|
Obecny czas: 23 Kwi 2024, 18:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
pies86 |
#494960 Wysłany:
02 Sie 2011, 22:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
gdybyś przeczytał wszystkie posty kolego pawloo8 to wiedziałbyś że nie ja wpadam na takie wariackie pomysły,wiedziałbyś też jakie jest moje zdanie w tej sprawie i wiedziałbyś że nie ja założyłem temat i nie ja tej mocy szukam no może i potrzebuje moje 16v które stoi w garażu i czeka na montaż ale wiem jak o niego zadbać żeby było dobrze
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
|
|
pawloo8 |
#494961 Wysłany:
02 Sie 2011, 22:40; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Kuj-Pomorskie Rejestracja: 23 Lis 2008, Posty: 34
|
jasne ! jakbyś Kolego pies86 wywalał kata ! hihi to POWINIENEŚmieć świadomość o czym mówisz ! Pozdrawiam.
[ Dodano: 02 Sie 2011 21:40 ] ps. kolego pies86 a WIDZIAŁEŚ kiedyś wydech nie-przelotowy ? Hihi. A ten 1,6v ! to nic nie znaczy z tuningowym wykorzystaniem mocy jesli już wyrażasz SWOJE zdanie. hihi. Szerokości.
|
|
Góra |
|
|
pies86 |
#495139 Wysłany:
03 Sie 2011, 19:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wodzisław Śl. Rejestracja: 02 Lut 2010, Posty: 973 Pomógł: 3
|
widzę że masz kompletnie zero pojęcia o czym piszesz;] albo nie wiesz o czym piszesz.masakra:D
_________________ topic23668.html <- zapraszam do mojej kropki
topic30138.html - WYKONAM CAR AUDIO-zabudowy,panele,itp
Nie robić interesów z raxor19 pajac i krętacz
|
|
Góra |
|
|
ProGrim |
#502834 Wysłany:
04 Wrz 2011, 16:30; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Darek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rydułtowy Rejestracja: 04 Wrz 2011, Posty: 58 Pomógł: 1
|
Witam
Jestem nowy na tym forum , nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale z tego co już sam robiłem to odczówalne zmiany są przy wymianie nawet samego tłumika końcowego na sportowy(przelotowy).
Miałem kadeta z 90 roku 1.6i i po samej wymianie końcowego na dwu-kominowy przelot było czuc troche wiecej mocy , nie ze jakiś mega kop czy coś ale jednak , teraz mam puncioka z 96roku 55 sx 1.1 i jak wymieniłem mu sam końcowy (ten z kadeta) to już było troszku lepiej .
Teraz rostawiłem tylko kata , zamiast środkowego jest strumienica i końcowy tzw. mugen i do tego storzek to jest odczówalna róznica.
Dodam jeszcze tylko tyle iż wydech sam robiłem w domu i aby uzyskac ten efekt który mnie zadowolił modyfikowałem go kilkakrotnie. Teraz czekam na chwile wolnego czasu i jakiś mały zaszczyk gotówki aby wymieni wszystkie rury z orginalnych fiatowskich na troszke wieksze (55-60 mm) i efekt mam nadzieje bedzie jeszcze bardziej zadowalający .
Tyle z moich doświadczeń.
Pozdro
|
|
Góra |
|
|
rzel |
#502869 Wysłany:
04 Wrz 2011, 19:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011, Posty: 2377 Pomógł: 124
|
ProGrim napisał(a): wszystkie rury z orginalnych fiatowskich na troszke wieksze (55-60 mm) i efekt mam nadzieje bedzie jeszcze bardziej zadowalający
będzie za luźno, pogorszysz osiągi, do turbo może by było
|
|
Góra |
|
|
punto 1.6 |
#502914 Wysłany:
04 Wrz 2011, 21:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
co ty zawsze 5KM więcej będzie
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
|
STax |
#502954 Wysłany:
05 Wrz 2011, 07:03; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#502960 Wysłany:
05 Wrz 2011, 07:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
STax napisał(a): ProGrim: podstawowe pytanie - czy to "więcej mocy" było poparte jakimś wynikiem z hamowni czy to tylko subiektywne odczucie?
glosniej ryczy -> wiecej mocy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#502970 Wysłany:
05 Wrz 2011, 09:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
STax napisał(a): rychuslu89 napisał(a): z turbo to raczej wiadomo że można wycisnąć dużo a z wolnossącego? Z turbo czy nie z turbo, chodziło o to ile silnik wytrzyma. Z wolnossącego myślę pod 90-95KM da radę jak się ktoś uprze.
Jeśli nie myślimy o fiatowskim 1.1 tylko dowolnym silniku to np toyoty 3S-GE chyba po 1996r z 2l miały 175 koni i były wolnossące. i nawet nie żłopały dużo paliwa bo jak ktoś jeździł normlanie to w 10l/100 się mieścił na trasie poniżej 8 szło zejść
a auto musiało spełniać wymogi ekologiczne, jakby człowiek przy takim podłubał to jeszcze z 10KM może by wygrzebał
i dodam że silniki żywotne były (są) mamy wcześniejszą (słabszą 156KM) wersję tego silnika i ma ponad 300KM i co prawda już oleju zaczyna brać za dużo ale jednak 300kkm to nie mało
nie wiem jak w miejszym aucie to wygląda czy da się takie proporcje mocy do pojemności utrzymać ale jeśli tak to drogą proporcji:
2l 175KM
1.1l 96KM
a z fiatowskiego 1.1 8V to nie wyjdzie dużo, trzebaby by MPI mu wkomponować
A co do całego tematu starałem się przejrzeć cały i muszę przyznać że mimo iż mam do daniela jakąś niechęć, to w tym temacie ma rację chłopak bo to co paweł czasem pisał (tłumik drgań czy katalizator) to nie wiedziałem czy się cieszyć czy płakać.
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#502978 Wysłany:
05 Wrz 2011, 09:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Cytuj: Witam Jestem nowy na tym forum , nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale z tego co już sam robiłem to odczówalne zmiany są przy wymianie nawet samego tłumika końcowego na sportowy(przelotowy). Miałem kadeta z 90 roku 1.6i i po samej wymianie końcowego na dwu-kominowy przelot było czuc troche wiecej mocy , nie ze jakiś mega kop czy coś ale jednak , teraz mam puncioka z 96roku 55 sx 1.1 i jak wymieniłem mu sam końcowy (ten z kadeta) to już było troszku lepiej . Teraz rostawiłem tylko kata , zamiast środkowego jest strumienica i końcowy tzw. mugen i do tego storzek to jest odczówalna róznica. Dodam jeszcze tylko tyle iż wydech sam robiłem w domu i aby uzyskac ten efekt który mnie zadowolił modyfikowałem go kilkakrotnie. Teraz czekam na chwile wolnego czasu i jakiś mały zaszczyk gotówki aby wymieni wszystkie rury z orginalnych fiatowskich na troszke wieksze (55-60 mm) i efekt mam nadzieje bedzie jeszcze bardziej zadowalający . Tyle z moich doświadczeń.
Pozdro
jak dla mnie efekt placebo, chyba że zobaczę wyniki z hamowni, z resztą strumienica jak dla mnie to gadżet który raczej nic nie daje, z resztą po modach wydechu i dolotu przydało by się programem pobawić, bo same z miany o których napisałeś bez ingerencji w kompa jedynie mogą pogorszyć osiągi
|
|
Góra |
|
|
STax |
#502983 Wysłany:
05 Wrz 2011, 10:13; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Pietro napisał(a): Jeśli nie myślimy o fiatowskim 1.1 tylko dowolnym silniku to np toyoty 3S-GE chyba po 1996r z 2l miały 175 koni i były wolnossące
Honda S2000 - 2.0 240KM Silnik współczesny....
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#503046 Wysłany:
05 Wrz 2011, 16:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
STax napisał(a): Pietro napisał(a): Jeśli nie myślimy o fiatowskim 1.1 tylko dowolnym silniku to np toyoty 3S-GE chyba po 1996r z 2l miały 175 koni i były wolnossące Honda S2000 - 2.0 240KM Silnik współczesny....
1) myślałem że doładowany a nie wolnossący ale faktycznie może i da się tyle osiąnąć
2) V-tec (bardzo istotne)
3) 240 KM (177 kW) / 8300 obr/min może "wysokoobrotowy" silnik o nie jest ale jednak wyższe obroty, w aki sposób łatwiej uzyskać większą moc, ale chodziło nam raczej o klasyczne silniki do 6 000 obr/min a ten do 9 200 się kręci
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
STax |
#503059 Wysłany:
05 Wrz 2011, 17:12; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Pietro napisał(a): 1) myślałem że doładowany a nie wolnossący ale faktycznie może i da się tyle osiąnąć 2) V-tec (bardzo istotne) 3) 240 KM (177 kW) / 8300 obr/min może "wysokoobrotowy" silnik o nie jest ale jednak wyższe obroty, w aki sposób łatwiej uzyskać większą moc, ale chodziło nam raczej o klasyczne silniki do 6 000 obr/min a ten do 9 200 się kręci
Obroty itd to jest sprawa drugorzędna, chodzi o to, że z wolnossącego można naprawdę sporą moc z 1l pojemności wyciągnąć. Tyle, że w górę idzie wtedy moc (i przeważnie obroty ) a w mniejszym stopniu moment obrotowy.
O F1 nie wspominam
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
radencin |
#503184 Wysłany:
06 Wrz 2011, 09:29; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Cze 2010, Posty: 54
|
STax napisał(a): Obroty itd to jest sprawa drugorzędna, chodzi o to, że z wolnossącego można naprawdę sporą moc z 1l pojemności wyciągnąć. Tyle, że w górę idzie wtedy moc (i przeważnie obroty ) a w mniejszym stopniu moment obrotowy. O F1 nie wspominam
Zeby zwiekszyc moc to trzeba zwiekszyc predkosc obrotowa silnika a nie odwrotnie i co tam F1 popatrz na scigacze.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#503187 Wysłany:
06 Wrz 2011, 09:35; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Cytuj: Zeby zwiekszyc moc to trzeba zwiekszyc predkosc obrotowa silnika a nie odwrotnie i co tam F1 popatrz na scigacze.
A co takiego jest w ścigaczach? F1 ma o wiele lepszy stosunek mocy do pojemności (>700KM z 2,4l, w motocyklu ok 200KM z 1l) i podobne albo wyższe obroty maks.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
radencin |
#503393 Wysłany:
06 Wrz 2011, 22:35; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 04 Cze 2010, Posty: 54
|
STax napisał(a): A co takiego jest w ścigaczach?
Jest troche ciekawych rozwiazan z budowy silnika.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#503426 Wysłany:
07 Wrz 2011, 08:28; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Aaa, to niewątpliwie, choćby układy doładowania dynamicznego, które są praktycznie nie spotykane w samochodach. Ale to już inny temat.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Pietro |
#503432 Wysłany:
07 Wrz 2011, 09:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy Rejestracja: 09 Paź 2010, Posty: 813 Pomógł: 2
|
przede wszystkim redukcja masy elementow ruchomych silnika która pozwala na uzyskanie wysokiej prędkości obrotowej
w F1 tłok jest niski i szeroki, na jednym pierścieniu (bo tam nie chodzi o spalanie oleju) dodatkowo niski skok tłoka. Ale wiąże się to wszystko z żywotnością
doładowanie dynamiczne pomaga przy danych obrotach a nie przy całym paśnie, no chyba że zmienna długość dolotu czego w motocyklach chyba nie ma.
_________________ Punto Selecta, swap manual
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|