|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
radecki_24 |
#220220 Wysłany:
18 Lut 2009, 09:10; Temat postu: uszkodzone łożysko oporowe? może docisk? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Sty 2009, Posty: 19
|
Witam koledzy
Mam kropka od 2 miesięcy 1,2 8v przebieg 90000km 2002r do tej pory wszystko było w porządku ale niestety od wczoraj coś zaczęło się dziać, a więc objaw jest taki, odpalam go i coś cicho chrobocze tak nieregularnie, jak wcisnę sprzęgło chrobocze i szumi dużo dużo głośniej( jak stoję na luzie gdy dam troszkę gazu to jeszcze głośniej na sprzęgle) jak ruszę przestaje wtedy chrobocze już tylko przy zmianie biegów przy wciśniętym sprzęgle(i wydaję mi się że jeszcze jak jadę już na biegu to przy wyższych obrotach albo jestem przewrażliwiony) .
Co to może być  pomóżcie proszę może macie jakieś pomysły 
|
|
Góra |
|
 |
|
|
olek |
#220230 Wysłany:
18 Lut 2009, 10:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 01 Lip 2008, Posty: 477
|
Obstawiam zużyty docisk i zacierające się łożysko...
U mnie objawy były następujące: ( 80000 km )
Na luzie- na przykład jak stałem na światach przy puszczonym pedale sprzęgła było słychać lekkie stukanie- szumienie, po wciśnięciu pedału zanikało.
W korku- przy podjeżdżaniu, na ciepłym silniku sprzęgło brało bardzo wysoko, na zimnym było normalnie.
Po konsultacji ze znajomym mechanikiem, co prawda z ASO Mercedesa następująca diagnoza:
- stuki, szumy - łożysko
- wysokie branie - zużyty docisk ( wytarte "słoneczko " )
Okazało się, że tarcza nie była najgorsza ale i tak wymienia się komplet.
_________________ When I grow up I'll be Ferrari...
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html
|
|
Góra |
|
 |
matti84 |
#220274 Wysłany:
18 Lut 2009, 15:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 249
|
radecki_24 łożysko oporowe i docisk...nie wiadomo jak tarcza.Moja rada...jak najszybciej na kanał i rozbieraj bo w najgorszym wypadku wymiana skrzyni tak jak ja musiałem.
_________________ Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
prymus2103 |
#220276 Wysłany:
18 Lut 2009, 15:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: zamość Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 110
|
Jak nie wyjmiesz skrzyni to nie będziesz wiedział , lepiej jak najszybciej to zrób bo będzie tak jak mówi kolega matti84 
_________________ Naprawiacz Sztrucli !!!
|
|
Góra |
|
 |
radecki_24 |
#220278 Wysłany:
18 Lut 2009, 16:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Sty 2009, Posty: 19
|
dzięki za podpowiedzi byłem w warsztacie i mechanik stwierdził ze kropka czeka wymiana sprzęgła tak jak sugerowaliście. (sprzęgło 210zł + 200zł wymiana) wymienię jeszcze olej w skrzyni przy okazji. Może wiecie czy coś jeszcze warto by wymienić przy okazji???
_________________ Był: Fiat Seicento SX 0,9 - 1998r. Jest: Fiat Punto 1,2 8V Sound - 2002r.
|
|
Góra |
|
 |
matti84 |
#220293 Wysłany:
18 Lut 2009, 17:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Krotoszyn Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 249
|
radecki_24 Masz na myśli cały komplet czy tylko tarczę? Jeśli tylko tarcze to sobie daruj bo ie ma sensu.Jak już jest rozebrane to lepiej tarcza,docisk i oporowe...masz spokój na następne kilkadziesiąt tysięcy.No i olej tez nowy... 
_________________ Był:
Fiat 126p FL - 1987r - 24 KM
Renault Clio 1,2 8V RN ph I - 1991r - 60 KM
Fiat Punto 1,2 8V ELX - 2001r - 60 KM
Jest
Renault Laguna RT 2,0 8V ph I 113KM
Piszę poprawnie po polsku.
|
|
Góra |
|
 |
radecki_24 |
#220296 Wysłany:
18 Lut 2009, 17:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Sty 2009, Posty: 19
|
oczywiście cały komplet tarcza docisk i łożysko  to i tak przecież jedna robota. a mam jeszcze pytanie czy występuje w punto 1,2 8v 2002r takie coś jak linka sprzęgła czy przy hydraulicznym sprzęgle nie ma żadnej linki?
_________________ Był: Fiat Seicento SX 0,9 - 1998r. Jest: Fiat Punto 1,2 8V Sound - 2002r.
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#220342 Wysłany:
18 Lut 2009, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Nie ma linek, tylko siłownik, nowy na allegro nie drogo.
http://allegro.pl/item540824302_silowni ... ja_k2.html
Ale tego raczej nie potrzebujesz, wymień kompletne sprzęgło i będzie ok. Mnie też to czeka, bo już rzęzi od dłuższego czasu i bierze pod sam koniec, więc całkowicie jest zjeżdzone 121 tyś:). Ja kupię Valeo i sam wymienię.
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
E.T. |
#220645 Wysłany:
19 Lut 2009, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 965
|
radecki_24 napisał(a): Może wiecie czy coś jeszcze warto by wymienić przy okazji???
to może za jednym zamachem uszczelniacz wału?!
_________________ Tomaszowe, żółte Punto!
Pwr 138,7 KM @ 6319,0 rpm Tq 169,8 Nm @ 4826,0 rpm
|
|
Góra |
|
 |
radecki_24 |
#221181 Wysłany:
21 Lut 2009, 14:27; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 26 Sty 2009, Posty: 19
|
E.T. napisał(a): radecki_24 napisał(a): Może wiecie czy coś jeszcze warto by wymienić przy okazji??? to może za jednym zamachem uszczelniacz wału?!
kurcze już za późno sprzęgło już zmienione zapłaciłem 500zł za sprzęgło z wymianą i wymianę oleju w skrzyni, teraz chodzi bardzo ładnie  i przynajmniej głowa spokojna że się nie rozsypie gdzieś w drodze 
|
|
Góra |
|
 |
~Przemo147 |
#288868 Wysłany:
16 Wrz 2009, 20:11; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Kutno Rejestracja: 09 Wrz 2008, Posty: 64
|
witam mam podobnie tylko ze ja bym powiedział ze na luzie to mi tak jakby chrobocze no i jak ruszam to się tak jakby cały samochód trzasł czytałem tez i w innych tematach mówią ze to możne skrzynia już nie wiem i czy do wymiany tego co jest potrzebne sprzęgło możne tez olej w skrzyni możne coś jeszcze wymieniał już ktoś takie coś z takimi objawami żęby wiedzieć na 100 ze to jest to a nie coś innego bo to nie są tanie sprawy proszę o odp
|
|
Góra |
|
 |
cinq5 |
#296877 Wysłany:
10 Paź 2009, 17:07; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Rejestracja: 01 Lip 2009, Posty: 5
|
sorki trochę po czasie piszę ale miałem i okazuje się nadal że mam problem - na luzie , sprzęgło puszczone, szum dość głośny, wciśnięcie sprzęgła powoduje cisze, wymieniłem sprzęgło [komplet],
odbieram od mechanika [powiedzmy że panuje tam ogólny hałas w warsztacie] zadowolony przeprowadzoną wymianą; następnego dnia odpalam auto na luzie i szok: hałas w nieco innym wydaniu nadal, co do pracy sprzęgła żadnych zarzutów; powrót do mechanika - diagnoza - pewnie ... chyba... skrzynia...???!!!!
z skrzynią, przełączaniem biegów żadnych problemów
co Wy na to ????!!!
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#296883 Wysłany:
10 Paź 2009, 17:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Jeżeli szum jest przy puszczonym sprzęgle to hałasuje skrzynia, bo sprzęgło jest w tym momencie "odłączone" natomiast gdy hałasuje przy wciśniętym to wtedy łożysko oporowe bo pracuje sprzęgło odłączając skrzynie.
Owszem może być skrajny przypadek ale to raczej wynikający ze złego montażu sprzęgła wraz z łożyskiem.
Ja obstawiam albo braki oleju albo łożyska na wałku w skrzyni.
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Nero84 |
#384800 Wysłany:
02 Sie 2010, 10:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 113
|
Będe wymieniał sprzęgło, punto 1,2 8V i pytanie bo musze dostarczyc mechanikowi części czy oprócz kompletu sprzęgła coś jeszcze sie wymienia i trzeba dokupić, np. jakieś uszczelki? zebym potem nie musiał tracić czasu i dwa raz biegać po sklepach 
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#384801 Wysłany:
02 Sie 2010, 10:37; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
Nero84 napisał(a): Będe wymieniał sprzęgło, punto 1,2 8V i pytanie bo musze dostarczyc mechanikowi części czy oprócz kompletu sprzęgła coś jeszcze sie wymienia i trzeba dokupić, np. jakieś uszczelki? zebym potem nie musiał tracić czasu i dwa raz biegać po sklepach
teoretycznie nie jak jest sucho, a jak cieknie no to albo simmering wału / wałka sprzęgłowego / półosi  Warto spr czy lizak nie jest naderwany/zerwany. [ Dodano: 02 Sie 2010 10:37 ]olej w skrzyni można przy okazji zmienić jak nie był zmieniany 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Nero84 |
#384804 Wysłany:
02 Sie 2010, 10:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 113
|
dzieki  czyli sie okaże na miejscu 
|
|
Góra |
|
 |
barrfind2 |
#473188 Wysłany:
12 Maj 2011, 22:07; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 12 Mar 2011, Posty: 2
|
mi coś stukało jak dodawałem gazu jak wciskałem sprzęgło to przestawało, na przeglądzie mechanik stwierdził że nic groźnego można jeździć.Nic nie szumiało tylko jak by tyrkotało, gdy byłem w trasie przy 40km na godzinę coś jak by się urwało auto dostało oporu ale jechało dalej po przejechaniu 50 metrów zobaczyłem wyciek oleju.Okazało się że łożysko na wale od skrzyni rozsypało się kompletnie części wpadły w skrzynię i mechanizm różnicowy co spowodowało zmielenie zębatek i rozwalenie pokrywy skrzyni co spowodowało wyciek oleju natychmiastowy i urwało mi rozrusznik.Rano właśnie jadę po skrzynię używaną i rozrusznik, muszę zakupić uszczelki filtry oleje itp wydam prawie 900zł a mechanik w serwisie powiedział nic poważnego jeździć aż się coś stanie, dziękuję bardzo serdecznie mechanikowi z wałbrzycha i pozdrawiam
jeżeli coś wam tyrkocze szumi nie jeździjcie !!! kropka na warsztat wymontować skrzynie sprawdzić sprzęgło i to durne łożysko które często się psuje czy też mechanizm różnicowy jak to niektóry mówią że niby siada.Będzie was to taniej kosztować niż wymiana całej skrzyni + sprzęgła + rozrusznika jak w moim przypadku.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|