You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 10:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #557030 Wysłany: 08 Mar 2012, 21:13; 
 Temat postu: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
Od kilku dni podczas uruchamiania zimnego silnika w moim Punto pojawia się dziwny pisk jak na filmiku. :( Pod koniec słychać chyba też klepanie zaworów? Co to może piszczeć? :|
http://youtu.be/mwDKieXbk5o

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #557036 Wysłany: 08 Mar 2012, 21:20; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Wygląda mi to na pasek. Podczas jazdy tez piszczy?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #557097 Wysłany: 08 Mar 2012, 22:42; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
Pasek alternatora sprawdzałem ręką i jest naciągnięty. Ładowanie 14,3V. Piszczy tylko na zimnym silniku potem cisza, w czasie jazdy też cisza. Na wysokich obrotach też cisza. Chodzi mi po głowie pompa wody ale chyba zamały przebieg?

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #557099 Wysłany: 08 Mar 2012, 22:44; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Rescuer napisał(a):
Chodzi mi po głowie pompa wody ale chyba zamały przebieg?
To w drugiej kolejności obstawiałem. U mnie piszczała, ale tylko jak ruszałem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #557348 Wysłany: 09 Mar 2012, 20:48; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
oko21, Dzięki za pomoc. Zrobię test. Zdjąłem pasek alternatora niech postoi do jutra i zobaczymy czy będzie pisk. Jak tak to pompa. Coprawda po zdjęciu osłon rozrządu nie widać żadnego zacieku z płynu itp. W okolicy pompy.

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #558110 Wysłany: 12 Mar 2012, 01:22; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Pasek alternatora dociągnąć :> 99,99999999999% :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #558237 Wysłany: 12 Mar 2012, 15:48; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Potwierdzam. Również stawiam na pasek klinowy.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #558239 Wysłany: 12 Mar 2012, 15:55; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 1132
Stawiam na pasek alternatora:)

_________________
2001 r 1.2 8v LpG+PB:)
topic22136.html

Kropek GP - Włoszczyzna
post432985.html#432985

Croma
topic36517.html

Fiat Freemont
topic42831.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #558262 Wysłany: 12 Mar 2012, 17:44; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Puntomaniak

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI
Rejestracja: 05 Paź 2010,
Posty: 94
domin45670 napisał(a):
Potwierdzam. Również stawiam na pasek klinowy.


Tam nie ma zwykłego paska klinowego, tylko wielorowkowy.

Zgadzam się z przedmówcami, że wina leży po stronie owego paska do napędu alternatora, tyle tylko, że jesli jest on dobrze naciagnięty a piszczy, to należy go wymienić na nowy, bo guma z której jest on wykonany pod wpływem wysokich temp. (gorący silnik) i niskich temp. (niedawne mrozy -20) traci swoje właściwości i potem tak właśnie piszczy, bo pasek jest już stwardniały i wyślizgany. Zbyt mocne naciągnięcie paska, dużo szybciej zużywa łozyska alternatora, więc nie ma co przesadzać, jeśli dźwięki dalej będą się wydobywały. Taki pasek to wydatek rzędu 20-30zł, więc warto go wymienić.

_________________
Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND
Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #558293 Wysłany: 12 Mar 2012, 20:01; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Paul123 napisał(a):
Tam nie ma zwykłego paska klinowego, tylko wielorowkowy.

Czyli wieloklin, który stanowi odmianę klinowego :>
Image
Określenie "klinowy" jest jak najbardziej poprawne.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #558307 Wysłany: 12 Mar 2012, 20:17; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 30 Gru 2011,
Posty: 49
Zgadzam się z przedmówcami. Warto wymienić pasek i odpowiednio naciągnąć, jeśli zbyt mocno naciągniesz stary to możesz załatwić łożysko alternatora. Taka dywagacja... w maluchu zamiast paska można było użyć pończoch swej lubej ;-). Maluch od razu wskakiwał na obroty a prądnica dawała 300A na trzech fazach ;-).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #558313 Wysłany: 12 Mar 2012, 20:33; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Puntoświr

Imię: Piotrek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 16 Mar 2010,
Posty: 183
Pomógł: 1
Warto wymienić pasek zwłaszcza jeśli nie był on wymieniany od dłuższego czasu. Ostatnio wymieniłem swój po 9 latach (od nowości auta), był dobrze naciągnięty, ale mocno zużyty i spękany, co dawało właśnie podobne efekty dźwiękowe przy odpalaniu, czasami przy jeździe. Za pasek płaciłem 17 zł, wymieniłem sam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #558664 Wysłany: 13 Mar 2012, 18:58; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Puntomaniak

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SMI
Rejestracja: 05 Paź 2010,
Posty: 94
Paul123 napisał(a):
Tam nie ma zwykłego paska klinowego, tylko wielorowkowy.


domin45670 nie napisałem, że źle napisałeś, tylko że nie jest to zwykły pasek klinowy (jak w starych samochodach) tylko wielorowkowy, i sam zauważyłeś, że jest pomiędzy nimi różnica.

_________________
Było: Punto 2 FL 1.2 60KM SOUND
Jest: GP 1.4 77KM Dynamic B&Me


Góra
 Profil  
 
 
 Post #559089 Wysłany: 14 Mar 2012, 15:34; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
Maciej80 napisał(a):
Maluch od razu wskakiwał na obroty a prądnica dawała 300A na trzech fazach ;-).

Ta od razu 30kA w trójfazowej prądnicy prądu stałego :hahaha: :E

To nowinka techniczna jak komutatorowy klatkowy silnik indukcyjny prądu stałego.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #559108 Wysłany: 14 Mar 2012, 16:19; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Wracając do paska, doraźnie można koło pasowe i pasek od wewnątrz potraktować preparatem penetrującym albo kalafonią, przestanie piszczeć.

Do 1.2 8V są dwie długości paska.

Pasek klinowy jest nierozciągliwy, jeśli zaczął piszczeć i naciągnięcie pomogło, oznacza to, że oplot gdzieś puszcza i niebawem się on urwie.

Pasek Gates to koszt 18zł.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #559467 Wysłany: 15 Mar 2012, 13:18; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 30 Gru 2011,
Posty: 49
ipIV napisał(a):
Maciej80 napisał(a):
Maluch od razu wskakiwał na obroty a prądnica dawała 300A na trzech fazach ;-).

Ta od razu 30kA w trójfazowej prądnicy prądu stałego :hahaha: :E

To nowinka techniczna jak komutatorowy klatkowy silnik indukcyjny prądu stałego.


Delikatny offtop :E
To jeszcze nie koniec, mój "keber" miał rozrusznik na włóczykija 8) , często sam odpalał kiedy wyciągałem kijaszka z bagażnika :eye:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #560497 Wysłany: 18 Mar 2012, 01:13; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
buladag napisał(a):
Do 1.2 8V są dwie długości paska.

dłuższy jest do wersji z klamotyzacją i jest kilka razy dłuższy. Wiec trudno się pomylić :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #560500 Wysłany: 18 Mar 2012, 01:17; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Wersja: EL
Województwo: lubuskie [F]
Miejscowość: Sława
Rejestracja: 25 Gru 2011,
Posty: 20
U mnie jak piszczał pasek (nowy) to wystarczyło prysnąć płynem penetrującym (w moim przypadku było to WD40) i na jakiś czas przestawało ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #560504 Wysłany: 18 Mar 2012, 01:35; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
ipIV,
Jak kupowałem, to facet powiedział, że jest 2cm różnicy, wziąłem na chybił-trafił krótszy.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #560749 Wysłany: 18 Mar 2012, 20:11; 
 Temat postu: Re: Niepokojący pisk podczas uruchamiania silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Sie 2008,
Posty: 168
Winny okazał się pasek alternatora. Był chyba zasłabo napięty. Po zdjęciu osłon rozrządu pompa, pasek, napinacz wizualnie w idealnym stanie.

_________________
Punto 2 FL 3d Active Premius topic11058.html SPRZEDANY
Opel Astra IV 1.4NET 140 KM LPG Energy topic51744.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO