|
Obecny czas: 25 Kwi 2024, 14:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Adidadi |
#512236 Wysłany:
18 Paź 2011, 22:33; Temat postu: Wersja silnikowa a koszta eksploatacji |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Bychawa/Lublin Rejestracja: 09 Paź 2011, Posty: 37
|
W tej chwili od paru dni śmigam Punto II 1.2 8V 60km ( można powiedzieć w Leasingu) do tego auta przesiadłem sie z Alfy Romeo 156 2.5 V6 Niestety nie stać mnie było na utrzymanie tego autka i jeździłem nim głównie dla przyjemności raz na jakiś czas
Człowiek trochę zmądrzał i teraz przyszła pora na jakieś auto które w razie czego nie zrujnuje mi budżetu oraz nie zostawię całej wypłaty przy jego ubezpieczaniu.
Powiedzcie czy są jakieś znaczące różnice w cenach części dla silników 8V 60 i 75 oraz jak je rozróżnić ? , Oraz oczywiście 16V
Poprawcie też jeśli się mylę bo wydaje mi się że tylko wersja Sporting miała 6 biegową skrzynie ?
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
Łodziak |
#512239 Wysłany:
18 Paź 2011, 23:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
Adidadi |
#512246 Wysłany:
18 Paź 2011, 23:08; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sporting
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Bychawa/Lublin Rejestracja: 09 Paź 2011, Posty: 37
|
Wiec przyjaciel mnie wprowadził w błąd ;P
A więc jak wygląda eksploatacja cenowa dla tych 2 wersji ? Czy różnią się tylko silniki a zawieszenia i reszta jest taka sama ?
I czy występował model 5 drzwiowy z 6 biegowa skrzynia ?
|
|
Góra |
|
|
STax |
#512498 Wysłany:
20 Paź 2011, 08:56; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Części do 16v są odczuwalnie droższe, choćby głupie kable zapłonowe - do 8v ok 50zł, do 16v 100-200zł. I tak w zasadzie ze wszystkimi częściami jeśli chodzi o silnik. Układ hamulcowy i nadwozie to to samo co w 8v, więc tu ceny te same, zawieszenie też. Spalanie odrobinę większe, ale raczej nie jest to przepaść.
Adidadi napisał(a): I czy występował model 5 drzwiowy z 6 biegowa skrzynia ?
Chyba nie, bo skrzynia 6. była tylko w sportingach a te z natury były 3 drzwiowe.
Skrzynia 6. była też w silniku 1.4 16v czasami ale to już mk II FL i wyższe ceny.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#512499 Wysłany:
20 Paź 2011, 09:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
tarcze chyba w 8V są 240 a do 16v ja się nie mylę 257
|
|
Góra |
|
|
STax |
#512500 Wysłany:
20 Paź 2011, 09:09; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#512510 Wysłany:
20 Paź 2011, 09:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3624 Pomógł: 31
|
Odnośnie części do silnika to trudno mi powiedzieć, bo jeżdżę od 2ch lat 1,2 16V i w silniku wymieniałem tylko termostat, a reszta póki co działa niezawodnie. Na pewno dużo większy koszt w porównaniu do 1,2 8V to wymiana rozrządu i nie każdy mechanik zrobi to dobrze (potrzebne są blokady do poprawnego ustawienia rozrządu). Reszta części to praktycznie to samo co 1,2 8V, tak jak wcześniej było, różnice to tylko:
* większe tarcze hamulcowe z przodu
* większe sprzęgło
* inny silnik (a więc inne ECU i pedał gazu bo jest elektronicznie sterowana przepustnica)
Różnica w cenach jest na pewno, ale chyba nie aż tak duża żeby zrezygnować z 1,2 16V. Trzeba tylko zastanowić się do czego ten samochód ma służyć, bo 16ka w mieście nie czuje się najlepiej, spali około 1l benzyny więcej od 8V, a jedzie podobnie bo ma wysoko max. moment obrotowy.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 7 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|