You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 18:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #108182 Wysłany: 26 Mar 2008, 20:43; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 5
koledzy mówienie że 200 000 to wyczyn jest śmieszne
tyle to ma przejechane tico w mojej firmie i to bez więkrzych problemów
wyczynem może być 500 tyś
jeśli chodzi o docieranie to uważam że poprostu nie należy popadać w skrajności w pierwszym okresie użytkowania
pozdro

_________________
grande punto 1,3 mj


Góra
 Profil  
 

 
 Post #108688 Wysłany: 28 Mar 2008, 00:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 25 Mar 2008,
Posty: 58
Moje zdanie w temacie docierania jest takie, że nowy silnik współczesnego pojazdu jest WSTĘPNIE dotarty w fabryce, więc nie ma potrzeby stosowania tradycyjnego docierania.
W związku z powyższym we wszystkich pojazdach, jakie miałem okazję użytkować od nowości (ok. 20 samochodów z przewagą silnika Diesla i 1 motocykl) pilnowałem, aby nie dawać w pedał na zimnym silniku. Jak motor był już całkowicie nagrzany, jeździłem normalnie (czyt. mocno dynamicznie) i nie zauważyłem żadnych niepożądanych skutków takiego traktowania. Wręcz przeciwnie - w ten sposób traktowane silniki subiektywnie były dobrze "rozdeptane", a obiektywnie wykazywały większą moc maksymalną niż deklarowana przez producenta (badanie na hamowni podwoziowej Hama po przebiegu ok 5 000 km).
Zawsze, po przebiegu 1500-2000 wymieniałem w nowym silniku olej na syntetyczny Mobil 1, a w motocyklu zastosowałem Motul 300 V.

Nie uważam się za eksperta, ale żyję w przekonaniu, że nie robiłem tym krzywdy moim silnikom.

_________________
--
JarekK
Bravo 1,9 '10 sukinsyn
Aprilia Tuono 1000 R '08


Góra
 Profil  
 
 
 Post #108695 Wysłany: 28 Mar 2008, 00:45; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
ptysiornia napisał(a):
Moje zdanie w temacie docierania jest takie, że nowy silnik współczesnego pojazdu jest WSTĘPNIE dotarty w fabryce, więc nie ma potrzeby stosowania tradycyjnego docierania.

dokladnie :) i nie sa to juz te stare silniki co kiedys byly... teraz mamy nne oleje,materialy i nie ma juz tego co bylo kiedys wiec takie podobne sposoby zabawy z silnikiem nie maja sensu takiego.....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #132422 Wysłany: 05 Cze 2008, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 01 Maj 2008,
Posty: 127
Akustycznie-mam nabite 1700,odgłos taki se,ostatnio dopadłem GP z przebiegiem 11000-WZÓR,mam nadzieje że mój też taq bedzie brzmiał.

_________________
GP Estiva ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283714 Wysłany: 30 Sie 2009, 18:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Sie 2009,
Posty: 22
Witam.
Do jakiego zakresu obrotu należy kręcić nowe auto z przebiegiem po czym zmieniać bieg ? 2 tys.? 2,5 tys.? 3,0 tys.? Chodzi o silnik (1.2)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283724 Wysłany: 30 Sie 2009, 20:07; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 15 Paź 2007,
Posty: 3936
najlepiej jest go nie zamulać, czyli zmieniać biegów przy niskich obrotach, bo wyhodujesz sobie prawdziwego osiołka, ale poczekaj na opinię bardziej doświadczonych :wink:

_________________
Jest :)
Fiat Panda Easy 1.2 8v 69KM
Dacia Logan MCV Laureate 0.9 TCe 12v 90KM
było :/
Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80KM
Fiat Bravo Dynamic Sport 1.4 T-Jet 16v 120KM
Fiat Seicento Sound almost Sporting 1.1 8v 54KM
Suzuki SX4 Comfort 1.6 16v 120KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283726 Wysłany: 30 Sie 2009, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
masala88 napisał(a):
Witam.
Do jakiego zakresu obrotu należy kręcić nowe auto z przebiegiem po czym zmieniać bieg ? 2 tys.? 2,5 tys.? 3,0 tys.? Chodzi o silnik (1.2)


Nie da się tego określić ponieważ wszystko zależy od warunków jazdy (czy pod górkę, czy z górki, czy z teściową i jej "małym" bagażem"). Po prostu silnika nie katować, jeździć jak dziadek w kapeluszu.
Delikatne traktowanie jednostki napędowej w okresie "docierania"* w ogóle nie ma wpływu na jakieś zamulanie w przyszłości, a określenia typu "wychowanie" :E należy wsadzić między bajki. Oczywiście nie należy popadać ze skrajności w skrajność i przeciążać silnika (np. pod górkę 40 km/h na 4-m biegu). I kręcenie, i przeciążanie są dla silnika szkodliwe i ma to zarówno znaczenie po "docieraniu" jak i w jego trakcie. Różnica jest jedynie taka, że w trakcie docierania minimalnie (!) szybciej się zużywa silnik (patrz poniżej mój przykład z życia wzięty).

*można powiedzieć, że do końca swojego żywota silnik jest docierany ;) Chociaż fakt, mniej więcej przez pierwsze 6 miesięcy (w przeliczeniu na km było to pewnie ok. 2000 - muszę przy okazji sprawdzić w dzienniku pokładowym) silnik mi się szybciej zagrzewał niż po tym okresie :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #283729 Wysłany: 30 Sie 2009, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Śląsk
Rejestracja: 30 Lip 2009,
Posty: 28
docierając odpowiednio silnik na pewno można trochę podnieś moc.
Tak się robi z samochodami rajdowymi, przyrost może być ok 1 - 4%.


tak docierał silnik kolega który startuje w rajdach :
Jedna z polecanych metod (dotycząca hamowni silnikowej, ale jedyna różnica jest taka, że można wpisać taką procedurę do kompa i zostawić silnik na 3h, a nie siedzieć w samochodzie i kontrolować obroty) przedstawia się tak:

10min - max. obroty 3500, obciążenie 20-25%*
30min - max. obroty 4000, obciążenie 30-35%
30min - max. obroty 4500, obciążenie 50-55%
30min - max. obroty 5000, obciążenie 55-60%
30min - max. obroty 5500, obciążenie 60-70%

(*procent maksymalnego momentu obrotowego silnika)

Oczywiście należy pamiętać o nie utrzymywaniu stałych obrotów i cały czas kontrolować temperaturę (bardzo ważne jest, żeby był wydajny wentylator do nawiewu).

potrzebny jest dostęp do hamowni obciążeniowej.

można podobnie robić to na drogach ale tam już trudniej ze stałą prędkością, chyba że na autostradzie :)

jednak w cywilnym autku trochę bym się bał tak docierać :P

_________________
GP

Silnik: 1.4 8v 77KM

Rok produkcji: 2007


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542486 Wysłany: 30 Sty 2012, 21:36; 
 Temat postu: Re: Docieranie silnika
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Sty 2012,
Posty: 2
Witam! A ja mam Punto Evo całkiem nowe (350 km) i trochę się martwię pewnym spostrzeżeniem. Otóż podczas jazdy trasą na piątym biegu wyciskam 3000 obrotów, a prędkość tylko 90 km/h. Kiedy chcę szybciej...no właśnie! To wygląda jakby brakowało szóstki. Silnik głośny, że aż boję się go drzeć mocniej, bo to może rzeczywiście jest docieranie? Mimo, że w instrukcji nic o tym nie pisze... Co to może być?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542495 Wysłany: 30 Sty 2012, 21:47; 
 Temat postu: Re: Docieranie silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
napisz jak człowiek o co ci choddzi.

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542537 Wysłany: 30 Sty 2012, 22:40; 
 Temat postu: Re: Docieranie silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Grzegorzew
Rejestracja: 24 Lut 2008,
Posty: 1245
Pomógł: 2
memarek, niestety ten silnik jest dość głośny powyżej 100 km/h, ale nie bój sie go pogonić wiecej,ale musisz sie spodziewać ze bedzie dość głośno 8)

_________________
LOST YOU SOMEWHERE
było:
fiat 126p ( razy dwa )
fiat Seicento
fiat Grande Punto
Fiat Bravo 1,4 T-Jet Dynamic z pakietem Sport
jest :Fiat Tipo 1,4 T-Jet Lounge


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542545 Wysłany: 30 Sty 2012, 22:49; 
 Temat postu: Re: Docieranie silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
3000obr przy 90kmh to za dużo i coś jest nie tak

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542567 Wysłany: 30 Sty 2012, 23:11; 
 Temat postu: Re: Docieranie silnika
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 27 Wrz 2011,
Posty: 11
W swoim mam dokładnie 3500obr przy 110km/h

_________________
FIAT PUNTO EVO


Góra
 Profil  
 
 
 Post #542573 Wysłany: 30 Sty 2012, 23:19; 
 Temat postu: Re: Docieranie silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
Chicane napisał(a):
memarek, niestety ten silnik jest dość głośny powyżej 100 km/h, ale nie bój sie go pogonić wiecej,ale musisz sie spodziewać ze bedzie dość głośno 8)
Mój ojciec ma GP z tym silnikiem i po ostatniej trasie, muszę przyznać, że brak 6-go biegu to totalna porażka. Utrzymanie nawet prędkości 110 km/h powoduje, że we wnętrzu jest dość głośno. Poza tym odbija się to zapewne na spalaniu.

Widać, że ktoś założył iż auto z tym silnikiem będzie używane w przeważającej większości w ruchu miejskim...

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Ostatnio edytowany przez Hubik, 31 Sty 2012, 00:31, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #542580 Wysłany: 30 Sty 2012, 23:44; 
 Temat postu: Re: Docieranie silnika
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Sty 2012,
Posty: 2
Ostatecznie muszę to jeszcze zweryfikować w trasie, bo jak na razie poruszam się na niewielkich odległościach i dam znać...
A na razie dzięki za odpowiedzi... :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO