You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 12:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #505749 Wysłany: 18 Wrz 2011, 14:01; 
 Temat postu: Malowanie tłumika końcowego
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 18 Wrz 2011,
Posty: 44
Witam,

W moim pierwszym poście na tym forum chciałem się z Wami podzielić spostrzeżeniami na temat malowania tłumika końcowego w celu zabezpieczenia go przed korozją.

Dwa tygodnie temu wymieniałem w swoim Kropku (II FL, 1.2 8V, gaz) tłumik końcowy. Stary zardzewiał już po roku, więc pomyślałem nad dodatkowym zabezpieczeniu nowego. Po przejrzeniu paru postów na niniejszym forum kupiłem w Castoramie farbę do wysokich temperatur w sprayu. Poniżej krótka relacja z wymiany:

1. Zakup tłumika, wieszaka tłumika, farby i benzyny ekstrakcyjnej do odtłuszczenia,
2. Odtłuszczenie tłumika przy pomocy szmatki i pędzelka (do trudno dostępnych miejsc),
3. Po wyparowaniu benzyny (parę godzin na słońcu) nałożenie pierwszej warstwy,
4. Po 12 godzinach nałożenie 2. warstwy,
5. Po kolejnych 12 godzinach montaż tłumika.

Materiały:
- Tłumik Bosal: 143 zł,
- Gumowy wieszak tłumika Bosal: 10 zł,
- Benzyna ekstrakcyjna: 8 zł,
- Farba DUPLI-COLOR Zinc Spray: 35 zł.

Efekt:
Po dwóch tygodniach wokół spoiny rury wydechowej farba zaczyna pękać. Prawdopodobnie wynika to z tego, że w tym miejscu tłumik nagrzewa się najbardziej. Jest to o tyle dziwne, że producent podaje, że farba wytrzymuje temperaturę 600 st C. Na etykiecie farby można przeczytać: "Spray cynkowy. Doskonała ochrona przed rdzą na powierzchniach z metalu, oraz punktach spawalniczych. Żaroodporny do 600 st C.

Image

Image

Sądzicie, że producent kłamie, czy po prostu ta farba wymaga jeszcze kolejnej warstwy lakieru?

Pozdrawiam,
eRBe

_________________
Fiat Punto II FL
Rocznik 2003


Góra
 Profil  
 

 
 Post #505760 Wysłany: 18 Wrz 2011, 14:40; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Wygląda mi to albo na przegrzanie farby, albo na zbyt grubą warstwę lakieru.
Na to spękanie nie nakładałbym kolejnej warstwy, trzeba to usunąć i dopiero wtedy można myśleć nad ponownym lakierowaniem.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #505765 Wysłany: 18 Wrz 2011, 15:02; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
eRBe napisał(a):
Sądzicie, że producent kłamie, czy po prostu ta farba wymaga jeszcze kolejnej warstwy lakieru?

Może troszkę mija się z prawdą ;) Ale też pewnie jak poszukasz na stronie producenta, to znajdziesz zapis, że KRÓTKOTRWALE wytrzymuje taką temp.
Jedyną słuszną farbą do tłumików jest srebrzanka.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506110 Wysłany: 19 Wrz 2011, 20:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Która i tak mało co pomaga. Ja tu nie widzę sensu malowania. Korozja atakuje też od środka, spaliny robią swoje. :) Tak samo z malowaniem kolektora wydechowego - po prostu mając takie zwyczajne środki "dla śmiertelników" nie da rady. Trzeba by sprowadzić taką czarną farbę z zakładu Zębiec :E wytrzymuje na piecu od 88 roku. :E

PS. Istnieje też coś takiego, jak rozszerzalność temperaturowa :) na 100% farba popękała od tego.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506120 Wysłany: 19 Wrz 2011, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Angry_Us3r napisał(a):
Tak samo z malowaniem kolektora wydechowego - po prostu mając takie zwyczajne środki "dla śmiertelników" nie da rady

Nie da? U mnie kolektor srebrzanką 2 lata pomalowany i zero śladów żeby się z farbą działo.
Na tłumiku srebrzanka tym bardziej powinna się trzymać jeśli jest dobrej jakości (ja miałem bodajże "silżar" czy coś takiego).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506132 Wysłany: 19 Wrz 2011, 21:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Jakaś na prawdę dobra musi być. Mamie pomalowałem w Pugo 106 taką ze słoiczka, to zeszło po miechu. O dobre przygotowanie powierzchni zadbałem...
Sam bym chciał machnąć w mojej 75, ale jest strasznie "skraterowany" a nie mam zamiaru tego sam wykręcać :| w dodatku jedna śruba przyspawana...

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506136 Wysłany: 19 Wrz 2011, 21:54; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Angry_Us3r napisał(a):
, ale jest strasznie "skraterowany" a nie mam zamiaru tego sam wykręcać

A po co wykręcać? ;) Kolektor spokojnie założony pomalujesz, owszem, nie będzie "pro" itd, ale z góry będzie ładnie wyglądać.

U mnie tak się to prezentuje:
Image

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506139 Wysłany: 19 Wrz 2011, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Na pewno lepiej niż u mnie :E Ciekaw jestem, dlaczego w 75 nie ma tej rurki do doprowadzania ciepłego znad kolektora? A może była, tylko już jej nie ma? :E Pewnie skróciłbym czas jazdy na ssaniu.

BTW. ładny filterek :D

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506152 Wysłany: 19 Wrz 2011, 22:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
eRBe Tłumik zapewne był aluminiowany.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506259 Wysłany: 20 Wrz 2011, 14:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: 125
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Paź 2010,
Posty: 613
Może to kwestia wibracji i dlatego grubsza warstwa farby popękała? Ja swój w 126p pomalowalem farbą której służby używają do malowania pasów na jezdni,wcześniej tą samą farbą malowałem blachę dachową - po kilku latach nic jej nie ruszyło :)

_________________
Było: '95 Bertone Cabrio
'84 FSM 126p Rally & Cult
'90 FSM 126p Cabrio
'93 E36 318/320/323 Modes
'90 FSO 125p "1313"


Jest: '96 Audi A3 1.9TDI
'90 FSM 126 Bis
'87 FSM 126p Tufo
'90 FSM 126p Oslo Rally


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506359 Wysłany: 20 Wrz 2011, 20:40; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 18 Wrz 2011,
Posty: 44
@buladag
Cytuj:
Tłumik zapewne był aluminiowany.

Nie wydaje mi się, chociaż mogę się mylić. Ostatnio jak miałem w rękach tłumik, który na pewno był aluminiowany, to zostawiał on na dłoniach charakterystyczny metaliczny ślad. A tak wogóle to sądzisz, że odtłuszczona powierzchnia aluminiowana nie jest dobrą bazą dla farby?

@Angry_Us3r
Cytuj:
Ja tu nie widzę sensu malowania. Korozja atakuje też od środka, spaliny robią swoje.

Nie do końca się z tobą zgadzam, mój ostatni tłumik zaczął rdzewieć najpierw od zewnątrz i jeśli malowanie przedłużyłoby jego żywotność to sądze, że warto to robić.

Pozdrawiam,
eRBe

[ Dodano: 20 Wrz 2011 19:40 ]
Anzel napisał(a):
Może to kwestia wibracji i dlatego grubsza warstwa farby popękała?


Nie sądzę. Zauważ, że farba popękała jedynie w okolicy rury wydechowej, co raczej wskazuje na wysoką temperaturę.

Następnym razem tłumik pomaluję srebrzanką.

Pozdrawiam,
RB

_________________
Fiat Punto II FL
Rocznik 2003


Góra
 Profil  
 
 
 Post #506361 Wysłany: 20 Wrz 2011, 20:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
eRBe napisał(a):
A tak wogóle to sądzisz, że odtłuszczona powierzchnia aluminiowana nie jest dobrą bazą dla farby?

Robię troche z blachami i do aluminium sa specjalne podkłady. Z resztą sam popełniłem ten błąd i pomalowałem wydech aluminiowany i calutka srebrzanka wysokotemperaturowa malowana na gorąco zeszła platami.

BTW zamienniki są duzo trwalsze od oryginalnego wydechu.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #521415 Wysłany: 17 Lis 2011, 12:54; 
 Temat postu: Re: Malowanie tłumika końcowego
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Panda
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Lis 2011,
Posty: 10
Pamiętam, gdy u siebie malowałem. Niestety tylko papierem ściernym go potratkowałem, ale trzymała się srebrzanka dosyć długoo ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO