You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 14:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #537066 Wysłany: 13 Sty 2012, 14:24; 
 Temat postu: Zacinanie wycieraczek na II biegu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Witam, mam problem, mianowicie wycieraczki przednie na biegu I i III działają prawidłowo, tak samo na pojedynczym użyciu.
Na II biegu [najczęściej używanym przeze mnie] wycieraczki pracują około 20 sekund i stają losowo w miejscu - np. na środku szyby, w tym momencie przełączam na III bieg i działają jak należy na tym biegu...

Ponowne przełączenie z III na II pomaga dopiero po upływie minuty, dwóch, od razu to nie pomaga.

Co może być nie tak? Dzisiaj wyczyściłem odpływ, nasmarowałem ropą zestaw napędowy wycieraczek - bez przykręconych ramion, czyli bez obciążenia wszystkie biegi z drugim włącznie działają prawidłowo.

Dodam, że II bieg staje gdy szyby są mokre, nie na jakimś dużym obciążeniu, tylko w normalnych warunkach pracy.

Proszę o pomoc koledzy. ;)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 

 
 Post #537086 Wysłany: 13 Sty 2012, 15:24; 
 Temat postu: Re: Zacinanie wycieraczek na II biegu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
coś czuję że gdzieś ci lutowania w układzie pękły i raz łączy raz nie dla drugiego biegu ;/
to tak z moich elektronicznych doświadczeń
chyba że w PI wycieraczki mają jakąś specyficzną usterkę

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537088 Wysłany: 13 Sty 2012, 15:30; 
 Temat postu: Re: Zacinanie wycieraczek na II biegu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Masz na myśli przekaźnik?

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537259 Wysłany: 13 Sty 2012, 23:54; 
 Temat postu: Re: Zacinanie wycieraczek na II biegu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Proponuje przyjrzeć się przyłączu elektrycznemu do silnika wycieraczek, nie pamiętam już koloru przewodu drugiego biegu (trzeba go ustalić), może jest tam słaby kontakt. Możesz mieć też wypracowany zestyk w przełączniku od drugiego biegu przy kolumnie kierowniczej.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537260 Wysłany: 13 Sty 2012, 23:56; 
 Temat postu: Re: Zacinanie wycieraczek na II biegu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Pierwszy wypadek prawdopodobny - wtyczka za pięknie nie wyglądała.
W drugim wypadku rozumiem, że w grę wchodzi tylko wymiana całego "pająka" ? :(

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #537265 Wysłany: 14 Sty 2012, 00:05; 
 Temat postu: Re: Zacinanie wycieraczek na II biegu
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Jak Masz czas możesz próbować go rozebrać, ale z doświadczenia wiem, że po wyprofilowaniu zestyków, po kilku miesiącach znowu bywa problem z przełączeniem. A zabawy z tym jest troszkę.

[ Dodano: 13 Sty 2012 23:05 ]

Proponuję, zacząć od sprawdzenia wtyki przy silniku, przyda się mierniczek i obserwacja, co dzieje się po przełączeniu na poszczególne biegi na wtyce.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO