|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 19:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Piotr 2223 |
#524014 Wysłany:
25 Lis 2011, 22:33; Temat postu: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 24 Lis 2011, Posty: 7
|
Zakładam ten ten jeszcze raz, bo ktoś mi go wyrzucił do kosza, proszę o nie przenoszenie go do kosza po raz kolejny, ponieważ -W tym temacie nie jest tylko mowa o tuningu silnika -używam opcji szukaj, ale tam jest głownie "nie warto", "nie opłaca się" itp. -Ostatni temat poruszony na temat tuningu silnika był ok rok temu, wiedz mogło się coś zmienić i może ktoś to wykonał Mam Punto II z silnikiem 1.2 8V, cieknie mi olej z pod głowicy, wiedz muszę z planować głowice, wiedz korzystając z okazji rozbiórki chciałbym coś zrobić aby zwiększyć moc... Czy możliwe jest prostym sposobem przełożenie głowicy z 16v i czy tłoki będą się zgadzać, a może po prostu wymiana walka rozrządu na sportowy,np to by coś dało czy to tylko ściema http://allegro.pl/glowica-walek-1-2-75k ... 78624.html a może po prostu zmienić silnik na 12 16v i czy będzie pasował bez problemów? Także chciałbym dołożyć klimatyzacje jak to można zrobić? Jest ona normalnie napędzana paskiem? czy moze na jakiej zasadzie ona dziala i czy takie coś to duży koszt ? A może macie jakieś inne propozycje?
|
|
Góra |
|
|
|
|
kox |
#524015 Wysłany:
25 Lis 2011, 22:45; Temat postu: Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
Piotr 2223 napisał(a): Także chciałbym dołożyć klimatyzacje jak to można zrobić? Jest ona normalnie napędzana paskiem? czy moze na jakiej zasadzie ona dziala i czy takie coś to duży koszt ?A może macie jakieś inne propozycje? jest napedzana paskiem wielorowkowym. Musisz dokupić kompresor klimy, wymienić parownik, węże klimy i dziesiatki innych czesci. Myśle że 2000zł ci wystarczy na to Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#524074 Wysłany:
26 Lis 2011, 07:34; Temat postu: Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
Piotr 2223 napisał(a): Czy możliwe jest prostym sposobem przełożenie głowicy z 16 Nie. Całość trzeba, bo dół silnika jest nieco inny. 8V ma "wyższe" tłoki i po załozeniu głowicy jak nie dojdzie do kolizji tłoków z zaworami, to na pewno dojdzie do spalania stukowego i wybije w tłokach dziury. Poza wiązkę silnika trzeba wymienić + cerować resztę wiązki bo są duże różnice, 4/5 osprzętu, ecu, skrzynkę bezp. pod maską i bodykompa i immo w kluczykach i pewnie kilka rzeczy o których nie wiem lub zapomniałem [ Dodano: 26 Lis 2011 06:29 ]Piotr 2223 napisał(a): a może po prostu wymiana walka rozrządu na sportowy dałoby praktycznie nieodczuwalną różnicę bez modyfikacji mapki ecu przy rpm > 4000 a niższe rpm Ci zamuli Co do klamotyzacji, to 1000zł + nabicie (o ile sam zrobisz, bo jak nie to drugie tyle robocizna), praktycznie to jest plug&play. Tylko trzeba mieć całą* graciarnię z tej samej wersji silnikowej, nawet ilość sond lambda musi sie zgadzać. * - bardzo trudno dorwać całość z wiązką silnika, wiatrakiem, skrzynką bezp. pod maską itp. (raz widziałem na allegro wszystko co było potrzebne za 1600,-)
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
STax |
#524084 Wysłany:
26 Lis 2011, 09:38; Temat postu: Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
ipIV napisał(a): Nie. Całość trzeba, bo dół silnika jest nieco inny. 8V ma "wyższe" tłoki i po załozeniu głowicy jak nie dojdzie do kolizji tłoków z zaworami, to na pewno dojdzie do spalania stukowego i wybije w tłokach dziury. Kiedyś interesowało mnie przełożenie głowicy 16v do 1.1 i problem jest taki sam, ale chyba 2rotor mówił, że starczy wsadzić oprócz głowicy także tłoki od 1.2 16v.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Piotr 2223 |
#524342 Wysłany:
16 Gru 2011, 20:41; Temat postu: Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 24 Lis 2011, Posty: 7
|
To wiedzę ze trochę roboty jest To żeby mieć 75km na 1.2 8v, muszę mieć tylko Wałek od tego silnika i sterownik silnika? [ Dodano: 16 Gru 2011 19:41 ]??
|
|
Góra |
|
|
Des |
#529678 Wysłany:
17 Gru 2011, 01:12; Temat postu: Re: Tuning Silinka oraz dodanie klimatytazcji |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa Rejestracja: 24 Maj 2007, Posty: 358
|
Żeby zrobić około 70 koni w tym aucie trzeba mieć wałek 866 z 1.2 8v 75, dolot, wydech. Sterownik silnika nie podejdzie, no chyba, że nie potrzebne Ci zegary. Pomiędzy wersjami 60 i 75 koni jest kilka różnic, m.in. głowica, komputer, kolektor z przepustnicą, wałek. Głowicy nie przełożysz tak łatwo bo łapy silnika się nie zgadzają i trzeba rzeźbić
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|