You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 01:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 94 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #564628 Wysłany: 28 Mar 2012, 19:31; 
 Temat postu: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Witam.
Kilka miesięcy temu dowiedziałem się o generatorach HHO.
Przez ten czas dużo na ten temat czytałem i oglądałem. Spotkałem się z wieloma pozytywnymi jak i negatywnymi opiniami. Bardzo tym zaciekawiony postanowiłem to sprawdzić i dzielić się wiedzą z Wami. W tym wątku będę opisywać przebieg prac nad budową generatora HHO.
Nie mam zamiaru Was przekonywać w jakikolwiek sposób.
Moja postawa tutaj w tej sprawie jest neutralna i będę przekazywać tylko fakty.
Z każdą zainteresowaną osobą chętnie podyskutuję i odpowiem na pytania. Bardzo chętnie wysłucham rad i uwag które mogą pomóc.
Prosiłbym bardzo o nie sianie tutaj dezinformacji.
Potraktujcie to jako ciekawostkę i doświadczenie. Coś ala "Pogromcy mitów" :)

Na początek zakupione części (jeszcze nie wszystkie):
Image
Image
Image

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 

 
 Post #564644 Wysłany: 28 Mar 2012, 19:47; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 27 Gru 2010,
Posty: 206
Pomógł: 1
Ciekawe. Jaki jest koszt takiego wynalazku?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564648 Wysłany: 28 Mar 2012, 19:53; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
przemas107 napisał(a):
Ciekawe. Jaki jest koszt takiego wynalazku?

Staram się proawdzić dane jakie tylko potrafię.
Koszt tego co na zdjęciach to 363,50 zł, ale będzie znacznie więcej.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Ostatnio edytowany przez RafaelSaures 28 Mar 2012, 20:29, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #564650 Wysłany: 28 Mar 2012, 19:58; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
RafaelSaures, kiedy będzie coś więcej ? tzn. jaki czas na wykonanie ?

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564651 Wysłany: 28 Mar 2012, 20:27; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Na początek również trochę teorii.
Generator HHO to urządzenie służące do elektrolizy wody.

Elektroliza wody – proces rozkładu wody na wodór (powstający na katodzie) i tlen (powstający na anodzie), odbywający się w wyniku przepływu prądu elektrycznego (na przykład w elektrolizerze Hofmanna).
Image
Aparat Hofmanna (zwany czasem Eudiometrem Hofmanna) – aparat do elektrolizy wody, wynaleziony przez Augusta Wilhelma von Hofmanna w 1866 roku.

Proces ten przebiega następująco:
2H2O → 2H2↑ + O2↑

W celu zwiększenia przewodnictwa elektrycznego, do wody, która ma zostać poddana elektrolizie, dodaje się niewielką ilość elektrolitu (np. H2SO4).
Źródło Wikipedia.

W moim przypadku elektrolitem będzie wodorotlenek potasu (KOH), ponieważ większość osób go używa, więc i ja się na niego zdecydowałem.

[ Dodano: 28 Mar 2012 20:06 ]

Thomas napisał(a):
RafaelSaures, kiedy będzie coś więcej ? tzn. jaki czas na wykonanie ?

Staram się śpieszyć z tym. Dziś chciałem poinformować Was o tym i przygotować materiały do obróbki (wiercenie, gwintowanie itp.) Dziś jeszcze muszę zamówić kilka elementów, a jutro do warsztatu działać. Wiem, że temat jest kontrowersyjny i ciekawy, ale proszę o cierpliwość :)

[ Dodano: 28 Mar 2012 20:27 ]

Przykładowy generator HHO z sieci:
Image

Mój generator będzie większy.

Wymiary zewnętrzne to 30x20cm

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564673 Wysłany: 28 Mar 2012, 20:32; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
RafaelSaures, projekt ciekawy i warty uwagi, jak byś jeszcze podał dokładny wykaz tych wszystkich części :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564675 Wysłany: 28 Mar 2012, 20:35; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 14 Gru 2011,
Posty: 20
Bardzo fajny i ciekawy pomysł. Słyszałem już dawno o tych generatorach ale jak na razie nie jest on jeszcze rozpowszechniony...
A więc kolega RafaelSaures będzie nam robił sprawozdania :D , może za nie długi czas i my założymy taki wynalazek :lol:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564683 Wysłany: 28 Mar 2012, 20:45; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Przemek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 27 Gru 2010,
Posty: 206
Pomógł: 1
I gdzie ten generator chcesz wsadzić? Musi być w jakimś specjalnym miejscu? Czy można go skitrać gdzie Ci wygodnie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564689 Wysłany: 28 Mar 2012, 21:13; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Cieszy mnie to, że temat budzi zainteresowanie.
wojtass18 napisał(a):
RafaelSaures, projekt ciekawy i warty uwagi, jak byś jeszcze podał dokładny wykaz tych wszystkich części :)

Wykaz części z zdjęć:
2x plexi gr.10mm 20x30cm
7x blacha kwasoodporna 316L 17x27cm
8x uszczelka z gumy EPDM 17x27cm
2m węża 10mm
5m węża 6mm
Różne szybkozłączki pneumatyczne 6mm na gwint 1/4 cala i krućce na wąż 10mm też z gwintem 1/4 cala
Odwadniacz z filtrem

Do tego dojdzie zbiornik wyrównawczy, regulator natężenia prądu, tzw. bubbler oraz Flashback Arrestor czyli element zapobiegający cofaniu się płomienia. Pewnie jeszcze dojdą jakieś drobne elementy.

mikull600 napisał(a):
Bardzo fajny i ciekawy pomysł. Słyszałem już dawno o tych generatorach ale jak na razie nie jest on jeszcze rozpowszechniony...
A więc kolega RafaelSaures będzie nam robił sprawozdania :D , może za nie długi czas i my założymy taki wynalazek :lol:

Sprawozdania będą. Po to tworzę to tutaj :) Mile widziana współpraca.

przemas107 napisał(a):
I gdzie ten generator chcesz wsadzić? Musi być w jakimś specjalnym miejscu? Czy można go skitrać gdzie Ci wygodnie?


Zanim zaprojektowałem generator to sprawdzałem i mierzyłem miejsce na to.
Pod maską jest naprawdę dużo miejsca. Mój będzie się znajdował po prawej stronie za chłodnicą pod wężem dochodzącym do chłodnicy. Nad tym będzie zbiornik wyrównawczy z wodą do generatora.
Ważne, żeby generator znajdował się poniżej zbiornika z wodą. Dobre jest miejsce z przewiewem, ponieważ woda w generatorze zwiększa temperaturę.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564736 Wysłany: 28 Mar 2012, 22:57; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
Ja tylko dodam, że znajomy chce takie coś montować do astry, ogólnie dość siedzi w temacie. Niby spalanie PB z tym urządzeniem spada o ok 1-1,5l. Mocy ma nie ubywać.

HHO z homologacją ok 5tys (nie sprawdziłem, tak wyczytałem) bez homologacji do 500zł można kupić i montaż samemu, który ponoć trudny nie jest ale oczywiście na przeglądzie tak nie przejdzie.

Ty kolego będziesz to montował do auta z LPG?

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564765 Wysłany: 28 Mar 2012, 23:58; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 14 Gru 2011,
Posty: 20
a no właśnie jak to się ma z instalacją lpg? i jak z przeglądami? co jeśli policja popatrzy pod mache? w sumie to nie będzie tak jak z ledami? że bez homologacji prawnie nie można?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564840 Wysłany: 29 Mar 2012, 11:47; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Idąc tym tropem na chiptuning, stożkowy wydech, strumienice i inne rzeczy również należałoby mieć homologację :>
Jednostka napędowa z tego co mi wiadomo nie jest homologowana, tzn. sprawdza się tylko czystość spalin.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564842 Wysłany: 29 Mar 2012, 11:49; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
domin45670 napisał(a):
Jednostka napędowa z tego co mi wiadomo nie jest homologowana, tzn. sprawdza się tylko czystość spalin.

A mimo to LPG musi być wbite w dowód ;)
Przypuszczam, że chodzi o kwestię zasilania innym paliwem (w tym wypadku wodą :E).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564970 Wysłany: 29 Mar 2012, 18:50; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
jak to faktycznie będzie działać (mam mieszane uczucia co do tego, czy bilans energetyczny wyjdzie na +), to będzie to narażenie Skarbu Państwa na straty i Cie zamkną :lol2: :E

Żeby to miało sens, to spalanie minimum 1l w dół benzyny lub 2l gazu by musiało być :P (wąątpię że uzyskasz taki wynik - 5% :P bo stawiam że na 80% będzie kuku i spalanie nieznacznie wzrośnie (o straty mocy z układzie) :E :E :E a na 15% nic się nie zmieni )

Przy tych założeniach (1l benz mniej/100) dotychczasowy (350zł) zwrot inwestycji to przelot 6000km :>
No i inna bajka jak to się odbije na żywotności silnika :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #564972 Wysłany: 29 Mar 2012, 18:50; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
STax napisał(a):
A mimo to LPG musi być wbite w dowód ;)

niby tak,ale nie mam a gość na stacji diagnostycznej jak rozmawiałem ,że przymknie oko :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #565012 Wysłany: 29 Mar 2012, 20:02; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Dobra :E

Aby wyprodukować 1kg wodoru za pomocą elektrolizy potrzeba 50kWh energii elektr.

Wartość energetyczna wodoru wynosi:
Kod:
Wartość opałowa waha się w przedziale od 10,8 MJ/Nm3 (3,0 kWh/Nm3) do 12,75 MJ/Nm3 (3,54 kWh/Nm3)
Gęstość: 0,0899 kg/Nm3



Czyli ze spalenia 1kg wodoru otrzymamy:

(3,54kWht/Nm3)/(0,0899kg/Nm3) -> Nm3 się upraszczają i wychodzi 39kWht/kgH2

Nm3 - metr sześcienny normalny.

Sprawność wytwarzania energii elektr przez silnik spalinowy:

Spr silnika: 30% (przy optymalnym pkt pracy który jest w okolicach max momentu obr czyli przepustnica na max otwarta, w każdym innym miejscu jest niższa :E)

Spr alternatora: 90%

Spr wytwarzania: 0,3*0,9 = 27%

Czyli żeby wyprodukować 39kWh energii elektrycznej silnik musi spalić:

1/0,27 = 3,7kg wodoru :E

Inaczej:

39/0,27 -> silnik potrzebuje 145kWht, żeby wyprodukować 1kg wodoru.

Czyli samochód będzie dodatkowo potrzebować (145-39) 106kWht z paliwa :E
Łopatologiczniej:

Wartość energetyczna benzyny to 44MJ/kg

44 000 000Ws/3600 = 12kWht

106/12 = 8,8kg paliwa = 13,5l benzyny :E :E :E

No i idąc dalej.... Wiemy już że spali więcej... a ile więcej?


Zał:
Jazda z v = 100km/h

Moc instalacji HHO nie wiem ile? (zał: 280W -> 20A*14V)

280W*1h = 0,28kWh -> produkcja H2 = 0,0056kg H2 (czyli 0,218kWht energi z wodoru)

Aby utrzymać tą prędkość w aucie o masie 1t, z Cx-em tam w okolicach 0,2 (nie pamietam dokładnie ale liczyłem to z pkt widzenia samochodu elektrycznego :P ) potrzeba mocy ok 12kW mocy na kołach.

12kWh/100km. (pomijam straty w układzie napędowym)

Plus moc na wale alternatora 280W*0,9 = 311W

Czyli na przejechanie 100km potrzebujemy 12,311kWh.


Przy sprawności silnika 30% musimy dostarczyć 41,04kWh energii w paliwie.

Czyli Auto nam spali (41,04-0,218)/12 = 3,40kg benz czyli 5,23l paliwa.

Teraz bez instalacji:

12kWh/0,30 = 40kWht

40/12 = 3,33kg paliwa = 5,12l/100


Czyli Auto przy instalacji HHO o mocy 280W spala dodatkowo 0,11l/100 :E :E :E :E :E :E :E





Wyrzuciłeś w błoto 360zł :E



kWht - energia cieplna.


dane nt elektrolizy i wartości energetycznej H2: http://www.plan-rozwoju.pcz.pl/dokument ... uly/10.pdf



Wszystko było by ok i wyszedłbyś z bilansem na plus jakbyś nie spalał tego wodoru tylko przeprowadzał reakcję termojądrową fuzji wodoru w hel :> Problem w tym, że ludzkość opanowała tę technologię z dodatnim bilansem energetycznym w sposób niekontrolowany w bombie wodorowej. W sposób kontrolowany jeszcze się nie udało z dodatnim bilansem energet. (Patrz projekt ITER) :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #565020 Wysłany: 29 Mar 2012, 20:09; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
staH napisał(a):
Ty kolego będziesz to montował do auta z LPG?
mikull600 napisał(a):
a no właśnie jak to się ma z instalacją lpg? i jak z przeglądami? co jeśli policja popatrzy pod mache? w sumie to nie będzie tak jak z ledami? że bez homologacji prawnie nie można?

Tak będę montował do auta z LPG czyli do mojej Pszczółki :)
Wraz z wodorem do silnika trafia tlen który powoduje, że sonda lambda odczyta zbyt ubogą mieszankę i podaje więcej paliwa. Przez to niby wiele osób porzuca temat. Trzeba stosować emulator sondy lambda.
W instalacji LPG jest już emulator także jest plus tego.
Na przeglądzie pewnie to nie przejdzie, dlatego zrobię to tak, że będzie łatwo zdemontować. Wszędzie będą szybkozłączki itp. a przewody ukryte pod oplotami, żeby się nie rzucało w oczy.

Ciekawostka dla wszystkich: http://www.youtube.com/watch?v=bhxQgxTM1xg
STax napisał(a):
Przypuszczam, że chodzi o kwestię zasilania innym paliwem (w tym wypadku wodą :E).

Też tak myślę. Jeśli to działa to jest to poważne zagrożenie dla korporacji.

Dziś otrzymałem KOH i zbiornik wyrównawczy
Image

Pomajstrowałem trochę i tak na razie skręciłem elektrolizer.
Image
Waży 4,5kg :)

Koszt inwestycji wzrósł do 418,20zł

Jutro dalsze prace.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #565027 Wysłany: 29 Mar 2012, 22:18; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
RafaelSaures napisał(a):
Ciekawostka dla wszystkich: http://www.youtube.com/watch?v=bhxQgxTM1xg


Zauważ, że słówkiem nie wspomnieli ze akumulatory są podłączone do alternatora :E :E :E ładuje się je ładowarką z sieci stąd mniejsze spalanie :E :E :E Poza tym jakby było podłączone to nie byłby potrzeby taki zestaw aku :E

Lepiej by zrobił jakby zamiast HHO zapodał silnik elektryczny sprzężony ze spalinowym :> By większą sprawność uzyskał :>

[ Dodano: 29 Mar 2012 21:00 ]

bardziej łopatologicznie sie nie da:


Bez HHO:

Załącznik:



Z HHO zasilanym z alternatora:

Załącznik:





Z HHO zasilanym z sieci.

Załącznik:



[ Dodano: 29 Mar 2012 22:10 ]

RafaelSaures napisał(a):
Wraz z wodorem do silnika trafia tlen który powoduje, że sonda lambda odczyta zbyt ubogą mieszankę i podaje więcej paliwa


Podaje więcej paliwa bo musi podać patrz posty wyżej. Takie wykorzystanie wodoru nie ma sprawności > 1.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #565106 Wysłany: 29 Mar 2012, 22:32; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Nie da się.
Do czasu aż pojawi się ktoś, kto tego nie wie i to zrobi :>

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #565126 Wysłany: 29 Mar 2012, 23:04; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Trzymam kciuki ;D

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #565811 Wysłany: 31 Mar 2012, 20:18; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 17 Mar 2009,
Posty: 204
Dasz radę ;) Ja w niego wierzę. Rafałek ma zacięcie i umiejętności.
Pozdrawiam

_________________
Punto GT 1.4 Turbo custom

Układy dolotowe i wydechowe z kwasówki itp, modyfikacje aut, turbodoładowania, nitro...

Biała Podlaska 18.09.2011r sss 1/4 mili Czas 14.599 ET
Warszawa (Bemowo) 21.04.2013 sss 1/4 mili Czas 14.162 ET
Ełk 11.08.2013 sss 1/4 mili Czas 13.809 ET
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET

Punto GT 1.8 Turbo
Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET


Góra
 Profil  
 
 
 Post #566371 Wysłany: 01 Kwi 2012, 23:57; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Dziękuję bardzo za wsparcie :*
Wiara niestety nie zmieni praw fizyki i chemii.
Dziś nastąpiło pierwsze podłączenie. Po zalaniu samą wodą nic się nie działo. Myślałem, że coś źle podłączone.
Dodałem wodorotlenek potasu i elektrolizer ożył! :D
Od jutra zaczynam prowadzić pierwsze badania.
O wszystkim będę na bieżąco relacjonował zdjęciami i filmami.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #566382 Wysłany: 02 Kwi 2012, 00:50; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Ile prądu to pożera? :> i jakim napięciem zasilałeś :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #566720 Wysłany: 02 Kwi 2012, 21:51; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
I po pierwszych teście...
Zrobiłem roztwór 20% KOH (wodorotlenek potasu) z woda destylowaną.
Zasilacz komputerowy podawał około 12V przez co na każdej blaszce było 1,75 V
Z tego co piszą ludzie najlepsza wydajność jest przy 2V. Więc podłączyłem do akumulatora i odpaliłem silnik.
Było około 2V i pobór prądu 5A. No powiem dość tak tego się produkowało :D
Podjarany efektem wsadziłem wężyk do wody i podpalałem pęcherzyki gazu. Głośnym nagłym trzaskiem się spala.
Po którymś razie miałem za blisko wężyk i jak dupłooooo!! to tyle z zbiornika wyrównawczego zostało:
Image
Plastik 4mm gruby
Image

Poleciało trochę na mnie i poparzyło mi lekko lewą stronę twarzy. Oj piecze troszku :P

Nie mierzyłem jeszcze wydajności w litrach na minutę.
Na razie muszę przerwać testy i kupić nowy zbiornik :P

To była porządna lekcja bezpieczeństwa. Jednak nigdy za mało zabezpieczeń.
A mam je tylko nie miałem zamontowane.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #566722 Wysłany: 02 Kwi 2012, 21:54; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Globetrotter
Awatar użytkownika

Imię: Dariusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 11 Sie 2010,
Posty: 1391
Pomógł: 1
Kurna to jest niebezpieczne.. Dobrze, że za dużo złego Ci się nie stało.
A co jak by przypadkiem wybuchło podczas jazdy? Istnieje taka możliwość?..

_________________
ImageImage Click 2 Check!


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 94 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO