You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 116 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #446643 Wysłany: 28 Lut 2011, 19:08; 
 Temat postu: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 27 Lut 2011,
Posty: 42
Pomógł: 1
Witam, podobno większość naszych punciaków cierpi na wycieki z wybieraka, z mojego az kapalo ;] Nauczony poprzednimi doświadczeniami z mechanikami postanowilem wymienić to samemu. Będzie potrzebny uszczelniacz: 20x30x7 kupiłem za 8 zł oryginalny, silikon, coś do odtłuszczania, klucz 13 naljepiej nasadowy, przedłuzka, grzechotka, silikon, coś do odtłuszczania, jakieś szmaty, młotek, kombinerki i chyba to wszystko :D

Na początek musimy odłączyć akumulator, i wykręcić 3 śruby w jego podstawie i ją wyciągnąc, teraz jest jako taki dostęp ;] Wygląda to tak:
Image

Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem śruby od wysprzęglika, które musimy odkręcić, a tłok wysprzęglika jakoś zabezpieczyć drutem, żeby się nie wysówał (ja nie zabezpieczyłem, i złapał troszke powietrza, i musiałem odpowietrzać potem ;])

Następnie musimy zdjąć linki z zabieraka, ja założyłem płaską 10 zaraz za główką linki czy jak to tam się nazywa i kręciłem do oporu - zlazły bez problemu i teraz odkręcamy wszystkie pozostałe śruby, taką śmieszną miedzianą tasiemkę i śrubę do której jest przykręcona
I już możemy wyjąć zabierak, troszke sie trzyma bo jest klejony na jakiś hermetyl, ale jak sie obstuka młotkiem (nie za mocno!! ;])to odchodzi.
Potem bierzemy wszystko na falbanek i mamy taki oto widok:
Image

musimy wybić tą zwiniętą blaszkę, którą zaznaczyłem czerwoną strzałką, i teraz potrzebna jest pomoc, ktoś musi odciągnąc plastikową tuleje po prawej stronie od żółtuch strzałek, a 2 osoba musi wyciągnąć seger, który przy niej siedzi, i już wyjmujemy wałek zabieraka, i możemy wyciągnąc stary simmering.

Image

na schemacie blaszka i seger są po lewo od elementu 19

Image

A tu nasz nieszczęsny uszczelniacz to nr 2, niestety nie zrobiłem zdjęć przed i po wymianie, ale myśle ze nie jest to konieczne, wyciągamy stary, potem można posmarować nowy olejem, i wboc go delikatnie najlepiej przez jakąś deske, czy kawałek czegoś nieżelaznego;]
I możemy wszystko złożyć w odwrotnej kolejności, przy zakładaniu lonek posmarowełem we wichajstry na które są założone olejem i ładnie wszystko weszło na swoje miejsce. Mam nadzieje że bedzie to pomocne i nie będziemy musieli jezdzić do mechaników ;]

Pczywiście odtłuszczamy powierzchnie styku skrzyni i wybieraka, czyścimy z hermetyka i smarujemy silikonem!
To mój pierwszy temat, więc prosze o sugestie i opinie ;]



:E


Góra
 Profil  
 

 
 Post #472196 Wysłany: 09 Maj 2011, 23:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 19 Sty 2011,
Posty: 36
A ja mam kilka pytań związanych z tym uszczelniaczem. Czy u osób u których zidentyfikowano cieknacy uszczelniacz wybieraka, manszeta polosi tez byla mokra od oleju? Bo u mnie wlasnie jest mokra manszeta i kolo wybieraka. Narazie wyczyscilem do sucha gumę i (chyba) łożysko półosi od strony skrzyni i zobacze co sie bedzie dzialo dalej. Mam nadzieje ze nie padlo uszczelnienie polosi. Przebieg to 74tys i byla juz raz wymieniana półoś u poprzedniego wlasciciela. No ale zakladajac ze to uszczelniacz wybieraka:
1. Czy trzeba spuszczac olej ze skrzyni?
2. Do posklejania do kupy wystarczy zwykly sylikon montażowy czy musi być jakis specjalny?
3. Jak w razie czego odpowietrzyc wysprzęglik?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472378 Wysłany: 10 Maj 2011, 17:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 27 Lut 2011,
Posty: 42
Pomógł: 1
Nie musisz spuszczać oleju, a do składania wystarczy zwykły motosil. A na wysprzęgliku masz plastikowy odpowietrznik, jedna osoba naciska sprzęgło, a 2 delikatnie odkręca odpowietrznik, aż wyleci powietrze i hydrol. I tak aż nie zacznie wylatywać sam hydrol. Najlepiej na odpowietrznik założyc wężyk, nie będzie się syfiło dookoła ;]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #568319 Wysłany: 07 Kwi 2012, 13:17; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: 500L
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Warmia
Rejestracja: 25 Lip 2008,
Posty: 324
Świetny manual - bardzo mi sie przyda :D :D
....mam pytanko - a jaka jest uszczelka pionowego wybieraka biegów (który jest widoczny od góry skrzyni biegów)

_________________
Fiat 500L 1.4 95KM Pop Star - jest
Fiat Stilo 1.4 95 KM Dynamic - był
Fiat Punto II - był
Fiat Punto I 1.1 SX - był
Fiat Seicento 0.9 - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #575156 Wysłany: 25 Kwi 2012, 19:49; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 27 Lut 2011,
Posty: 42
Pomógł: 1
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi, jest jeden wybierak, i jest widoczny właśnie od góry ;] Więc jak mógłbyś sprecyzować byłbym wdzięczny ;p A ten uszczelniacz (na schemacie nr 2) to na 90 % 20x30x7 ;]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #617613 Wysłany: 06 Paź 2012, 16:56; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 19 Sty 2007,
Posty: 150
Witam, dziękuję za artykuł właśnie mój kropek ma nowy uszczelniacz i nie cieknie, ale na dźwigni wybierania biegów ( na powyższym rysunku jest to numer 21 ) jest o-ring 12x2 który też puszcza. Mam wymienione oby dwa.

Pozdrawiam :)

_________________
Grande 1.4 16V 95KM Dynamic + klima (czerwone)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #629023 Wysłany: 02 Gru 2012, 16:03; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Darek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 16 Wrz 2011,
Posty: 15
Ze swojego doświadczenia powiem Wam, że warto zrobić coś jeszcze, ponieważ to kwestia czasu jak się wyciek powtórzy.
Ja w Kropku kuzyna oraz w swojej Pandzie dołożyłem na zewnętrznej stronie tego wodzika gumową osłonę przekładni kierowniczej (taką harmonijkę) od. 126 p :D za całe 3pln
Została ściśnięta opaskami plastikowymi- dzięki temu piasek i brud na wodziku nie uszkadza ponownie podczas ruchu zimmeringu.

_________________
Bravo T-JET
www.zadbaneauto.pl
www.fiatpanda.org.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #669318 Wysłany: 23 Maj 2013, 10:44; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wyszków
Rejestracja: 06 Sty 2013,
Posty: 103
Koledzy, niedługo będę się za to zabierał :) Może podsumujmy co trzeba kupić, aby wymienić już wszystko za jednym zamachem?

Lista zakupów:

1. Simmering 20x30x7

Pytanie, ale jaki? Bo jest chyba kilka rodzajów jak patrzę, ale nie wiem nie znam się na tym:
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... ng+20x30x7

O co chodzi:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Simmerring

Typy:
http://www.simmerring.de/web/public/pro ... shaftseals

2. Silikon, jaki?

Najlepiej dajcie link do wyników wyszukiwania w jakimś sklepie lub na allegro, ale nie do konkretnego produkty bo ten za chwile zniknie, a tak pozostanie na forum gotowe rozwiązanie.

3. o-ring 12x2

Jak rozumiem dowolny okrągły, najprostszy z dostępnych tak?
http://allegro.pl/listing/listing.php?d ... -ring+12x2

4. Gumowa osłona przekładni kierowniczej od fiata 126p.

To wszystko?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #688765 Wysłany: 02 Wrz 2013, 11:31; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 05 Sty 2013,
Posty: 7
Pomyślałem, że dodam swoje 3 grosze. Ostatnio musiałem się zabrać za ten wyciek, leciało bardzo dużo oleju ;-/

Poradnik z 1 posta jest SUPER. Wykonując wszystko po kolei szybko uporałem się z robotą. Miałem tylko wrażenie, że nie ciekło wyłącznie z uszczelki (simmeringu) ale ogólnie z całej obudowy, którą wklejano jakimś uszczelniaczem w płynie. Po wyjęciu wybieraka nie znalazłem niemal żadnego śladu syliconu na obudowie - ktoś kombinował (w moim wypadku na pewno nie bo tylko ja grzebię przy aucie) albo "wyparował". Moja rada: zaopatrz się w tubkę uszczelniacza (nie sylikon do łazienki tylko prawdziwy uszczelniacz samochodowy w tubce).

Lista zakupów:
+uszczelniacz w tubce
+simmering (rozmiar podano wyżej) - koszt w ASO FIAT - Piaseczno - ok 20 zł (nie ma innych uszczelek do wymiany!!!)
+kołeczek mocujący wałek (w poście pierwszym, zdjęcie 2, oznaczony czerwoną strzałką) - przy wybijaniu możesz go zniszczyć i +warto mieć zapasowy - koszt w aso FIAT - jakieś grosze (2 zł?)
+coś do odtłuszczania
+olej do uzupełnienia (jeżeli ciekło wcześniej tak jak w moim przypadku - BARDZO)

Narzędzia:
+coś do zdarcia starego syliconu (plastikowy nóż, karta kredytowa)
+klucz 13-ka - najlepiej z przedłużką - grzechotka
+klucz 10 do odpięcia linki
+benzyna, naczynie, pędzel - do wyczyszczenia wybieraka, który (u mnie tak było) może mieć centymetr brudu na sobie. Jak oczyścimy to będziemy mieli podgląd czy znów coś nie cieknie...
+3-4 godziny wolnego czasu...

Jeszcze raz dzięki dla mruq-a za zrobienie poradnika!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #688849 Wysłany: 02 Wrz 2013, 17:54; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
leinad napisał(a):
simmering (rozmiar podano wyżej) - koszt w ASO FIAT - Piaseczno - ok 20 zł (nie ma innych uszczelek do wymiany!!!)

corteco taki sam jak w oryginale 6zł :E po co przepłacać w ASO :)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689237 Wysłany: 05 Wrz 2013, 00:16; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Forumowicz

Imię: Szymon
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 04 Wrz 2013,
Posty: 4
te wybieraki mają wadę fabryczną po wymianie za chwilę i tak będzie znowu lecieć niestety, trzeba je troszkę przerobić...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689874 Wysłany: 09 Wrz 2013, 12:48; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 29 Mar 2012,
Posty: 6
Witam,

A podzieliłbyś się wiedzą co trzeba zrobić aby temat wycieku nie powracał.

pozdrawiam,
Pawel

_________________
Grande Punto 1.4 8v Active 2007/09


Góra
 Profil  
 
 
 Post #702071 Wysłany: 24 Lis 2013, 12:26; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009,
Posty: 84
cvb napisał(a):
te wybieraki mają wadę fabryczną po wymianie za chwilę i tak będzie znowu lecieć niestety, trzeba je troszkę przerobić...


Właśnie, co przerobić?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705597 Wysłany: 15 Gru 2013, 17:22; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Piotr
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2013,
Posty: 32
marwooj napisał(a):
cvb napisał(a):
te wybieraki mają wadę fabryczną po wymianie za chwilę i tak będzie znowu lecieć niestety, trzeba je troszkę przerobić...


Właśnie, co przerobić?

Uuuu! ale się pochwalił wiedzą jak to przerobić! Chyba wiedzę zabrał do grobu hi hi hi!!!!!! :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #708367 Wysłany: 31 Gru 2013, 00:22; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Bieszczady / Rzeszów
Rejestracja: 26 Sie 2011,
Posty: 181
pietya napisał(a):
marwooj napisał(a):
cvb napisał(a):
te wybieraki mają wadę fabryczną po wymianie za chwilę i tak będzie znowu lecieć niestety, trzeba je troszkę przerobić...


Właśnie, co przerobić?

Uuuu! ale się pochwalił wiedzą jak to przerobić! Chyba wiedzę zabrał do grobu hi hi hi!!!!!! :D


Myślał, że nas oświeci ale teorie to i my możemy snuć - potrzebne są konkretne fakty! ;D

_________________
"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców" - Colin McRae


Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #708378 Wysłany: 31 Gru 2013, 03:47; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009,
Posty: 84
A ja mój wytarłem i nowego oleju nie ma, więc nic nie wymieniam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #712438 Wysłany: 23 Sty 2014, 20:01; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Piotr
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2013,
Posty: 32
Witam panowie poradzicie mi co robić! W swoim kropku wymieniałem ten przeklęty uszczelniacz w tamtym roku w sierpniu w ASO teraz jest styczeń i już zaczyna znów przeciekać! Czy jest sens składać reklamację z tego powodu? Mam oczywiście fakturę. Napisałem że zaczyna przeciekać, fakt dopiero się poci czekać jak zacznie lecieć ciurkiem dla lepszego efektu wizualnego czy teraz ich molestować?!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #712524 Wysłany: 24 Sty 2014, 08:18; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009,
Posty: 84
pietya napisał(a):
.. ich molestować?!


Witaj, moje wszystkie problemy z przeciekaniem zniknęły odetkaniu odmy, nie wiem jakim cudem mogło dmuchać aż przez skrzynie ale może zerknij, u mnie nie cieknie...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #734966 Wysłany: 25 Cze 2014, 15:40; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 3301
Czy może ktoś wymieniał uszczelniacz w ASO? Jakie są koszty?

_________________
Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754982 Wysłany: 17 Gru 2014, 01:13; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Gru 2014,
Posty: 16
Czy to dotyczy skrzyn biegow tylko montowanych do silnikow benzynowych czy dla 1,3multijet jest ten sam uszczelniacz i taki sam przebieg wymiany?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #787555 Wysłany: 02 Lis 2015, 19:48; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Cze 2011,
Posty: 465
Pomógł: 5
Przymierzam się do wymiany tego uszczelniacza i podaję na przyszłość nr katalogowy Corteco: 12001623B wymiary to 20x30x7

_________________
Grande Punto 1.4 Active 5D 2007 LPG z dołożonym:
- fabrycznym radiem Blaupunkt z podpiętą linią CAN, której fabrycznie nie było :)
- tempomatem
- sterowaniem radiem z kierownicy

Mam pełną legalną wersję MULTIECUSCAN 4.5 -służę BEZPŁATNĄ pomocą.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800402 Wysłany: 16 Mar 2016, 01:23; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
Witam. A ja mam pytanie. Czy w Grande Punto nie ma tzw. osłony wybieraka ? takiej gumowej harmonijki osłaniającej trzpień trzymający linkę wchodzący w uszczelniacz. W Punto I widziałem że były. A tu nie ma. Przecież to jest w sumie kluczowy element dzięki któremu uszczelniacz tak szybko się nei powienien zużywać bo trzpień przesuwa się w nim czysty a tak to zbiera syf spod maski i w końcu uszkadza uszczelniacz. Chciałem poszukać taką gumę/osłonę/kołnierz ale wszędzie na necie brak.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #800892 Wysłany: 22 Mar 2016, 11:08; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Złośnik, nie ma osłony wybieraka.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805311 Wysłany: 13 Maj 2016, 14:17; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
No więc jestem po wymianie owego uszczelniacza i mam pewne informacje. Co do wymiany samej w sobie - średnio trudna.
Natomiast słowa na temat tego, że można usprawnić działanie tego wybieraka poprzez zastosowanie osłony maglownicy od fiata 126p są nietrafione. Wybierak chowa się cały w korpusie podczas wrzucania biegu wstecznego i założona osłona będzie blokowała jego ruch, i nic tu nie da skracanie go, bo o ile od strony szerokiej można go przyciąć to od drugiej strony zależy nam na tym aby jakiś kołnierz był na którym zaciśniemy opaskę itd.
Założyłem i musiałem ściągać niestety :/
Drugą sprawą jest fakt, ze podczas odkręcania jednej z pięciu śrub, dokładnie tej, do której jest przykręcona masa od akumulatora do silnika, niestety była tak zapieczona lub sklejona uszczelniaczem w gwincie że podczas odkręcania ukręciła się na poziomie korpusu i nie było innego sposobu - musiała się ukręcić - miejsce było grzane wiele razy i nic to nie dało - a przesadzić nie chciałem :/
Nie wiem co z tym zrobić - zostawiłem bez śruby w tym miejscu, dobrze uszczelniłem a mocowanie masy przełożyłem pod wysprzęglik :/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805312 Wysłany: 13 Maj 2016, 14:17; 
 Temat postu: Re: Wymiana uszczelniacza wybieraka biegów
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
No więc jestem po wymianie owego uszczelniacza i mam pewne informacje. Co do wymiany samej w sobie - średnio trudna.
Natomiast słowa na temat tego, że można usprawnić działanie tego wybieraka poprzez zastosowanie osłony maglownicy od fiata 126p są nietrafione. Wybierak chowa się cały w korpusie podczas wrzucania biegu wstecznego i założona osłona będzie blokowała jego ruch, i nic tu nie da skracanie go, bo o ile od strony szerokiej można go przyciąć to od drugiej strony zależy nam na tym aby jakiś kołnierz był na którym zaciśniemy opaskę itd.
Założyłem i musiałem ściągać niestety :/
Drugą sprawą jest fakt, ze podczas odkręcania jednej z pięciu śrub, dokładnie tej, do której jest przykręcona masa od akumulatora do silnika, niestety była tak zapieczona lub sklejona uszczelniaczem w gwincie że podczas odkręcania ukręciła się na poziomie korpusu i nie było innego sposobu - musiała się ukręcić - miejsce było grzane wiele razy i nic to nie dało - a przesadzić nie chciałem :/
Nie wiem co z tym zrobić - zostawiłem bez śruby w tym miejscu, dobrze uszczelniłem a mocowanie masy przełożyłem pod wysprzęglik :/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 116 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO