|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 17:02
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#557715 Wysłany:
11 Mar 2012, 01:05; Temat postu: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Jak w temacie. Układ wygląda tak:  230V świetlówka 15W, objawy: gaśnie, po chwili się zapala, czasami działa dłuższy czas OK. Świetlówkę wymieniłem i nadal to samo. Kondensatory chyba nie są wywalone. Co sprawdzić i ewentualnie wymienić?  
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
tazwaly |
#557733 Wysłany:
11 Mar 2012, 10:00; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Easy
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: SM/RP Rejestracja: 11 Lut 2010, Posty: 363 Pomógł: 1
|
 pewnie masz w ten deseń, wymień starter (4)
_________________
 Moje JakToDymi
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#557735 Wysłany:
11 Mar 2012, 10:12; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
tazwaly napisał(a): wymień starter (4) pierwsza rzecz którą się sprawdza i wymienia 
|
|
Góra |
|
 |
tazwaly |
#557744 Wysłany:
11 Mar 2012, 10:47; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Easy
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: SM/RP Rejestracja: 11 Lut 2010, Posty: 363 Pomógł: 1
|
wojtass18, wiem  , ale kolega o tym nie napisał, czy wymienił, czy nie 
_________________
 Moje JakToDymi
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#557764 Wysłany:
11 Mar 2012, 12:15; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Też, nauczony doświadczeniem z sufitowych świetlowek, myślałem, że to starter, ale w tym układzie go nie ma, jest to pokrywa od akwarium, a układ zawiera tylko to co widoczne na foto.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
tazwaly |
#557769 Wysłany:
11 Mar 2012, 12:21; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Easy
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: SM/RP Rejestracja: 11 Lut 2010, Posty: 363 Pomógł: 1
|
to tylko podejrzanie wygląda kondensator między D14 a D17... bez pomiarów ciężko coś powiedzieć 
_________________
 Moje JakToDymi
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#558361 Wysłany:
12 Mar 2012, 21:28; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Ostatnio sporo takich układów trafia do świetlówek sufitowych. Jedyna ich zaleta to cicha praca, czasem po kilku miesiącach działania trzeba wymienić cały układ elektroniczny ( w metalowej obudowie), jest to do nabycia i zależnie od producenta kosztuje od 40 zł w górę. Nowe układy obecnie produkowane zostały skutecznie zabezpieczone przed naprawą, poprzez zalanie elementów elektronicznych smolistą mazią, co całkowicie wyklucza ich serwis. Co można zrobić w tym przypadku? Pozostaje sprawdzenie płytki elektronicznej po stronie druku, bo zdarzają się zimne luty ( raczej gluty), słabe są również kondensatory, jak Masz dużo czasu można się pobawić w naprawę. Jak mniej, wymienić całość. Moi kumple często zamieniają to nieszczęście ( układ elektroniczny) na klasyczny układ z dławikiem ( trzeba poszukać jakiegoś starszego wykonania, bo nowe to porażka brzęczą jak stado os przed atakiem) i starterem, działa to niezawodnie i jest łatwe w naprawach. 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#558939 Wysłany:
13 Mar 2012, 23:39; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#558954 Wysłany:
14 Mar 2012, 00:06; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Koszt dławika zależny jest od wykonania i producenta zaczyna się od ok. 20 zł. Dobrze, żeby był solidnie zalany farbą ( te zdecydowanie mniej brzęczą). Potrzebne będzie też gniazdo do startera, jak i odpowiedni starter i okablowanie całości. Przed montażem rzuć okiem, czy zmieścisz dławik we wnęce, w której wcześniej mieścił się moduł układu elektronicznego, bo inaczej trzeba szukać dławika o niższym profilu. Takie elementy mają hurtownie elektryczne jak i dobrze wyposażone sklepy. Oczywiście sprawdziłeś sobie, czy obecny moduł elektroniczny, jest prawidłowo zasilany, nie ma problemu z kablem zasilającym, jak i gniazdkiem 230V, czy też wyłącznikiem całego układu? 
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#558957 Wysłany:
14 Mar 2012, 00:12; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Tak, tak, to sprawdzałem w pierwszej kolejności.  Ostatnio zauważyłem, ze jak włączę napięcie a świetlówka nie włączy się to ten układ cicho brzęczy, wtedy najczęściej wyłączenie i włączenie powoduje włączenie się świetlówki.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#558972 Wysłany:
14 Mar 2012, 00:44; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Jeśli Masz czas można pobawić się w wylutowanie kondensatorów z obecnego modułu i sprawdzenie ich, lub zastąpienie nowymi. Czasem kondensator wizualnie jest ok. a po wylutowaniu i sprawdzeniu nadaje się do kosza. Układ, który Masz w tej lampie, jest z tych nieco solidniejszych, nikt nie utrudniał naprawy poprzez zalanie elementów smolistym syfem. Jeśli naprawa się nie powiedzie można spróbować zbudować układ z dławikiem i starterem, lub ostatecznie jeśli nie uda się go zmieścić, można zamontować gotowy nowy moduł elektroniczny ( tylko trudno przewidzieć jak długo będzie pracował  ).
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#564171 Wysłany:
27 Mar 2012, 19:43; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
No i dzis przerobiłem układ, wsadzając taki jak pokazał tazwaly, nowy dławik nawet pasował w "miejsca" w pokrywie. PS: Dzięki za "schemat".  A z tym poprzednim dziwna sprawa, czasem nie chciał się włączyć wcale, a czasem po kilku zgaśnięciach potrafił świecić cały dzień.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#564179 Wysłany:
27 Mar 2012, 19:50; Temat postu: Re: Co mogło paść w układzie zasilającym świetlówkę |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Korzystając z okazji i schematu, mógłbym prosić o wyjaśnienie działania? Do tej pory sądziłem, iż starter powinien być szeregowo podłączony do niebieskiego przewodu, a końce świetlówek są zmostkowane. Na schemacie jednak widać coś zupełnie innego 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|