You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Maj 2024, 20:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #500426 Wysłany: 25 Sie 2011, 05:15; 
 Temat postu: Klimatyzacja dzięki LPG?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Witam!
Wczoraj przeczytałem taki artykuł:

http://www.gazeo.pl/fiat_cinquecento_od_autodakar.php

Zwrócił moją uwagę ten kawałek tekstu:

"Myli się, kto sądzi, że to już koniec przeróbek. Aby dać autu większego „kopa” bez dalszego ingerowania w elektronikę, skonstruowano gazową chłodnicę powietrza doładowującego, czyli intercooler „domowej roboty”. Działa ona na podobnej zasadzie jak wymiennik ciepła – przepływające przez nią paliwo rozpręża się, odbierając ciepło z otoczenia i chłodząc tłoczone do silnika powietrze. To zaś po oziębieniu ma większą gęstość i zawiera więcej tlenu, co usprawnia proces spalania mieszanki w cylindrach i przekłada się na dwie rzeczy – podniesienie mocy (przez zwiększenie wydajności) i obniżenie spalania oraz emisji szkodliwych składników spalin. A przy okazji...

Przy okazji powstała także bardzo wydajna klimatyzacja! Dodatkowy wymiennik ciepła schładza powietrze, które trafia do kabiny, ponoć bardzo szybko obniżając w niej temperaturę. Próby wykazały, że przy 25°C na zewnątrz, można osiągnąć ok. 0°C w środku i to w bardzo krótkim czasie."

Czy jest to naprawdę możliwe?

Może ktoś ma jakieś info jak to działa dokładnie?

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 

 
 Post #500445 Wysłany: 25 Sie 2011, 09:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Jest to możliwe. Gaz rozprężający się w reduktorze pobiera ciepło z otoczenia. Dlatego jest potrzebne podłączenie reduktora w obieg chłodniczy. Zamiast podłączania w obieg chłodniczy jest wstawiony wymiennik ciepła, taka jakby mała chłodnica i przez nią jakby nagrzewana jest ciecz płynąca przez reduktor np. w kabinie jako klima. Dokładniej nie wiem jak to jest skonstruowane.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO