You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 21:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #537199 Wysłany: 13 Sty 2012, 22:04; 
 Temat postu: Wymiana silnika
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Oława
Rejestracja: 25 Sie 2007,
Posty: 42
Witam
Dawno mnie tu nie było ale mój punciak ciągle pokonywał kilometry, aż w końcu przy 270000 ciężko już palił brakowało mocy ale do domu zawsze dojeżdżał :). Wizyta w ASO sprawdzenie ciśnienia na 2 cylindrach całkowity brak, aż się mądre głowy mechaników dziwiły jak to auto jeszcze odpala i jedzie. Teraz po próbach naprawy u "Pana MIETKA" wymianie panewek, pierścieni regeneracji głowicy dalej d*** brak sprężania na jednym cylindrze darmo wyrzucone pieniądze. Teraz mam już zamiar nauczony poprzednimi błędami wymienić silnik na jakiś zdrowy może taki z przebiegiem 30-70tys km. Pytanie moje brzmi jak odróżnić wizualnie silnik 1.3 MJ 75KM od wersji 90KM jaką posiadam??
Pozdrawiam

Ps. Jak ktoś ma taki silniczek na sprzedaż proszę o kontakt.

[ Dodano: 13 Sty 2012 22:04 ]

Znalazłem na forum coś takiego ale jak to wszytko odróżnić jadąc po silnik czy sprzedawca nie ściemnia???


Silnik 1.3 16v Multijet o mocy 75 KM i 90 KM
W Fiacie Punto nie mogło zabraknąć silnika 1.3 16v Multijet – najmniejszego i najbardziej zaawansowanego wśród Diesli, który zdobył w 2005 roku nagrodę :International Engine of the Year: w kategorii jednostek od 1.0 do 1.4 litra. Jednostka ta z bezpośrednim wtryskiem “Common Rail” drugiej generacji – z zastosowaniem całkowitej nowości: debiutuje nowa wersja wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Z tym dodatkowym zasilaniem, silnik 1.3 16v Multijet rozwija 90 KM (66 kW przy 4000 obr/min) mocy maksymalnej i posiada moment obrotowy 20,4 kGm (200 Nm przy 1750 obr/min). To nie wszystko. Grande Punto wyposażone w jednostkę 1.3 Multijet o mocy 90 KM gwarantuje doskonałe osiągi: rozwija maksymalną prędkość 175 km/h i potrzebuje 11.9 sekund, by rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Zużycie paliwa plasuje się wśród najlepszych w segmencie: 5.9 l/100 km w cyklu miejskim, 3.9 /100 km poza miastem i 4.6 /100 km w cyklu mieszanym.
Poza nowym typem turbosprężarki (w 1.3 Multijet o mocy 75 KM występuje turbosprężarka o stałej geometrii), silnik wyróżnia się też innymi nowościami. Zmieniony system spalania o zwiększonych przekrojach kanałów ssących i wydechowych, redukuje turbulencje w komorze spalania, zmieniając w konsekwencji jej geometrię i stopień sprężania z 18:1 do 17.6:1. System kontroli emisji przewiduje zawór EGR uaktywniany elektrycznie i sterowany bezpośrednio przez system kontroli silnika, wymiennik ciepła chłodzenia recyrkulowanych gazów wydechowych (EGR) i katalizator w pętli zamkniętej “close coupled”. Pozwala to na spełnienie norm emisji spalin EURO 4.

_________________
GP SPORT 1.3MJ 90KM


Góra
 Profil  
 

 
 Post #537269 Wysłany: 14 Sty 2012, 00:17; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
zuraw201 napisał(a):
Pytanie moje brzmi jak odróżnić wizualnie silnik 1.3 MJ 75KM od wersji 90KM jaką posiadam??
Inna turbina i ECU.

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538556 Wysłany: 18 Sty 2012, 10:53; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Oława
Rejestracja: 25 Sie 2007,
Posty: 42
Hubik napisał(a):
zuraw201 napisał(a):
Pytanie moje brzmi jak odróżnić wizualnie silnik 1.3 MJ 75KM od wersji 90KM jaką posiadam??
Inna turbina i ECU.



Ale czy jak kupie goły słupek to jest bez różnicy czy od wersji 75km czy 90km??

_________________
GP SPORT 1.3MJ 90KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538609 Wysłany: 18 Sty 2012, 16:26; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
zuraw201 napisał(a):
Witam
Dawno mnie tu nie było ale mój punciak ciągle pokonywał kilometry, aż w końcu przy 270000 ciężko już palił brakowało mocy ale do domu zawsze dojeżdżał :). Wizyta w ASO sprawdzenie ciśnienia na 2 cylindrach całkowity brak

Czytając że dzielnie pokonał 270 tyś to on nie był za dzielny że padł przy takim przebiegu, mój kolega ma najeżdżane 360 tyś i dalej dowozi części z hurtowni do odbiorców, na jakim oleju jeździsz i czy autko masz od nowości ?.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538618 Wysłany: 18 Sty 2012, 17:10; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
zuraw201 napisał(a):
wymienić silnik na jakiś zdrowy może taki z przebiegiem 30-70tys km

To, że ktoś napisze że silnik tyle ma, to nie znaczy, że tak będzie.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538629 Wysłany: 18 Sty 2012, 18:03; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: NML
Rejestracja: 18 Wrz 2009,
Posty: 739
Pomógł: 1
MARINESKU napisał(a):
Czytając że dzielnie pokonał 270 tyś to on nie był za dzielny że padł przy takim przebiegu, mój kolega ma najeżdżane 360 tyś i dalej dowozi części z hurtowni do odbiorców, na jakim oleju jeździsz i czy autko masz od nowości ?.


a ile L na GP robia...cos nie tak z tym silnikiem musialo byc...no ale nie ma co tu gdybac :) mam nadzieje,ze uda Ci sie znalezc cos ciekawego do Kropasa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #538637 Wysłany: 18 Sty 2012, 19:03; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
gorbash66 napisał(a):
MARINESKU napisał(a):
Czytając że dzielnie pokonał 270 tyś to on nie był za dzielny że padł przy takim przebiegu, mój kolega ma najeżdżane 360 tyś i dalej dowozi części z hurtowni do odbiorców, na jakim oleju jeździsz i czy autko masz od nowości ?.


a ile L na GP robia..

Ale w podpisie jest 1.3 90KM i z tego powodu jestem zdziwiony.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #539100 Wysłany: 20 Sty 2012, 15:51; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Oława
Rejestracja: 25 Sie 2007,
Posty: 42
MARINESKU napisał(a):
gorbash66 napisał(a):
MARINESKU napisał(a):
Czytając że dzielnie pokonał 270 tyś to on nie był za dzielny że padł przy takim przebiegu, mój kolega ma najeżdżane 360 tyś i dalej dowozi części z hurtowni do odbiorców, na jakim oleju jeździsz i czy autko masz od nowości ?.


a ile L na GP robia..

Ale w podpisie jest 1.3 90KM i z tego powodu jestem zdziwiony.



Autko mam od początku odebrany jako nowy z salonu jest to wersja sport którą użytkuje do pracy prowadząc własną działalność.
Ole zawsze zalewany jakis dobry albo Castrol DISEL albo MOBIL DIESEL 10w40.
Tylko jeden kierowca i to jeszcze ja więc znam to autko super jego awarie problemy i humory ale ogólnie zawsze na kołach do domu wróciłem :)

Ale ja dalej nie wiem czy jak kupie sam słupek silnika 1.3 MJ to będzie różnica w wersjach 75km a 90km??

Pozdrawiam

_________________
GP SPORT 1.3MJ 90KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #539433 Wysłany: 21 Sty 2012, 18:33; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Puntoświr

Imię: Wiesław
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 24 Sty 2010,
Posty: 338
Pomógł: 4
zuraw201 napisał(a):
Ole zawsze zalewany jakis dobry albo Castrol DISEL albo MOBIL DIESEL 10w40.


I mamy odpowiedz czemu ten silnik umarł w połowie swego życia, w instrukcji jest specyfikacja jaki należy olej używać, w/w oleje niestety nie mogły być stosowane do tego silnika, po prostu oszczędzałeś, różnica w cenie jest znaczna pomiędzy 5w/30,40 i ten który stosowałeś 10w40 który jest półsyntetyczny, albo dobitnie pół-mineralny który nigdy bym nie wlał do swego klekota, nadmieniając posiadałem Fabię z silnikiem SDI którą przejechałem ponad 250 tyś i sprzedałem za 15 tyś, jeżdżąc na pełnym syntetyku, widzę ją w mej miejscowości jak dalej pomyka, pozdrawiam i życzę trafienia w używkę którą szukasz.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577137 Wysłany: 02 Maj 2012, 22:29; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 08 Lip 2011,
Posty: 21
a ja się chłopaki zawiodłem na kropku 159000km.i skończył się silnik,co prawda na gazie od nowości,żenada :twisted: :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577191 Wysłany: 03 Maj 2012, 06:39; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
pochwal się jeszcze jak go użytkowałeś, w jakich warunkach eksploatowany. Widziałem już GP z ponad 300k km

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577193 Wysłany: 03 Maj 2012, 07:23; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
kox napisał(a):
Widziałem już GP z ponad 300k km

Nie mówiąc o mk I z ponad 400k km ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577202 Wysłany: 03 Maj 2012, 09:08; 
 Temat postu: Re: Wymiana silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Był dawniej MKII na L z przebiegiem --- --- bo powyżej 399999 czy 499999 licznik sie kończy.

kropkomobilek, Widocznie nie była to taka igła po starszym panie etc jak się wydawało przy zakupie, a te 159000 ktoś w tym aucie widzi pewnie nie pierwszy raz.
BTW zatarł się czy zacząłeś podróżować na trzech rodzajach paliwa?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO