You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 20 Kwi 2024, 03:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #43418 Wysłany: 06 Wrz 2007, 09:15; 
 Temat postu: 1.6 zwiększanie mocy
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2007,
Posty: 9
Witam. Od niedawna jesem szczęśliwym posiadaczem Kropka ale chciałbym w jakiś sposób zwiększyć parametry silnika mojego punciaka. Mam silnik 1.6 90 km który jesti tak już dynamiczny jednak chciałbym dodać mu kilka kucyków i tu mam pytanie do was jak to zrobić bez wielkich nakładów finansowych. yślałem o wyżuceniu katalizatora i zmienieniu go strumienicą oraz o filtrze stozkowym ale jeżdze na gazie i nie wiem czy to dobry pomysł. CZekam na wasze propozycje oraz rady pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #43460 Wysłany: 06 Wrz 2007, 14:14; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
na gaz to niezbyt dobry pomysl gdyz moze to powodowac ze samochod jeszcze gorzej bedzie szedl jak za bardzo bedzie dmuchalo do kolektora ssacego a co do mocy to hmm... wałek sportowy,chip,sportowy kolektor najlepsze efekty da przeróbka całego ukladu wydechowego a nie tylko kawalka....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43522 Wysłany: 06 Wrz 2007, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Gaz raczej nie rokuje zbyt dobrze jeśli chodzi o możliwości albo raczej o efekty wprowadzanych zmian... Ale próbować możesz. :P

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43579 Wysłany: 07 Wrz 2007, 10:44; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 05 Wrz 2007,
Posty: 9
dziki za rade z filtra napewno zrezygnuje bo wlaśnie juz wczesniej mialem watpliwości odnośnie niego a gdzie moge kupić te cześci do ukąłdu wydechowego a orientujecie sie w cenach bo na allegro dużo jest dodatków typu chip czy wałek czy kolektor ale to sa do małch silników a do mojej jednostki nicnie moge znaleźć


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43582 Wysłany: 07 Wrz 2007, 11:00; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
jezeli chodzi o uklad wydechowy to jest to dosyc kosztowne za sam kolektor wydechowy trzeba liczyc ok 1000 zl poza tym zostaje jeszcze dalsza czesc ukladu, chip tez troszke kosztuje na allegro sa za 100-200zl ale nie liczyl bym na jakies drastyczne zmiany takim chipem a markowy chip potrafi kosztowac troszke tak wiec za taki markowy tez ok 1000 spokojnie trzeba liczyc,walek tutaj juz troche taniej jest ale tez do 300zl trzeba liczyc....
Mozna sie dowiedziec ile tak przerobka bedzie kosztowala u Chojnacki Motorsport tam powinni wszystko zrobic oczywiscie sa tez inne firmy :) badz tez samemu cos poszukac :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43836 Wysłany: 08 Wrz 2007, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Tylko, że chip da coś tylko podczas jazdy na benzynie, po przełączeniu na LPG sterowanie przejmuje inny nieschipowany komputer od instalacji gazowej.
Ogólnie możesz pokombinować z silnikiem, planowanie, wałek rozrządu itd, ale zmieniać układ wydechowy pozostawiając (z konieczności) seryjny dolot? No efekty raczej nie będą oszałamiające.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #43992 Wysłany: 09 Wrz 2007, 16:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
Stożka na gazie nie polecaja bo "zdmuchuje" zapłon poprostu gaśnie...zakup sportową wkładke filtra powietrza :shock: a i możesz zrobić jakiś lepszy dopływ powietrza do puszki
Wywal katalizator i zostaw końcowy tłumik bedzie głośno, ale cos tam go odetkasz :lol: ,a kolektor nie wiem można podpasować może z innego fiata w palio szły jakieś 4w2w1 ale nie na 100%
Dalej idąc to tak jak już koledzy pisali wyżej, głowice w dół polerka kanałów, sportowy wałek to jakieś +/- 750 zł u świątka...co do chipa to w wolnossących on ogranicza sie do przeniesienia odcinki wyżej i ustalenia benzyny 98 więc nie wiem jak to bedzie sie miało do gazu :roll: raczej kiepsko :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #44000 Wysłany: 09 Wrz 2007, 18:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Sam filtr i wywalenie kata to raczej będzie efekt placebo. Co prawda kiedyś w Bravce 1,2 16V tak zrobiłem co dało całe 3HP (mierzyłem na hamowni) jednak różnica ta jest raczej nie odczuwalna. Moim zdaniem albo iść na całość ale wtedy nie można zważać na spalanie albo sobie dać spokój.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65387 Wysłany: 19 Lis 2007, 15:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lis 2007,
Posty: 24
skadubek napisał(a):
Stożka na gazie nie polecaja bo "zdmuchuje" zapłon poprostu gaśnie...zakup sportową wkładke filtra powietrza :shock: a i możesz zrobić jakiś lepszy dopływ powietrza do puszki
Wywal katalizator i zostaw końcowy tłumik bedzie głośno, ale cos tam go odetkasz

to kwestia "szkoły" montażu. zresztą nie wiemy jaką instalacje ma kolega, bo przy II-giej generacji w tym silniku w zasadzie wcale nie wróżę świetlanej przyszłości. tylko IV-ta i też nie "byle gdzie" zakładana.
instalacja stożka nie jest tak prozaiczna jak sie moze powszechnie wydawać.
problem w przytoczonym "zmuchiwaniu" zapłonu polega najprawdopodobniej na zbyt goracym, a przez to rzadkim powietrzu dostarczanym do silnika. to częsty błąd - montowanie stożka bezpośrednio na kolektorze dolotowym - bo prościej.a tam jest po prostu najcieplej i dlatego mieszanka jest zbyt uboga by się spalać. a jeszcze w połączeniu z mizernym komputerkiem(a w zasadzie sterowniczkiem) - kłopot gotowy.
Zresztą do profesjonalnego tuningu stosuje się też instalacje gazowe i nic nikomu nie zdmuchuje więc jednak można.
A usuniecie katalizatora i nawet pozostawienie końcowego tłumika wcale nie jest głosnym rozwiązaniem jak by się mogło wydawać.
W każdym razie przy przebiegach 150km dziennie, nawet bez radia ;) nie stanowi problemu.

_________________
PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65427 Wysłany: 19 Lis 2007, 17:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
Znam R5 turbo które tylko na gazie smiga i ma 180 koni :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #65680 Wysłany: 20 Lis 2007, 15:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Lis 2007,
Posty: 24
Dokładnie. Tak więc to zdmuchiwanie pewnie występuje, ale tylko wtedy gdy są błędy w montażu :wink:

_________________
PUNTO I SX 1.6 MPI 142Nm/94KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474464 Wysłany: 17 Maj 2011, 11:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 27 Mar 2011,
Posty: 408
witam ! A czy jest mozliwosc zalozenia glowicy np. Od bravo 1.6 16v, bo ponoc dol jest ten sam ? Pozdrawiam !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474471 Wysłany: 17 Maj 2011, 12:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
juhas19 napisał(a):
witam ! A czy jest mozliwosc zalozenia glowicy np. Od bravo 1.6 16v, bo ponoc dol jest ten sam ? Pozdrawiam !


Ale żeś archeologiem został. Btw nie założysz głowicy 16V.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474507 Wysłany: 17 Maj 2011, 14:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 27 Mar 2011,
Posty: 408
Wiem, wiem, ale stwierdziłem, że po co zaśmiecać forum nowymi tematami ;P Po prostu stałem się świeżym posiadaczem punciaka 1.6 sporting i zastanawiam się nad lekkimi modyfikacjami (tak max 15km, ale jak będzie mniej to też będzie OK). Planuję na przyszły rok zrobić jakiś dolot, może rurę przelotową w katalizatorze; nie chcę raczej jakichś sportowych wałków itp., ale zastanawiam się co jeszcze można takiego dla tego autka zrobić bez jakichś ogromnych interwencji w mechanikę :P Po prostu ciężko znaleźć więcej info, bo są to dosyć rzadkie silniczki ;/

_________________
Punto 1.6 MPI Sporting

http://fiatpunto.com.pl/topic28791.html ---> Czarny diabeł ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474508 Wysłany: 17 Maj 2011, 14:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Fiatowskie SOHC rzadkie silniki? Kpisz czy poważnie piszesz?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474564 Wysłany: 17 Maj 2011, 18:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 27 Mar 2011,
Posty: 408
nie, nie kolego - nie zrozumiałeś mnie dobrze ;) SOHC - jak najbardziej, ale przeglądając forum, internet itd. to 1.6 88km są rzadkim tematem dyskusji :P częściej 1.2 . Ale proszę o wyrozumiałość - nowy na forum, pierwsze autko...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474595 Wysłany: 17 Maj 2011, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Bo mało ich jest. Chcesz więcej mocy to szukaj osprzęt z GT.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474603 Wysłany: 17 Maj 2011, 20:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk
Rejestracja: 12 Gru 2007,
Posty: 621
dokładnie. uturbiaj :)

_________________
Volvo V70 2.3 20vT
Mk1 1.9 16vT Q2 N2O

https://www.facebook.com/punto16vT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474606 Wysłany: 17 Maj 2011, 20:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 27 Mar 2011,
Posty: 408
Ło Panowie... spokojnie... z tym turbo nie przesadzajmy :E

turbo = mega koszt + mega umiejętności w mechanice :P

Kompresor myślę, że łatwiejszy, choć rzadziej stosowany niż turbo, ale zasada taka sama jak z turbo - koszty, koszty i trzeba się znać na robocie :cry:

_________________
Punto 1.6 MPI Sporting

http://fiatpunto.com.pl/topic28791.html ---> Czarny diabeł ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474614 Wysłany: 17 Maj 2011, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Czytasz czy nie? Masz wsadzić osprzęt z GT. Tam wystarczy podstawowa wiedza. Kompresor ma być tańszy? Wątpię...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474653 Wysłany: 17 Maj 2011, 22:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 27 Mar 2011,
Posty: 408
kornat napisał(a):
dokładnie. uturbiaj :)


Czytam :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474846 Wysłany: 18 Maj 2011, 17:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Michał
Samochód: Doblo
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 25 Paź 2009,
Posty: 598
Pomógł: 1
Kup GT i po sprawie bo co ci po mocy jak to nie będzie hamować uwierz lepiej kupić GT niż kompletować części


Góra
 Profil  
 
 
 Post #474881 Wysłany: 18 Maj 2011, 20:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 24 Paź 2008,
Posty: 1252
najtaniej wyjdzie właśnie zakup GTka nawet jeśli miałbyś coś remoncić przy nim.

_________________
Moje Punto MK1 -> http://fiatpunto.com.pl/topic17426.html
________________________________________
Lepka Szczerbol -> http://fiatpunto.com.pl/topic25394.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475052 Wysłany: 19 Maj 2011, 15:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz
Rejestracja: 27 Mar 2011,
Posty: 408
Pewnie tak ;P

Mi jednak chodzi o lekkie mody - pomyślałem, że skoro forumowicze kombinują z 1.2 8v to czemu nie spróbować pobawić się z 1.6 ... no ale nic, dzięki za odp.

_________________
Punto 1.6 MPI Sporting

http://fiatpunto.com.pl/topic28791.html ---> Czarny diabeł ;D


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 24 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO