You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 08:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #45932 Wysłany: 18 Wrz 2007, 16:58; 
 Temat postu: BLOS do Punta MK1
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 18 Wrz 2007,
Posty: 22
Czy ktoś z was instalował BLOSA do Punta MK1? Posiadam silnik 1.1 55KM, z najprostszą instalacją gazową na śrubę. Podobno dzięki BLOS silnik lepiej pracuje na gazie, są o niebo lepsze wolne obroty, zlikwidowany jest Mixer który obniża moc na benzynie. Spada zużycie gazu i rośnie moc na gazie.

Jakie są wasze opinie i rady, czy ktoś z was to montował, miał jakieś problemy? Proszę o zdjęcia z instalacji jeśli takie posiadacie.

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #45970 Wysłany: 18 Wrz 2007, 19:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: WND
Rejestracja: 15 Maj 2007,
Posty: 301
Ooo ciekawy temat...dołączam się do pytania kolegi ;)

_________________
Disposal in progress


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46118 Wysłany: 19 Wrz 2007, 15:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 579
Pomógł: 7
a moze mi ktos wyjasnic co to wogole jest BLOS???

_________________
PUNTO S 1.1 1997


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46128 Wysłany: 19 Wrz 2007, 17:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Mar 2007,
Posty: 60
Poszukaj sobie w Googlach. Trochę o tym poczytałem i widzę że to ciekawy wynalazek. Chętnie bym sobie założył to + stożek, ale trzeba by jakos zmodyfikować dolot. Ma ktoś jakieś pomysły :?:

_________________
MK I SX 1.1 55


Góra
 Profil  
 
 
 Post #46318 Wysłany: 20 Wrz 2007, 15:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2007,
Posty: 9
ja mam pytanie czy da sie załozyć blosa do każdej instalacji lpg zastepując standardowy mikser tym wynalazkiem czy trzeba przerabiać całą instalacje mam też pytanie czy ma to ktoś załozony w silniku 1.6 mpi ja mam taki i nstalacje pierwszego typu i zastanawiam sie nad zakupem tego użądzonka


Góra
 Profil  
 
 
 Post #149795 Wysłany: 26 Lip 2008, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
http://www.allegro.pl/search.php?string ... gory=18844

tak to wygląda !

a znaczenie ma takie że likwiduje zwężkę która powstaje po zamontowaniu miksera przez co do komory spalania dostaje się o wiele więcej powietrza prze co teoretycznie uzyskujemy lepsze spalanie

gaz nie jest już podawany tuż przed kolektorem dolotowym ale wcześniej bo jeszcze przed (lub po w zależności od umiejscowienia filtra) filtrem powietrza

dodam że same dobre opinie o tym wynalazku na forum np honda trójmiasto

tylko czekać aż ktoś przetestuje i podzieli sie opinią!

_________________
www.korpusgaleria.go.pl/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #341744 Wysłany: 06 Mar 2010, 13:05; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 31 Maj 2009,
Posty: 19
zaciekawił mnie ostatnio temat Blosa w połączeniu z filtrem stożkowym i zastanawiam się nad zamontowaniem takiego zestawu do MK1. Ma może ktoś w swoim punciaku takie coś?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #341797 Wysłany: 06 Mar 2010, 15:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 250
Pomógł: 10
prezes1721 Nie trzeba przerabiać całej. Wystarczy wyrzucić krokowiec, w jego miejsce wstawić kawałek rurki, no i w miejsce miksera wstawić blosa :> . Reszta to indywidualna rzeźba.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #341994 Wysłany: 06 Mar 2010, 22:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: rajtek
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 23 Mar 2009,
Posty: 246
tylko uwaga,na przeglądzie diagnosta jak wie co i jak to odrzuci auto,bo blos to gaźnik gazowy ,a wg homologacji wasze auta sterowane sa elektronicznie,przerabiałem temat jak miałem opla i tam na forum- opel corsa-było co i jak,ale zalet dużo ,
cytat:
Gaźnik produkcji włoskiej nazywa się "Blos". Dokładna zasada działania jest prosta i polega na pomiarze przepływu masowego za pomocą pneumatycznego mechanizmu, który jednocześnie zajmuje się podawaniem gazu dokładnie proporcjonalnie do masy przepływającego powietrza. Cały taki "blos" nie dławi przepływu powietrza w zauważalny sposób - jego średnica satysfakcjonuje nawet duże silniki. Sam gaz nie jest sterowany żadnym silnikiem krokowym. Aby być "legal" tam, gdzie głupawa ustawa wymaga elektronicznej regulacji dawki, silnik krokowy zostawia się "na sztukę" otwarty. De facto reduktor powinien być połączony z blosem na krótko, beż żadnych regulacji, śrubek, zaworków etc.

Można nawet nazwać to systemem pierwszej generacji - nie zawiera żadnej elektroniki, będąc jednocześnie wyjątkowo skutecznym. Producent i właściciel patentu, firma BRC zakończyła produkcję jakieś 2 lata temu ze względu na brak możliwości stosowania tego rozwiązania ponieważ ustawy krajów - odbiorców (głównie UE) zaczęły w pojazdach z katalizatorem wymagać elektronicznej regulacji dawki (pomimo iż jest wielokrotnie bardziej powolna i nieproporcjonalna w porównaniu do takiej metody jak "blos" + wymaga dość żmudnego strojenia). Dziś już dość trudno kupić taki gaźnik gazowy (zwany też niekiedy mikserem przepływowym). Ogólnie żywy dowód że głupi urząd potrafi zniszczyć każdą dobrą ideę.

Jeżeli zauważymy, że gaz jest dawkowany proporcjonalnie do przepływu, to od razu można to nazwać inaczej - za pomocą blosa można ustawić stały stosunek powietrza do paliwa - np. 13:1. Nie jest to może optimum jak chodzi o spalanie, bo dla niewielkich obciążeń lambda może być wyższa bez szkody dla silnika - ale już dla mocniejszego depania pedału gazu - nie. Można przyjąć że parametry auta będą takie, jak przy zastosowaniu idealnie zestrojonej instalacji wtrysku gazu, ale auto będzie nieco bardziej paliwożerne (aczkolwiek oczywiście będzie mniej palić niż auto z konwencjonalnym mikserem - o czym za chwilę). Jeżeli ustawimy jakiś skład dla konkretnych obrotów, to będzie on taki sam od zera do bohatera Na tym polega genialność i skuteczność blosa.

Konwencjonalny mikser bazuje na wysysaniu gazu za pomocą podciśnienia. Musi więc zwężać przepływ aby ciśnienie za zwężką spadło. Zazwyczaj taka technika owocuje przelewaniem auta z dołu lub z góry - w zależności jak dobierzemy średnicę miksera. Auto musi odpalać na benzynie (jest bardzo czułe na temp). Zwykle też grożą nam wybuchy nadmiarowego gazu lub prychanie z wydechu.

Z gaźnikiem gazowym takie zjawiska nie wystąpią nigdy. Można sobie darować głupawe klapki przeciwwybuchowe, zwężki i cały ten cyrk. Silnik na benzynie ssie bez ograniczeń, podobnie nie jest dławiony na gazie. Można stosować filtry stożkowe, doloty rezonansowe, turbo (suszareczki muszą jednak mieć reduktor z ciśnieniem zależnym od ciśnienia doładowania - albo kupuje się odpowiedni reduktor albo przerabia istniejący przez dołożenie kompensacji - jedna dziurka + rurka - choć nie każdy da się niestety przerobić). Wszystko to wynika z zasady pracy "blosa" - reakcji tylko na przepływ a nie na podciśnienie.

Ciekawe też jest to, że czas reakcji takiego systemu na "kickdown" jest naprawdę super. Nie ma dławienia się, nie ma niekiedy zauważalnego opóźnienia.

Sam mam auto które pali tylko benzynę. Mój wybór Z racji zawodu kocham przedmioty obłożone elektroniką do bólu. Ale piszę pozytywnie o gażniku gazowym dlatego, że aż wierzyć się nie chce, że ten banalny w swojej prostocie wymysł makaroniarzy działa tak skutecznie....

Panowie - możecie na tym robić nawet auta wyścigowe bez problemu tak mocne jak najbardziej wyszukane benzyniaki - cztery takie gaźniki - po jednym na każdy cylinder, dwa reduktory. Krótkie ssanie na trąbkach. I kręci jak pop....ny na gazie

Dodatkowa uwaga - takie cudo stroi się na hamowni. Nie zajmuje to zbyt długo bo do regulacji jest tylko jeden parametr (skład mieszanki w całej skali obrotów ten sam) + dawka dla wolnych obrotów (de facto offset dawki). Całość realizuje wzór DAWKA = A * PRZEPŁYW + B

...i wpływamy na A i B. Stąd zestrojenie na igiełkę na hamowni zajmuje to niebotycznie krócej niż zestrojenie pełnego wtrysku gazu - a efekt naprawdę ten sam.


Image

zdjęcia zamontowanych blosów
http://www.nissanzone.pl/printview.php? ... 7b4301e69a

z tego co wiem,to powinien być w pionie lub z minimalnym odchyłem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471365 Wysłany: 07 Maj 2011, 15:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Lis 2009,
Posty: 98
Witam, mam zamiar założyć Blos do MK1 instalacja 1 generacji. Do tego filtr stożkowy K&N. Mam takie pytanie czy ktos z was na tym jezdzi ? Jak wrażenia, i jak ze spalaniem ? Wzrosło, zmalało ? I jak z moca, jest różnica na gdzie ?
Dzieki za odpowiedzi

_________________
Image
Image
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471389 Wysłany: 07 Maj 2011, 17:42; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471391 Wysłany: 07 Maj 2011, 17:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Lis 2009,
Posty: 98
Wielkie dzięki ale wiem co to jest BLOS. Mam pytania dotyczące konkretnie Punto. Ma ktoś Blosa w MK 1 ? Jak sie na tym jeździ ? Jak spalanie ?

_________________
Image
Image
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471396 Wysłany: 07 Maj 2011, 18:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 227
Pomógł: 5
Podejrzewam, że wrażenia są pozytywne :) Dobrze by było gdyby ktoś kto posiada wypowiedział się. Sam się kiedyś zastanawiałem nad BLOSem w swoim ale właśnie konieczność innego dolotu / ew. rzeźbienie w oryginalnym komplikuje sprawę jego montażu.

_________________
Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG

73 dla wszystkich !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471417 Wysłany: 07 Maj 2011, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Lis 2009,
Posty: 98
Mnie do Blosa zmusiła właśnie chec zastosowania stożka. I właśnie jestem ciekaw jak w takiej komplikacji sie to sprawuje w Kropce. Prosze o pomoc ludzi którzy maja Blosa :)

_________________
Image
Image
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471420 Wysłany: 07 Maj 2011, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
maciek3131 napisał(a):
Mnie do Blosa zmusiła właśnie chec zastosowania stożka.

A po co stożek? Chodzi o dźwięk czy liczysz na jakieś zmiany?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471423 Wysłany: 07 Maj 2011, 20:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Lis 2009,
Posty: 98
Tylko dźwięk, wiem ze na osiągi nie mam co liczyć :)

_________________
Image
Image
Mój Punciak http://fiatpunto.com.pl/topic21084.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO