You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 10:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #474375 Wysłany: 16 Maj 2011, 21:51; 
 Temat postu: regulacja instalacji LPG I-IIgen.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
Chciałem was zapytać czy może znacie trochę sposób regulacji LPG w generacji I lub II?

Mam instalację którą można by nazwać I i 1/2.

Sterownik stag-l plus. Czyli najgorsze ścierwo jak się niedawno dowiedziałem. Mimo to z gazu jestem dość zadowolony. Noszę się z wymianą na stag-xl. Ponoć to jest minimalne minimum :P ale pasuje P&P do obecnej instalacji.

Parownik czy jak to się tam nazywa Tomasetto Achille 100hp (regulacja dwoma śrubami - wychylenie membrany - cokolwiek to jest i wolne obroty)
Silniczek krokowy i... za nim śruba. Z tego co wyczytałem to krokowy jest dla picu.
Mam niepodpięty TPS i nie jestem już pewny czy jest potrzebny.

Problem mam taki, że strzela na gazie
przegazowanie do 2tys obrotów - nic
ale powyżej, chociażby 2,5tys to już słychać strzały (tak, 0:23 - słychać strzały :E możliwe, że to łamiące się gałęzie)
spalanie ostatnio się też zwiększyło
przestawiła mi się rezerwa (zawsze miałem przy ok 9-10l w baku - tak że starczało na 100km) Teraz przejadę 120km i już zaczyna mrygać powoli, a przy 150 świeci (przedtem takie objawy były od 180 mryganie, ok 200 świeciło) Czyli o jakieś 4-5litrów
kolejny objaw - jadę sobie przez miasto, totalny lans - w końcu forumowa lepka jest :E 40km/h 4bieg, niskie obroty. Trzeba się zatrzymać, no to luz i hamuje, a tu obroty lecą do 400-600 i telepie autem, po chwili wracają na swoje miejsce tj ok 1000. Nie zdarza się to często ale sam fakt występowania czegoś takiego jest niedopuszczalny dla mnie. Bo się na mnie patrzą :oops:

Zauważyłem, że mam złą mieszankę - bogatą, w całym zakresie obrotów. (od 1000 do 3000 napewno, dalej nie wiem - ciężko się patrzy na obrotomierz jak się ma łeb przy silniku :D )
Niby mam całą instrukcję do stag'a L plus ale przeraża mnie ustawienie switchy, a chciałbym zrobić wszystko od podstaw. (http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf)
Tu takie wyjaśnienie - najpierw zrobić samemu, a później i tak jechać do gazownika :P Tylko, żeby się do tego dobrać i mieć jakiś zalążek wiedzy.

I pytanie jeszcze jedno - który to czujnik położenia przepustnicy? Jakbym czasem chciał podłączyć TPS. ;)

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #474438 Wysłany: 17 Maj 2011, 08:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HSD
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 15 Kwi 2010,
Posty: 227
Pomógł: 5
staH napisał(a):
Silniczek krokowy i... za nim śruba. Z tego co wyczytałem to krokowy jest dla picu.


Wierz mi że nie jest :E Śrubka przy silniczku krokowym służy do zgrubnej regulacji, zaś krokowy już w tym wypadku do precyzyjnego doregulowania składu mieszanki :)


staH napisał(a):
Problem mam taki, że strzela na gazie


Strzela ale w co ? w wydech ? w puszkę filtra ?

Może już sonda lambda wyzionęła ducha ? Trzeba ją sprawdzić. BTW. Dużo masz przejechane km na obecnym parowniku ? Może membrany są uszkodzone a to także tłumaczyłoby duże spalanie.

P.S TPS jest po prawej stronie przepustnicy ( patrząc od przodu samochodu) zaraz koło silnika krokowego. A tak dokładnie to na osi klapki przepustnicy. Dochodzi tam wtyczka 3 pinowa.

_________________
Punto 1.2 75 KM 5d HSD Pb+LPG

73 dla wszystkich !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474591 Wysłany: 17 Maj 2011, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
No właśnie w tamtym miejscu widziałem trzy czujniki czy w ogóle idące przewody :P

Może i faktycznie dla picu nie jest.
Jutro jestem umówiony z pro.

Właśnie dzisiaj zacząłem się zastanawiać czy to sonda nie poszła się... no wiecie co...
Zobaczymy.
Strzela w wydech, tak miał od początku jazdy na gazie ale ostatnio wydaje mi się, że coraz bardziej.
Sonda ogólnie ma ok roku, tak samo instalacja, przejechane napewno mniej niż 10tys.


Ten cały TPS jest potrzebny? Czy niekonieczny w instalacji?

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474609 Wysłany: 17 Maj 2011, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
staH napisał(a):
40km/h 4bieg, niskie obroty


stary Ty zarzynasz tym motor :shock:

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474630 Wysłany: 17 Maj 2011, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
To mu coś szkodzi? Ech ta moja niewiedza... :/ Jadę sobie za czymś, dam obroty trochę poniżej 2tys i bez żadnego przyspieszania na tym biegu. Jak potrzeba przyspieszyć to redukcja... A tak to po prostu jednostajna prędkość, zrozumiałbym gdybym próbował przyspieszać na tym biegu później... ale w takiej sytuacji... no trzeba mnie uświadomić

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474634 Wysłany: 17 Maj 2011, 21:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
nie no spoko, nie wiedziałem ze przy 40km/h na 4 biegu masz 2000 obrotów....

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474636 Wysłany: 17 Maj 2011, 21:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
poniżej ^^
może 1700
staram się poniżej 1,5tys na żadnym biegu nie schodzić

chyba, że ta słynna "dwójka"
jadę powoli, wrzucam drugi bieg, obroty trzymają się ok 1100 i auto jedzie bez gazu, bez sprzęgła... wrzucam i nogi z pedałów.
ale nie o tym temat. Jednak dobrze, że ktoś próbuje mnie uświadomić, że krzywdzę swoje kochanie :E

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474660 Wysłany: 17 Maj 2011, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
przebutuj go od czasu do czasu w celu odmulenia jeśli takowe nieoczekiwanie nastąpi :wink:

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474784 Wysłany: 18 Maj 2011, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
nie no chłopaki... bez jaj :P ja tak nie jeżdżę cały czas, tylko czasem jak w mieście jadę i jest ciąg aut przede mną... inaczej się w takie rzeczy nie bawię, a na trasie to szczególnie

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO