You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 01:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #402711 Wysłany: 10 Paź 2010, 22:53; 
 Temat postu: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki głowicy ( UPG )
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Części:

- UPG
- Pasek rozrządu + ewentualnie napinacz i pompa (w zależności od przebiegu na starych gratach) powyżej 50kkm warto imho.
- Płyn chłodniczy 5l
- Olej + filtr oleju
- UPZ
- oring i simmering wałka rozrządu
- uszczelka kolektora wydechowego/ssącego
- drobny papier scierny
- rozpuszczalnik, benz ekstrakcyjna itp.
- szpilki głowicy x10szt
- silikon wysokotemp.
- cybanty i inne pierdoły.
- KLUCZ dynamometryczny !!! + ewentualnie kątomierz do klucza.


Poziom trudności: 4/10

0. Odpinamy aku.
1. Zrzucamy rozrząd -> topic3610.html
2. Zdejmujemy obudowe filtra itp.
3. Odkręcamy kolektory
4. Odkręcamy głowicę - długim kluczem w kolejnosci odwrotnej od kolejności przykręcania:


Image

Odpinamy całą wiązkę elektr.

Fotki poglądowe:


Image
Image
Image
Image
Image
Image


zdejmujemy głowicę i zawozimy do planowania.

UWAGA jak w głowicy zostanie tulejka naprowadzająca to wyjmujemy ja i wbijamy w blok.


Image
Image
Image
Image


Czyścimy rozpuszczalnikiem blok i tłoki... można w sumie też wiertarka + szczota druciana ale delikatnie :!: czy drobnym papierem ściernym wzdłuż rys po planowaniu bloku.

Ustawiamy tłok w DMP i wsadzamy szmatkę i w obrębie tego tłoka czyścimy blok. (szmatka po to zeby syf nie wpadł pomiędzy cylinder a tłok) jak jedziemy druciakiem to tłok w GMP ;) ale uważamy żeby drucik nie wpadł w kanały olejowe.


.... Najlepiej to zakupić jakiś preparat do tego celu bo zapewne są ;) Będzie mniej pierniczenia z tym.... bo tak delikatnie jak sobie czyścimy to 2h zejdzie ;) A jak ktoś będzie chciał szybko to skończy się na planowaniu bloku :lol2: Wtedy to już remont dołu silnika przy okazji można zrobić :E

Image


Jak głowica przyjdzie po planowaniu odtłuszczamy ja od spodu, zakładamy UPG napisem TOP do góry, zakładamy głowicę.


Image
Image
Image
Image



Śruby głowicy - gwint zwilżamy olejem oraz łeb też ;)
Dociągamy najpierw 20Nm; potem 30Nm i potem dwa razy po 90*.

Image


Składamy wszystko w odwrotnej kolejnoścci, wymieniamy simmeringi itp.

Zanim założymy PZ to polać wałek rozrządu olejem proponuję :>

Image
Image
Image


Wlewamy płyn chłodzniczy itp... odpalamy :) niech z godzinkę pochodzi sobie.... Zmieniamy olej.

Jeździmy i obserwujemy czy wszystko gra ;)


Image


Nie odpowiadam za ludzką głupotę ;)

Pozdr!

[ Dodano: 10 Paź 2010 17:12 ]
Image

Chyba wszystko gra ;)

[ Dodano: 10 Paź 2010 22:53 ]
Tutaj jeszcze fotki starej UPG:

Miejsce uszkodzenia:
Cyl nr 1

Image

A tutaj też za niedługo by poleciało:
Cyl nr 4

Image

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #486953 Wysłany: 02 Lip 2011, 14:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Paź 2010,
Posty: 9
Mógłbyś napisać jak zdemontować to gdzie wtryskiwacze są tą listwę tam to tylko się odkręca i wypina? tam jest taka plątanina tego że szok...
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486956 Wysłany: 02 Lip 2011, 15:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Marian1234 napisał(a):
Mógłbyś napisać jak zdemontować to gdzie wtryskiwacze są tą listwę tam to tylko się odkręca i wypina? tam jest taka plątanina tego że szok...
Image



Wtryskiwacze tylko odpinasz. Nic wykręcać nie musisz. Wtryskiwacze są zamocowane do kolektora, który odkręcasz. A tą zaznaczoną listwe wypinasz z pokrywy zaworów.

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486960 Wysłany: 02 Lip 2011, 15:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Przy okazji wymiany UPG jeśli silnik ma już słuszny przebieg warto zainteresować się tematem uszczelniaczy zaworowych, prowadnic i samych zaworów.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #486978 Wysłany: 02 Lip 2011, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
2rotor napisał(a):
Przy okazji wymiany UPG jeśli silnik ma już słuszny przebieg warto zainteresować się tematem uszczelniaczy zaworowych, prowadnic i samych zaworów.


Ja zaszalałem. Zrobiłem głowicę na tip-top co kosztowało mnie 500 zł :)

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487012 Wysłany: 02 Lip 2011, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1681
Lupus napisał(a):
2rotor napisał(a):
Przy okazji wymiany UPG jeśli silnik ma już słuszny przebieg warto zainteresować się tematem uszczelniaczy zaworowych, prowadnic i samych zaworów.


Ja zaszalałem. Zrobiłem głowicę na tip-top co kosztowało mnie 500 zł :)


I bardzo słusznie.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487029 Wysłany: 02 Lip 2011, 19:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Paź 2010,
Posty: 9
A te uszczelniacze zaworów to się jakoś specjalnie wkłada jest są jakieś problemy z montażem tego? Pytam bo mechanikiem nie jestem lubie czasem pogrzebać ale bez przesady jednak mechanik zabił mnie ceną wymiany upg 800zł :O i sie zastanawiam czy sam jeśli zajdzie taka konieczność dam rady bo narzędzia mam..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487077 Wysłany: 02 Lip 2011, 22:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
Marian1234 napisał(a):
A te uszczelniacze zaworów to się jakoś specjalnie wkłada jest są jakieś problemy z montażem tego? Pytam bo mechanikiem nie jestem lubie czasem pogrzebać ale bez przesady jednak mechanik zabił mnie ceną wymiany upg 800zł :O i sie zastanawiam czy sam jeśli zajdzie taka konieczność dam rady bo narzędzia mam..

Jak z materiałami to chyba dramatu nie ma. rozrząd 80, kpl uszczelek 120, olej z filtrem , nowe śruby do głowicy ze 150, zrobienie głowicy od 100 teszta to robota

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487134 Wysłany: 03 Lip 2011, 03:35; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Marian1234 napisał(a):
mnie ceną wymiany upg 800zł

Drogo jak bez materiałów, tanio jak z materiałami :>

Mnie to wyszło około 400zł a kilka rzeczy umyślnie olałem - z $ krucho wtedy miałem.

UPG - 30zł
pompa 110
napinacz 30
pasek 30
planowanie 60
uszczelki kolektora miałem.
olej miałem :E
filtry i inne - 50zł.
śrub nie wymieniałem (znajomy ma pande - robił upg szpilek nie wymieniał, 120kkm od wymiany juz jest i nic się nie dzieje :E ale śruby wkręcamy w te same otwory) dla świetego spokoju można wymienić. Uszczelniacze tak samo.

Tylko że nie ryzykowałbym jakbym był II właścicielem. Tu wszystko co sie da zrobić się powinno robić jak się chce mieć w miarę bezawaryjne auto :>

no i obecnie jest 16kkm od wymiany i wszystko gra :)

uszczelniaczy też nie robiłem.

Poza tym planuję tym autem dociągnąć w okolice 200kkm (zostało 40kkm) i nie sądzę że nie wytrzyma tego :E

[ Dodano: 03 Lip 2011 03:33 ]
Najwyżej będę robić jeszcze raz ;)

btw. głowica wcale nie wymagała planowania tylko czyscic mi się jej nie chciało. Aluminium jest delikatne i trzeba by cały dzień na to poświęcić żeby nie skończyło się na planowaniu :E

[ Dodano: 03 Lip 2011 03:35 ]
można próbować srodkami do tego celu ale na to samo pewnie by wyszło cenowo no i więcej czasu by zeszło (musiałbym czekać aż to przyjdzie bo w sklepach moto takie rzeczy uraczyć :roll: )

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487144 Wysłany: 03 Lip 2011, 09:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 30 Paź 2010,
Posty: 9
800zł ale o oleju płynie rozrządzie nic nie wspominał tylko uszczelka a to i tak tanio najtańszy gość w okolicy 2km obok niego mechanik liczy sobie za zdjęcie rozrządu 500zł (robocizna) jakbym miał tyle dać w tak stare auto to wolę sam zrobić i satysfakcja jakaś będzie :P A wymieniał ktoś przy okazji upg pierścienie? Bo słyszałem że warto jak jest spory przebieg...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #487214 Wysłany: 03 Lip 2011, 12:46; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Marian1234 napisał(a):
A wymieniał ktoś przy okazji upg pierścienie? Bo słyszałem że warto jak jest spory przebieg...

co to znaczy spory przebieg? :>

[ Dodano: 03 Lip 2011 12:45 ]
Dla tego silnika spory przebieg to 350 000+km.

[ Dodano: 03 Lip 2011 12:46 ]
zrób całą głowicę dołu nie ruszaj ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #560730 Wysłany: 18 Mar 2012, 19:22; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 522
Pomógł: 12
A czym czyścić tłoki z nagaru? I jeszcze czy można odkręcać śruby głowicy i kolektorów na ciepłym silniku. Przed robotą z 10 km będę musiał przejechać i się motor zagrzeje.

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #561293 Wysłany: 20 Mar 2012, 03:10; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
ja robiłem: rozpuszczalnik nitro + szmatka; benz ekstrakcyjna + szmatka;

Zabawa na godzinke przy 4 tłokach (nie uwzględniam czasu na czyszczenie bloku)

[ Dodano: 20 Mar 2012 02:10 ]

Crazydrake napisał(a):
I jeszcze czy można odkręcać śruby głowicy i kolektorów na ciepłym silniku.


Odczekaj aż przestygnie... a zanim do śrub głowicy sie dostaniesz to silnik bedzie zimny :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #561346 Wysłany: 20 Mar 2012, 13:51; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
Śruby to kompletnie nie rozumiem czemu niby nowe miałbym dawać, że niby gwint się rozciąga :?
Wyczyścić ewentualnie i tyle.

Zastanawia mnie tylko, o ile max można splanować tą głowicę aby przybyło mocy :mrgreen: i all było ok.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #561347 Wysłany: 20 Mar 2012, 13:55; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
lioton napisał(a):
Śruby to kompletnie nie rozumiem czemu niby nowe miałbym dawać, że niby gwint się rozciąga

No bo się rozciąga... Śruby nie kosztują majątku w przeciwieństwie do remontu silnika albo ponownej wymiany uszczelki.

lioton napisał(a):
Zastanawia mnie tylko, o ile max można splanować tą głowicę aby przybyło mocy :mrgreen: i all było ok.

Przy ok. 1mm już czuć różnicę. Do zwykłej jazdy raczej nie warto więcej niż 2mm. (w maluchach do KJS niektórzy robili planowanie rzędu 6-7mm :E).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #561415 Wysłany: 20 Mar 2012, 18:13; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
lioton napisał(a):
Śruby to kompletnie nie rozumiem czemu niby nowe miałbym dawać, że niby gwint się rozciąga :?


nie tyle rozciąga co dopasowuje do gwintu w bloku.

Momenty dokręcania są obliczone dla świeżej śruby która sie dopiero dopasuje. :> O to chodzi... :E Ja tam nie wymieniałem, bo ponoć wytrzymują pierwszą wymianę... ale jak nie ma pewności czy upg nie była już robiona to bym wymienił.

[ Dodano: 20 Mar 2012 17:13 ]

STax napisał(a):
Przy ok. 1mm już czuć różnicę. Do zwykłej jazdy raczej nie warto więcej niż 2mm

Jak tyle ścinac to śruby koniecznie nowe :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #561418 Wysłany: 20 Mar 2012, 18:30; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
ipIV napisał(a):
Jak tyle ścinac to śruby koniecznie nowe

Obowiązkowo.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #574997 Wysłany: 25 Kwi 2012, 14:06; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2007,
Posty: 56
Witam

Bardzo profesjonalna instrukcja :)
Chciałbym sie tylko dopytać odnośnie wymiany oleju.
Olej z silnika spuściłeś dopiero po złożeniu wszystkiego do kupy jak sobie z godzinę popracował na wolnych obrotach?.
Konieczna jest wymiana oleju jesli olej jest świeży tzn np ok 2 kkm?

Pozdrawiam

_________________
Punto II 1.2 8v + LPG sekwencja


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575014 Wysłany: 25 Kwi 2012, 15:02; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
luki7wwl napisał(a):
ok 2 kkm


To nie taki już świeży :D
Nie jest konieczna.
Olej tak pisze ipIV zmieniasz po złożeniu jeśli już, z tą godzinką to lekka przesada, wystarczy aż się zagrzeje.
Za to chłodziwo obowiązkowo.

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575018 Wysłany: 25 Kwi 2012, 15:09; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2007,
Posty: 56
lioton napisał(a):
luki7wwl napisał(a):
ok 2 kkm


To nie taki już świeży :D
Nie jest konieczna.
Olej tak pisze ipIV zmieniasz po złożeniu jeśli już, z tą godzinką to lekka przesada, wystarczy aż się zagrzeje.
Za to chłodziwo obowiązkowo.


Płyn chłodzący jasna sprawa, dzieki

_________________
Punto II 1.2 8v + LPG sekwencja


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575054 Wysłany: 25 Kwi 2012, 16:44; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Oleju można nie wymieniać jak nie było przedmuchu do oleju, ale ja bym i tak wymienił :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575057 Wysłany: 25 Kwi 2012, 16:46; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
ipIV, a podpowiedz mi jak dobrać się do uszczelniaczy zaworowych po zdjęciu głowicy ;) Bo będę się za to brał w czasie urlopu :E

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575068 Wysłany: 25 Kwi 2012, 17:04; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Pytaj się Adasia :>

Ja nie wiem. On to zrobił :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575071 Wysłany: 25 Kwi 2012, 17:07; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 3527
Pomógł: 22
ipIV napisał(a):
Pytaj się Adasia :>

Ja nie wiem. On to zrobił :E


Ale on to robił od "góry" nie zdejmując głowicy ;)

_________________
Kto szybko jeździ... tego wolno niosą.
FFP Assistance
Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014
Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019
Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...

Image<Fiat Punto Evo 1,4 8v
Image<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575074 Wysłany: 25 Kwi 2012, 17:12; 
 Temat postu: Re: 1.0 / 1.1 / 1.2 8V Wymiana uszczelki pod głowicą
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Też nie wiem :E Ja bym zlecił formie co zrobi planowanie :E Nie podnosiłem nawet szklanek i nie przyglądałem się temu :P
W ksiażce może będzie rysunek jak sie za to zabrać :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 64 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO