You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 12:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #390546 Wysłany: 24 Sie 2010, 22:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
sadoo znam kilka Doblo 1.3, Caddy 1.9, Octavii 1.9 które mają grubo ponad półmiliona km bez remontu silnika i to w większości służbowych. Wiadomo alternatory, pompy wody, turbiny, wtryski były wymieniane ale to w każdym aucie dieslu czy benzynie w końcu się zużyje.
Z tego co piszesz to nieopłacałoby się kupować auta dla firm, w których auta robią po 100 tyś w ciągu roku, a tym bardziej jak kumpla firma gdzie na 1 auto przypada 2 kierowców pracujących na zmianę.

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 

 
 Post #390908 Wysłany: 26 Sie 2010, 16:42; 
 Temat postu: Re: Mega MultiJet
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
kornat85 napisał(a):
Na przykład Fiat zaprojektował swój silnik 1.3 Multijet tak aby układ korbowo - tłokowy wytrzymał 250tyś kilometrów. Potem należy się spodziewać generalnego remontu silnika. Trzeba też pamiętać, że osprzęt silnika jest projektowany na całe życie silnika

Kolego coś nie doczytałeś, piszesz że po 250 tyś silnik do kapitalki niestety nie prawda, jeżeli eksploatujesz poprawnie to z tym przebiegiem czeka cię wymiana osprzętu a nie jak piszesz układu korbowo-tłokowego, w necie jest do bólu artykułów oceniających ten silnik i dystanse przejechane , nawet rady jak nie dopuścić do przeskoczenia rozrządu, a nawet jak przeskoczy lub zerwie się to tylko pękają dźwigienki popychaczy hydraulicznych a głowiczka jest nie tknięta, osobiście widziałem takową awarię silnika i skończyło się i tylko! na wymianie dźwigienek i ma się rozumieć rozrządu, który sam kosztuje z wymianą 900 zł na dzień dzisiejszy.
Oczywiście ten silnik trafia pod maski Opla CORSY jako 1.3 cdti pozdrawiam. :? .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390916 Wysłany: 26 Sie 2010, 17:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Genewa
Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 208
kropekGP napisał(a):
przejechały 300 tyś, natomiast diesle 800 tyś (znaczy się bez remontu samego silnika, co innego osprzęt)

Tzn co liczysz jako silnik? Blok, cylindry i wał? Bo z tego co widzę, to nowym dieslem nie zrobisz więcej niż 250 tyś nie wymieniając połowy osprzętu.

_________________
Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390937 Wysłany: 26 Sie 2010, 18:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska
Rejestracja: 18 Paź 2008,
Posty: 259
Pomógł: 1
bajek silnik to: blok, głowica, zawory, wałki rozrządu, dźwignie zaworowe, tłoki, korbowody, pierscienie, panewki, wał korbowy, pompa oleju. Natomiast do osprzętu zalicza się: alternator, pompa paliwa (diesel), turbina, egr, pompa wody, sprężarka klimy (wszystko to co jest napędzane z pasków lub bezpośrednio z wałków rozrządu).
MARINESKU zgadzam się że 250 tyś km to czas na wymiane rozrządu a nie generalke. Trafia również do OplaAstry, Suzuki Swift.

_________________
Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet
Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390950 Wysłany: 26 Sie 2010, 19:03; 
 Temat postu: Mega MultiJet
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andrzej
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 15 Sie 2010,
Posty: 103
Przytoczyłem tylko fakt, który przedstawił sam Fiat. Jest oczywiste, że niektórzy przejadą więcej bez remontu, a niektórzy mniej. Wszystko zależy od użytkownika, który dba lub nie o samochód. Można też przypuszczać, że osprzęt nie wytrzyma tego przebiegu.

_________________
Fiat GP 1.4 77KM Estiva Blue&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #473284 Wysłany: 13 Maj 2011, 11:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KrakóW
Rejestracja: 12 Gru 2009,
Posty: 430
kropekGP napisał(a):
Benzynowe projektowane są tak aby bezawaryjnie przejechały 300 tyś, natomiast diesle 800 tyś (znaczy się bez remontu samego silnika, co innego osprzęt) - tak to wygląda w VW.

:hahaha: to ciekawym skąd afera wyszła i przecieki że kopciuchy są projektowane 100 tys i przykładowo mamy 2.0 w którym jeszcze lepiej im to wyszło a VW nie może tego zamieść pod dywan :lol:

_________________
Image
ImageImage


Fiat Bravo TourDe Pologne 2010 T-Jet seria 139.8 Km 237,4 Nm Maranello Rosso Szport
post319724.html#319724
Grande Punto 2009 1.4 16v StarJet 95 KM Dynamic Szary Revival od 9.12.2009 ----SPRZEDANE!
Prostuj Wydech REGULARNIE!

FIAT Brava 1.6 16V HSX Limited od 2000r do 2009


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 31 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO