|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Dzióbel |
#53386 Wysłany:
12 Paź 2007, 14:15; Temat postu: |
|
|
Admin |
|
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3301
|
u mnie też nie...narazie choć bidny dostał trochę na trasie...
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
|
|
|
Adas |
#53739 Wysłany:
13 Paź 2007, 12:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
kandek |
#122201 Wysłany:
05 Maj 2008, 16:13; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 05 Maj 2008, Posty: 1
|
widzę że to forum jest już nieaktualne niemniej powiem swoje.
uszczelka tylko i wyłączenie oryginalna i przede wszystkim pozmianowa.
na oko są identyczne tylko różnią się ilością rowków uszczelniających.
Problemu nie ma.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
Adas18_04 |
#214348 Wysłany:
31 Sty 2009, 22:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jemielnica Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 104
|
Mojemu dziadkowi w mk2 1,2 8V też zaczęło ciec w tych miejscach, co przedstawił Grzyws. Punto ma 115 tys przebiegu. Mógłbym prosić o kosztorys i jakiś plan działania odnośnie wymiany tych uszczelnień. Chodzi mi o kolejność dokręcania śrub głównie. Schematy mile widziane
Z góry dziękuję i pozdrawiam :]
_________________ Fiat Punto II FL 1,3 Multijet Cult :]
moje Punto: http://fiatpunto.com.pl/post232636.html#232636 :]
Mobil: President Valery + Hustler IC 100 :]
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#214350 Wysłany:
31 Sty 2009, 22:58; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Ja tergo jeszcze nie robiłem na razie się jeździ
Ale był chyba manual odnośnie wymiany tej uszczelki na forum.
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
sylwek30 |
#308992 Wysłany:
17 Lis 2009, 11:21; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 20 Paź 2009, Posty: 93
|
u mnie jest podobny problem ale wyciek jest minimalny wiec czy warto wymieniac uszczelke? samochod ma 4 lata i 70tyś przejechane
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#492225 Wysłany:
21 Lip 2011, 18:49; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
W końcu zrobiłem tą uszczelkę, spiłowałem stopki o 0,6 mm, niestety jest jedno ale ...
...kupiłem zamiennik który lekko różnił się od oryginalnej na zgięciu (zauważyłem dopiero wtedy jak zdjąłem starą ) .
Założyłem taką bo myślałem że jak sie dociśnie pokrywą to się odpowiednio ułoży a tu kupa...
Po złożeniu lekko sie poci właśnie w tym miejscu gdzie była różnica...
Rada dla wszystkich nie kupujcie zamienników albo patrzcie czy jest IDENTYCZNA z oryginałem.
W najbliższym czasie rozbieram na nowo i zakłada oryginalną uszczelkę ....
Pozdrawiam.
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#492314 Wysłany:
22 Lip 2011, 00:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#492637 Wysłany:
23 Lip 2011, 15:35; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Nie dawałem bo piłowałem stopki. Kupiona oryginalna uszczelka, w poniedziałek wymiana
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#492645 Wysłany:
23 Lip 2011, 15:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Moim zdaniem jak zmieniłeś docisk o 0,6mm to niewiele to da, poza tym, że ryzykujesz urwaniem stopki(jak jest to żeliwo to nawet bardzo), nawet ASO kładzie uszczelki dekla na silikonie.
Ja u siebie miałem najtańszy zamiennik i trzymał elegancko.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
Qbass |
#492741 Wysłany:
23 Lip 2011, 22:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jakub
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 06 Cze 2010, Posty: 573 Pomógł: 8
|
Ja u siebie nic nie piłowałem, dałem silikon z 2ch stron i sucho jak nie we fiacie jak to powiedział znajomy mechanik
_________________ BYŁO Punto II FL 1,2 8V 5D BYŁO Stilo MW 1,9 150KM MODE BY CINSOFT BYŁO Seicento 1,1 BYŁO Punto II FL 1,2 8v 5D Niebieska strzała JEST Grande Punto 1,2 8v 3D Czarny gruz JEST Tipo HB 1,4 16V 120 KM DARMOWA DIAGNOSTYKA PI,PII,PIIFL,GP
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#492852 Wysłany:
24 Lip 2011, 16:41; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Spiłuje jeszcze z 0.4 mm te stopki, wystarczy z wyczuciem dokręcać i nie bedzie problemu
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#492862 Wysłany:
24 Lip 2011, 16:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#492937 Wysłany:
26 Lip 2011, 22:38; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Jest lekka więc raczej to aluminium. Sporo użytkowników punciaków tak robi i nic się nie dzieje, trzeba tylko z wyczuciem dokręcać śruby [ Dodano: Wto Lip 26, 2011 9:38 pm ]Zrobione- nie leje nic
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
krisbe |
#687234 Wysłany:
24 Sie 2013, 12:41; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2013, Posty: 89
|
Panowie dziś dłubałem chwile przy aucie i zauważyłem, że mam wilgotne boki silnika. Przód suchutko.. Uszczelka pokrywy zaworów wymieniona w maju.. Gdzie można szukać nieszczelności ? Gwarancja na wymianę uszczelki powinna to ogarnąć ?
|
|
Góra |
|
|
Qbass |
#687284 Wysłany:
24 Sie 2013, 17:47; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jakub
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 06 Cze 2010, Posty: 573 Pomógł: 8
|
Zmieniałeś samą uszczelkę czy z silikonem? Fabrycznie wiele egzemplarzy PII i PII FL ma za wysokie nóżki od pokrywy zaworów i można je spiłować aby uszczelka bardziej dolegała u mnie pomogło, ale uszczelkę i tak na silikon z dołu i z góry wstawiłem tak na wszelki.
_________________ BYŁO Punto II FL 1,2 8V 5D BYŁO Stilo MW 1,9 150KM MODE BY CINSOFT BYŁO Seicento 1,1 BYŁO Punto II FL 1,2 8v 5D Niebieska strzała JEST Grande Punto 1,2 8v 3D Czarny gruz JEST Tipo HB 1,4 16V 120 KM DARMOWA DIAGNOSTYKA PI,PII,PIIFL,GP
|
|
Góra |
|
|
krisbe |
#687286 Wysłany:
24 Sie 2013, 18:26; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2013, Posty: 89
|
Uszczelkę wymieniał mi mechanik przy okazji naprawy kilku innych rzeczy.. Wydaje mi się że to oringi poszły z boku, bo z przodu silnik suchy.. Wrzucę później foto, to może łatwiej będzie zdiagnozować miejsce awarii
|
|
Góra |
|
|
Qbass |
#687289 Wysłany:
24 Sie 2013, 18:41; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jakub
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 06 Cze 2010, Posty: 573 Pomógł: 8
|
|
Góra |
|
|
krisbe |
#689301 Wysłany:
05 Wrz 2013, 14:07; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Puntomaniak |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2013, Posty: 89
|
A z lewej strony ? Tu miałeś racje mniej więcej ta sama wysokość Btw. jak sprawdzić czy silnik nie dostaje lewego powietrza ? Może to być przez tą nieszczelność ?
|
|
Góra |
|
|
ka-8 |
#709498 Wysłany:
07 Sty 2014, 02:42; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007, Posty: 978 Pomógł: 3
|
Przyczailem ze w 1.2/8v pojawilo sie kilka kropek jakiegos plynu pod autem, po przyjrzeniu sie okazalo sie ze to olej, nie chlodziwo. Jakies 8000km wczesniej byla wymieniana uszczelka pokrywy zaworow i uszczelniacz walu (o ile pamietam stojac przodem do auta jest po lewej stronie bloku). Tym razem cieknie cos po prawej stronie patrzac z perspektywy osoby stojacej przed otwarta maska. Wyglada na to jakby wyciek mial zrodlo w okolicy laczenia pokrywy glowica lub niewiele nizej. Oleju wiele sie nie leje, ale wystarczy zeby kilka kropel przy parodniowym postuju sie znalazlo na ziemi (czego wczesniej nie zauwazalem kiedy lalo sie spod pokrywy zaworow w sposob typowy dla tego silnika). Na pierwszy rzut oka wyglada to zblizenie do srodkowego zdjecia z pierwszego postu tego watku (tylko silnik mam troche bardziej ubabrany): topic27166.htmlJakies pomysly co tym razem moze byc przyczyna wycieku?
_________________ Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". Stan zaawansowania: 126.80% (317000km)
Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" Stan zaawansowania: 228000km
Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#710519 Wysłany:
12 Sty 2014, 17:18; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13061 Pomógł: 54
|
Oring wspornika cewek.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
funny_igor |
#715449 Wysłany:
09 Lut 2014, 18:45; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Uniejów Rejestracja: 19 Sty 2014, Posty: 9
|
Wczoraj założyłem oryginalną uszczelkę i od razu oring, pod uszczelkę dałem dla pewności sylikon. sąsiad też tak zrobił i gitas już rok jest.
_________________ Życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem
|
|
Góra |
|
|
msz |
#799236 Wysłany:
05 Mar 2016, 14:48; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Forumowicz |
Imię: Marcin
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 05 Mar 2016, Posty: 1
|
Witam wszystkich, jestem tu nowy, przede wszystkim chciałbym się przywitać. Kupiłem Punto II FL i zauważyłem ze poci mi sie w okolicach uszczelki pod pokrywą, po prawej stronie stojąc przodem do auta. Z tego co wyczytałem na forum jest to oring pod cewką. Prosiłbym o informacje czy dobrze myślę? Zamieszczam zdjęcie z zaznaczonym miejscem wycieku. Z góry dziękuje za pomoc.
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#799249 Wysłany:
05 Mar 2016, 16:13; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Właśnie dzisiaj to wymieniałem. Odkręcasz 2 nakrętki i jedna śrubkę z obudowy cewek [ nie tą co widać na zdjęciu] Wyjmujesz, wymieniasz oring i to wszystko. Oring smarujesz olejem.
|
|
Góra |
|
|
redot |
#813357 Wysłany:
16 Paź 2016, 21:20; Temat postu: Re: Wyciek (pokrywa zaworów & oring) |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2016, Posty: 416 Pomógł: 4
|
Też to wymieniałem z tydzień temu - prosta robota, tylko strasznie dużo piachu tam miałem, dlatego warto spróbować to chociaż dobrze przedmuchać sprężonym powietrzem przed rozkręceniem i wymianą. A właściwie, to najlepiej najpierw przedmuchać, potem spróbować przemyć (sprej z rurką by się tu chyba sprawdził), a potem jeszcze raz przedmuchać... http://images82.fotosik.pl/91/0515ad71156fbd87.jpg
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|