienia:
Amory tył, wykręcić ukręconą śrubę z wahacza, świece, rozrząd. [ Dodano: 22 Wrz 2007 10:57 ]Z resztą w instrukcji silikonu pisało, żeby odczekać 30min przed uruchomieniem przy uszczelnianiu bez demontażu, więc wnioskuję, że w przypadku z demontażem wcale czekać nie trzeba 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
citymatic |
#46620 Wysłany:
22 Wrz 2007, 10:58; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 87
|
ipIV napisał(a): citymatic napisał(a): Dla mnie jeśli to robię nie zależy na pośpiechy Ja miałem ograniczony czas.... od 8 do 14 do zrobienia: Amory tył, wykręcić ukręconą śrubę z wahacza, świece, rozrząd. [ Dodano: 22 Wrz 2007 10:57 ]Z resztą w instrukcji silikonu pisało, żeby odczekać 30min przed uruchomieniem przy uszczelnianiu bez demontażu, więc wnioskuję, że w przypadku z demontażem wcale czekać nie trzeba 
Rozumiem ale to jest ważne.....kiedyś porównywalnie wymieniłem miskę i gościu uparł sie aby jechać już po 4h.......dojechał ale pracę musiał zaczynać od początku sylikon nie wysechł i zrobiła sie nieszczelność a wymiana miski w MK2 jest kłopotliwa 
_________________ GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#46621 Wysłany:
22 Wrz 2007, 11:11; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Ja w sumie nie wyobrażam sobie wymiany miski... w szczególności odkręcenia śrub kolektora wydechowego... z tym to w przyszłości na 100% podjadę do serwisu...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
citymatic |
#46622 Wysłany:
22 Wrz 2007, 11:20; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 87
|
ipIV napisał(a): Ja w sumie nie wyobrażam sobie wymiany miski... w szczególności odkręcenia śrub kolektora wydechowego... z tym to w przyszłości na 100% podjadę do serwisu...
Masz rację ale u mnie rok 1999 nie było z tym problemu choć wyglądało to po prostu strasznie  przynajmniej zrobiłem sobie porządek z ekranem na katalizator ,a cały kolektor wydechowy ładnie oczyściłem z rdzy
Nowa wygląda jak kosmiczna prezentacja swieci sie jak psu...
[ Dodano: 22 Wrz 2007 10:20 ]Gorsze jest w odkręcaniu to a raczej ten wspornik skrzyni ....cięzko go wyjąc nawet po odkreceniu
na fotce jest jego łapa-on też zardzewiał od wydechu i warto go oczyścic i pomalować
_________________ GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
Gucio |
#47060 Wysłany:
24 Wrz 2007, 12:21; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 21 Wrz 2007, Posty: 2
|
Dzięki wielie za odpowiedzi.Ojciec jest mechanikiem samochodowym z zawodu wiec mam nadzieje ze sobie poradzi.A wyciek mam na 100 procent z pompy. Czy jest mozliwosc jej regeneracji? A jesłi nie to ile kosztuje oryginał?Albo może odrazu jaki zamiennik byście zaproponowali? dzieki za odp. pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#47073 Wysłany:
24 Wrz 2007, 12:35; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Bez przesady  po co regenerować coś co można kupić za 100pln
www.intercars.com.pl - ceny trochę zawyżone 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
citymatic |
#47159 Wysłany:
24 Wrz 2007, 17:04; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Zamość Rejestracja: 02 Mar 2007, Posty: 87
|
Gucio napisał(a): Dzięki wielie za odpowiedzi.Ojciec jest mechanikiem samochodowym z zawodu wiec mam nadzieje ze sobie poradzi.A wyciek mam na 100 procent z pompy. Czy jest mozliwosc jej regeneracji? A jesłi nie to ile kosztuje oryginał?Albo może odrazu jaki zamiennik byście zaproponowali? dzieki za odp. pozdrawiam
Nie podejdę do tego tak jak kolega bo np zaworek zwrotny do spryskiwacza-regeneruję ale ......pompy wody sie nie regeneruje koszt od 25-115 zł ale najlepsze dobre zamienniki to firmy Hepu
_________________ GG 1415822
Pozdrawiam serdecznie wszystkich
|
|
Góra |
|
 |
Hubi |
#48794 Wysłany:
29 Wrz 2007, 12:37; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
nie ten dział - przenoszę
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
 |
talsen |
#576007 Wysłany:
28 Kwi 2012, 22:40; Temat postu: Re: Problem z wyciekiem płynu chłodzącego. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 31 Paź 2007, Posty: 237
|
Witam. Wyciek z pompy już zlokalizowałem, ale niestety płyn chłodniczy wycieka również z drugiej strony silnika, gdzie wchodzi rura z płynem chłodniczym . Pod tym kołnierzem jest jakaś uszczelka, jednak nie wiem czy tam cieknie , czy spod węża przykręconego do kołnierza obejmą. Czy ktoś już to naprawiał? Proszę o jakieś sugestie.
[ Dodano: 28 Kwi 2012 22:40 ]
Do Citymatic.Sprostowanie. Odkręcenie zawieszenia silnika, od strony rozrządu jest konieczne w wypadku wymiany paska.Wymiana pompy tego nie wymaga, jeżeli pasek i napinacz były wymieniane 15000 km temu.Był taki mechanik, który przy wymianie paska i napinacza, nie wymienił pompy, bo stwierdził ,że nie cieknie, to nie trzeba. Teraz cieknie i muszę sam ją wymienić.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#576025 Wysłany:
28 Kwi 2012, 23:07; Temat postu: Re: Problem z wyciekiem płynu chłodzącego. |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
talsen, prawidłowo jak ściągniesz pasek powinieneś nowy założyć
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#576049 Wysłany:
29 Kwi 2012, 01:17; Temat postu: Re: Problem z wyciekiem płynu chłodzącego. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
lioton |
#576106 Wysłany:
29 Kwi 2012, 12:31; Temat postu: Re: Problem z wyciekiem płynu chłodzącego. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK Rejestracja: 26 Cze 2008, Posty: 1133 Pomógł: 9
|
wojtass18 napisał(a): jak ściągniesz pasek powinieneś nowy założyć Niekoniecznie, wystarczy poznaczyć i założyć tak samo citymatic napisał(a): samo naciągnięcie paska bez pomocy dobrych i nietypowych kluczy jest samemu kłopotliwe Coś Ty  , nie pamiętam już czym dokładnie to robiłem ale jakieś podstawowe klucze i bez problemu 
_________________ ♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#576295 Wysłany:
29 Kwi 2012, 22:54; Temat postu: Re: Problem z wyciekiem płynu chłodzącego. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#576305 Wysłany:
29 Kwi 2012, 23:14; Temat postu: Re: Problem z wyciekiem płynu chłodzącego. |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
mariuz napisał(a): Jest jakiś nietypowy,ale ipIV kupował w ASO i nie był strasznie drogi. Nie w ASO tylko w motoryzacyjnym specjalizującym się w częściach do fiata - 5zł. W ASO 30zł by za niego skasowali  -> post573614.html#p573614
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#576330 Wysłany:
30 Kwi 2012, 01:29; Temat postu: Re: Problem z wyciekiem płynu chłodzącego. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|