You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 22:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 514 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #545194 Wysłany: 06 Lut 2012, 13:36; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML
Rejestracja: 18 Wrz 2009,
Posty: 739
Pomógł: 1
i odpuszczam :) zebym jeszcze mial tyle kasy :D no a tak sobie w kolo zainwestuje :D podlokietnik itp itd :D no ale :D do 3000 kafli nie dojde :D


Góra
 Profil  
 

 
 Post #561011 Wysłany: 19 Mar 2012, 18:19; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Wrz 2011,
Posty: 162
szykuje sie wiosna.. odgrzebuje temat i przenosze do innego:

topic34492.html

_________________
Było Grande Punto Sport 1.9 mjtd - 166KM, 337Nm. Cinsoft.pl mod, EGR OFF
Było Subaru Impreza WRX
Jest Rodzinne Auto ;-)
Ogłoszenia Samochody Osobowe - Fiat


Góra
 Profil  
 
 
 Post #561889 Wysłany: 21 Mar 2012, 15:58; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Forumowicz

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Mar 2012,
Posty: 3
Witam
Mam pytanko ,otóz mam Grande Punto 1.3 multijet 90KM i chciałbym zwiększyc moc poprzez chip'a.-110-120KM
Jaki koszt byłby związany z taką przeróbką,gdzie , i czy watro według was ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #561901 Wysłany: 21 Mar 2012, 16:21; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
krisu8 napisał(a):
Witam
Mam pytanko ,otóz mam Grande Punto 1.3 multijet 90KM i chciałbym zwiększyc moc poprzez chip'a.-110-120KM
Jaki koszt byłby związany z taką przeróbką,gdzie , i czy watro według was ?
Poczytaj ten wątek: http://fiatpunto.com.pl/topic34492.html

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #562152 Wysłany: 22 Mar 2012, 00:36; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Forumowicz

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: świętokrzyskie [T]
Rejestracja: 21 Mar 2012,
Posty: 3
Rozumiem , ze mógłym sie wpisać na liste jako 8smy , i trzeba byłoby poczekac jeszcze troche czasu , na pozostałych 6 chętnych.
Jaki koszt byłby jesli bysmy spełnili ten warunek? ile obnizyłby nam z 1400zł?
I czy rzeczywiscie , wyciskają z 90KM 115KM,nie szkodząc samochodu ?
Wybaczcie ze mam mnóstwo pytań , i troche jestem "nieogarnięty" , no ale gdzie moge zaczęrpnąc wiedzy na ten temat jeśli nie tutaj ;) Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #562154 Wysłany: 22 Mar 2012, 00:42; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
krisu8 napisał(a):
Jaki koszt byłby jesli bysmy spełnili ten warunek? ile obnizyłby nam z 1400zł?
I czy rzeczywiscie , wyciskają z 90KM 115KM,nie szkodząc samochodu ?


o boszzzzz , weź się do lektury i przeglądaj wcześniejsze tematy, ile razy można pisać o tym samym

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #562206 Wysłany: 22 Mar 2012, 10:40; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
krisu8 napisał(a):
I czy rzeczywiscie , wyciskają z 90KM 115KM,nie szkodząc samochodu ?
To ile da się wycisnąć zależy od aktualnego stanu Twojego silnika i ustaleń z Cinkiem - skontakuj się z nim to powie ci (bardzo ogólnie) co można a czego nie. Jednak bez badania na hamowni nikt nie zagwarantuje Ci ile można podnieść...

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #562531 Wysłany: 23 Mar 2012, 10:07; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Robił ktoś jakiś mod w Kreatorze Mocy? :>
Warto tam chipować?

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564164 Wysłany: 27 Mar 2012, 19:31; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Śląsk
Rejestracja: 03 Paź 2011,
Posty: 101
Sebooo, zadzwon do cinka, robil gp abartha to Ci powie co to warte

_________________
GPS 191KM 404nm

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564209 Wysłany: 27 Mar 2012, 20:42; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
johnyPL napisał(a):
Sebooo, zadzwon do cinka, robil gp abartha to Ci powie co to warte
Już chyba pytał, ale cena za wysoka ;)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564371 Wysłany: 28 Mar 2012, 08:01; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Pisałem z nim, cene znam, jakieś 175KM ale tu pytam czy ktoś chipował w kreatorze mocy :)
Czy warto tam coś robić..

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #567152 Wysłany: 04 Kwi 2012, 10:02; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Wrz 2011,
Posty: 215
Panowie ja się wypisuje z listy chipa. Będę mieć okazje kupić coś większego i GP będzie niedługo szło na sprzedaż. Także nie będę bez sensu kasy pakować.

_________________
Będzie - ?
Jest - BMW E90 318i
Było - Grande Punto 1.9 Multijet Sport


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570143 Wysłany: 11 Kwi 2012, 20:02; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Dowiedziałem się, że program do Grande Punto Abarth 155KM i podniesienie do 175-180KM wyniesie:

Cinek: 1850,00
Kreator mocy: 1500,00-1600,00
44tuning: 1900,00-2200,00
VTG: Na miejscu mamy ustalić ale pewno kole 2000,00

I który by tu wybrać? Najtaniej Kreator ale czy ktoś tam robił jakiś mod? :>

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570165 Wysłany: 11 Kwi 2012, 20:29; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr

Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Lis 2009,
Posty: 499
Pomógł: 2
Sebooo napisał(a):
44tuning: 1900-2200
VTG: Na miejscu mamy ustalić ale pewno kole 2000

Omijać szerokim łukiem. To nie jest tylko moja opinia :wink:

Jak cię nie przerazi ogólny look serwisu i pomagierów, to możesz zaryzykować w Kreatorze.
BTW wszyscy to niezłe cwaniaczki :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570189 Wysłany: 11 Kwi 2012, 21:02; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
Sebooo napisał(a):
Dowiedziałem się, że program do Grande Punto Abarth 155KM i podniesienie do 175-180KM wyniesie:

Cinek: 1850,00
Kreator mocy: 1500,00-1600,00
44tuning: 1900,00-2200,00
VTG: Na miejscu mamy ustalić ale pewno kole 2000,00

I który by tu wybrać? Najtaniej Kreator ale czy ktoś tam robił jakiś mod? :>


Jeżeli są takie małe różnice to nie ryzykowałbym i jechał do Cinka , jeden dzień, wczasy zrobisz sobie w Wiśle i po sprawie

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570447 Wysłany: 12 Kwi 2012, 17:48; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Jelenia Góra
Rejestracja: 05 Mar 2007,
Posty: 40
Pewnie było już takie pytanie, ale coś nie mogę znaleźć. Chipował już ktoś MJTD 90 KM ? Jeśli tak to na jaką moc? I jak to lata.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #570631 Wysłany: 12 Kwi 2012, 23:50; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
Dudi napisał(a):
Pewnie było już takie pytanie, ale coś nie mogę znaleźć. Chipował już ktoś MJTD 90 KM ? Jeśli tak to na jaką moc? I jak to lata.



Przecież masz pełno postów o tym w tym temacie .... trzeba sterownik wywalić , roboty na cały dzień

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #582515 Wysłany: 21 Maj 2012, 10:55; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Seba
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 03 Sty 2010,
Posty: 2570
Pomógł: 12
Czy robił ktoś w tej firmie program?
http://www.autokorbel.pl/home.htm

_________________
Zacząłem od...
Fiat Bravo I limited

Następnie był...
Fiat Grande Punto Active
Fiat Grande Punto Sport
Abarth Grande Punto

Obecnie jest...
Abarth Punto Evo
1.4 16v 207KM 327Nm !

:twisted:... :twisted:... :twisted:... :twisted:...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586154 Wysłany: 01 Cze 2012, 11:47; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
Pierwszy meldunek z wizyty u Cinka:

po shamowaniu wyszło w serii 92KM i 190Nm :)

Sprężarka lekko przeładowuje ale Marcin mówi, że ma na to sposób :)


A teraz muszę ponarzekać na projektantów GP... Sterownika 1.3 MJ nie da się zaprogramować przez złącze, pozostaje więc tylko otwarcie sterownika. A tu pojawiają się pierwsze problemy...

Wszystkim znany jest problem z klapkami w nadkolach co powoduje że woda z całym syfem z jezdni chlapie do komory silnika. Umiejscowienie kompa tuż nad nadkolem w tej sytuacji nie jest zbyt szczęśliwym rozwiązaniem. Do tego dochodzą jeszcze dziadowskie, włoskie oszczędności np. nieocynkowane śruby użyte do montażu elementów zewnętrznych.

Efekt?

Podstawka i śruby mocujące kompa oczywiście skorodowane. Przy odkręcaniu 2 się ukręciły... Do tego zardzewiała podstawka "przykleiła" się do obudowy sterownika - chwilę zajęło żeby je oddzielić od siebie.

Ale najlepsze dalej - komp w teorii po złożeniu w fabryce jest hermetycznie zamknięty w obudowie. Po jej otwarciu okazało się, że ze szczelnością chyba nie jest zbyt dobrze bo wewnątrz była woda :!: :!: :!:

Sterownik działa bez zarzutu ale woda, która tam była prędzej czy później da o sobie znać (korozja, utlenianie się elementów płyty głównej). Tak więc w bliżej nieokreślonej przyszłości będę musiał go pewnie wymienić...



Póki co Marcin działa dalej - jak będą już efekty wirusa to wrzucę dalsze info :)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586257 Wysłany: 01 Cze 2012, 20:51; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
to czekamy za wynikiem :) najgorsze w 1.3 to wyjmowanie sterownika :/

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586307 Wysłany: 01 Cze 2012, 23:45; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
kazaa napisał(a):
to czekamy za wynikiem :) najgorsze w 1.3 to wyjmowanie sterownika :/



Trochę sprostuje - MJD 6F3 w GP nie da się wyczytać po ODB. Wyczytane na stole programuje się już po kablu po CANie jako połączenia flasha i mpcka.
Dobrze, że sterownik był otwierany bo degradacja w środku spora; bardzo dużo 1.3 pada niestety przez wilgoć i złe zabezpieczenie w aucie.
Samochód w serii pompuje 1,25b obecnie 1,35b, EGR wyłączony programowo (wyłączona kontrola i programowo zamknięty :) )
Kreskami zapewne pochwali się właściciel niemniej jak pamiętam 111 @ 231 jest :twisted:

Pozdrawiam

_________________
Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet :)

www.cinsoft.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586379 Wysłany: 02 Cze 2012, 18:44; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
CINEK_ napisał(a):
Samochód w serii pompuje 1,25b obecnie 1,35b, EGR wyłączony programowo (wyłączona kontrola i programowo zamknięty :) )
+ poprawiona charakterystyka potencjometru pedału gazu :)

CINEK_ napisał(a):
Kreskami zapewne pochwali się właściciel niemniej jak pamiętam 111 @ 231 jest :twisted:
Tia, teraz to jest po prostu potwór :E


CINEK_ - pochwal się tym, co wycisnąłeś ze swojego PII po zmianie z UniJeta na MultiJeta 8)


A wracając do mojego Grande. Przed modem:

Image

Po modzie:



Image


Podsumowując:

moc: 92 KM ==> 111 KM

moment obrotowy: 190 Nm ==> 231 Nm

Vmax: 170 km/h ==> 185 km/h



Z tego silnika można było wycisnąć max. 115 KM ale wtedy już kopci a sprężarka dmucha na max. swoich możliwości więc jej żywot byłby krótki. Tych 5 KM więcej i tak by się zbyt mocno nie odczuwało a 110 KM jest optymalne i bezpieczne :)


Pierwsze wrażenia:

- po modzie auto zbiera się już poniżej 2000 obr/min, wcześniej zaczynało jechać dopiero od 2500 obr/min., poza tym jest bardziej elastyczne na wyższych biegach.

- zdecydowanie mniej odczuwalny spadek osiągów podczas jazdy z włączoną klimą

- obniżone spalanie - do Marcina miałem 300 km w jedną stronę. W pierwszą spalił 5.6 l/100 km, w powrotną już tylko 5.1 l/100 km a dotarłem do domu szybciej no i jazda była zdecydowanie bardziej agresywna + testy osiągów :)



Wielkie dzięki dla Marcina za profesjonalne podejście do tematu, szczególnie, że sterownik 1.3 to mocno uciążliwy sprzęt. Jeśli ktoś się jeszcze waha to mogę polecić Cinsoft z czystym sumieniem :)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586526 Wysłany: 03 Cze 2012, 12:54; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
hubik sprawdz czy po modzie komputer ci pokazuje poprawne spalanie srednie z rzeczywistym odmierzonym na stacji pod korek ,bo wydaje mi sie ze jak grzebane bylo w mapach to bedzie zle pokazywal srednia z kompa,mnie orginalnie fabrycznie bez modow komp pokazuje spalanie idealnie pokrywajac sie z liczeniem na stacji gdy tankuje pod korek,a propo przed modem szedl ci tylko 170 km/h v max ??? i to licznikowo? mi a mam taki sam motor i skrzynie 6 licznikowo jedzie 180-185 ; i jeszce jedno jaki jest objaw przeladowywujacej turbiny;wspomniales ze ci lekko przyladowywala? chcialbym go tez zmodowac ale boje sie ze ten mikroskopijny motorek bedzie sie sypal a czytalem ze po modach w tym silniku pada sprzeglo :D

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586545 Wysłany: 03 Cze 2012, 15:01; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
Z tym spalaniem to jeszcze zobaczę - po kilku tankowaniach będzie widać czy nie oszukuje. Nie widzę jednak powodu dlaczego miałby źle pokazywać - wydaje mi się, że komp oblicza sobie spalanie chwilowe na podstawie wtryskiwanej dawki paliwa lub po czasie wtrysku - powinien więc uwzględniać rzeczywiste wartości.

Co do Vmax - tak, wcześniej wg licznika szedł 170. No może 175 ale to w pustym aucie przy idealnych warunkach. Zresztą zgadzało się to z danymi fabrycznymi ;)

Z tym przeładowywaniem sprężarki to nie wiem jak to się objawiało. Cinek po shamowaniu o tym wspomniał a ja jakoś się nie dopytywałem bo powiedział, że po modzie będzie ok.

Z tym sprzęgłem to zobaczymy, wiadomo że większy moment na pewno będzie miał jakiś wpływ ale nie sądzę żeby przy normalnej jeździe jakoś strasznie obniżył jego żywotność. Pewnie na dwumas ma to większy wpływ ;)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #586640 Wysłany: 03 Cze 2012, 19:57; 
 Temat postu: Re: Chiptuning silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 06 Maj 2009,
Posty: 157
Na kreski mojego pudła trzeba poczekać, szewc w dziurawych butach chodzi ;)
Kreski marianny za to można na stronie zobaczyć, wczoraj strzeliło foto licznik :)

Ad przeładowania - przy drugim i 3cim pomiarze serii auto dmuchało więcej przez co wykres serii był "z pikiem". Powodem był przycinający się EGR oraz mapy vnt turbiny co po modzie zostało poprawione. Auto podczas strojenia już z moimi wsadami hamowane było ok 10 razy - boost był płynny dlatego też i wykres wygląda jak wyżej.

Pozdro

_________________
Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet :)

www.cinsoft.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 514 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO