|
Obecny czas: 23 Kwi 2024, 08:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
AndyPol |
#545388 Wysłany:
06 Lut 2012, 20:02; Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Mam właśnie przed sobą w pełni naładowanego Fiama, wyposażonego w „magiczne oczko”. Od trzech lat nie wskazuje już prawidłowo stanu akumulatora – oczko jest czarne. Poziom elektrolitu i stan naładowania jest ok. Akumulator w pełni sprawny mimo daty produkcji 2005r. przy obecnych temperaturach uruchamiał silnik do -17 st. C. później dostawał czkawki ( badany pod obciążeniem utrzymuje napięcie na poziomie 10,2V ) Tej kontrolki nie należy brać pod uwagę, podczas badania akumulatora, to tylko bajer. Do sprawdzenia aku polecam tani areometr i odczyt ciężaru właściwego elektrolitu ze wszystkich cel.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
|
|
|
czech22 |
#545897 Wysłany:
07 Lut 2012, 21:51; Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
Pojemność akumulatora ze spadkiem temp. maleje, a gęstość elektrolitu rośnie. Jeżeli oczko w akumulatorze świeci na czarno, to [ o ile dobrze wskazuje] określa nam spadek gęstości elektrolitu. Jeżeli potwierdzimy to areometrem, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby akumulator podładować prostownikiem.
|
|
Góra |
|
|
szydel7 |
#546024 Wysłany:
08 Lut 2012, 01:02; Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 160
|
czech22 napisał(a): Pojemność akumulatora ze spadkiem temp. maleje, a gęstość elektrolitu rośnie. Jeżeli oczko w akumulatorze świeci na czarno, to [ o ile dobrze wskazuje] określa nam spadek gęstości elektrolitu. Jeżeli potwierdzimy to areometrem, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby akumulator podładować prostownikiem. Tak masz racje ,tylko jak sprawdzę poziom elektrolitu areometrem to strace automatycznie gwarancje ponieważ korki są pod płytką która jest zabezpieczona naklejka bo jest to akumulator bezobsługowy...
_________________ Fiat Punto MK I '97 SX 75KM
http://fiatpunto.com.pl/topic12309.html
|
|
Góra |
|
|
czech22 |
#546174 Wysłany:
08 Lut 2012, 14:50; Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja |
|
|
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3103 Pomógł: 50
|
szydel7, przy zakupie pytałem, czy można na gwarancji wyjąć korki w celu dolania wody i sprzedawca wyraził zgodę. Nie traci się gwarancji. Możesz więc zapytać o to samo sprzedawcę. Poza tym wydaje mi się, że oczko w przypadku nowego akumulatora jest raczej wiarygodne.
|
|
Góra |
|
|
szydel7 |
#546498 Wysłany:
09 Lut 2012, 01:04; Temat postu: Re: ładowanie akumulatora - dyskusja |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 160
|
To będę musiał zadzwonić i się zapytać,albo może zadzwonię do Centra Assinstance,może tam powiedzą co i jak...
_________________ Fiat Punto MK I '97 SX 75KM
http://fiatpunto.com.pl/topic12309.html
|
|
Góra |
|
|
pmx007pl |
#550387 Wysłany:
19 Lut 2012, 17:34; Temat postu: Oj pseudo "spece"... |
|
|
Kilka faktów o akumulatorach (zamiast szukać, każdy zakłada nowy temat jak ma problem, a nie taka jest idea forum)... http://fiatpunto.com.pl/post474612.html#p474612 Co do napięć, które akumulatorowi szkodzą, a które nie, to nikt nie wspomniał o tym, że są dwa tryby pracy (a raczej metody korzystania z akumulatora): korzystanie cykliczne (ładowanie-rozładowanie) oraz praca buforowa (jak w zasilaczu UPS). W samochodzie jest to pierwsze (i gorsze), dlatego założono, że górną granicą jest przedział gazowania (14,2-14,5 V) i tak są nastawiane alternatory (regulatory w nich). Długotrwałe utrzymywanie akumulatora w takich warunkach wcale mu nie służy (do pracy buforowej napięcie powinno być niższe, typowo 13,6-13,8, wtedy można go dłużej podtrzymywać przy takim poziomie).
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|