You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 16:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 94 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #566724 Wysłany: 02 Kwi 2012, 22:03; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Wiesz normalnie mam tzw. bubler i flashback arrestor.
To pierwsze to zbiornik z woda gdzie gaz wchodzi od dołu przez wodę a wychodzi górą. Tutaj płomień nie cofnie się dalej przez wodę. A to drugie to jest "łapacz płomieni" stosowany w spawalnictwie itp. Jest tam w środku z tego co wiem wełna z brązu. Są tacy co stosują zawór zwrotny plastikowy do akwarium :P
Myślę, że jak w aucie na bieżąco się będzie spalać i dobre zabezpieczenia i będzie ok.
Ja głupi zrobiłem ten błąd, że przyłożyłem bezpośrednio ogień to wylotu :oops:
Jeśli wszystko będzie ok to gdy podłącze do auta to zaczynając od małej dawki.
W drodze do mnie jest regulator natężenia prądu. Tym się też zmniejsza produkcję gazu.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 

 
 Post #566912 Wysłany: 03 Kwi 2012, 16:01; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 14 Gru 2011,
Posty: 20
trochę silnik Ci umyło :D
Dzisiaj mi cumpel mówił ze go gliny zatrzymały bo miał zaparowane diody i jak popatrzyli do środka zobaczyli na pedałach nakładki to mało co nie dostał mandatu :O ja jestem zszokowany, jak za takie pierdoły się czepiają to co dopiero z Twoim HHO?? :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #566934 Wysłany: 05 Kwi 2012, 22:40; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
mikull600 napisał(a):
trochę silnik Ci umyło :D
Dzisiaj mi cumpel mówił ze go gliny zatrzymały bo miał zaparowane diody i jak popatrzyli do środka zobaczyli na pedałach nakładki to mało co nie dostał mandatu :O ja jestem zszokowany, jak za takie pierdoły się czepiają to co dopiero z Twoim HHO?? :E

Na silnik akurat nie poleciało :) Twarz wymyło tak, że mam pełno szczypiących czerwonych kropek :P
Jeśli będzie to działać to pod maską będzie to zakamuflowane. Ja jestem człowiekiem antysystemowym, bo bardzo wiele rzeczy i spraw jest do góry nogami. Ludzie którzy wymyślają nowe pozytywne rzeczy powinni być wspierani przez system a nie jeszcze karani... Chory system! Precz z NWO! :D

[ Dodano: 05 Kwi 2012 22:38 ]

Film z wczorajszego testu na szybko pokazujący elektrolizę w moim generatorze.
http://www.youtube.com/watch?v=P6bQ68eO3o8
Użyłem pierwszego lepszego zbiornika, żeby tylko obieg wody był.

Za jakiś czas będą lepsze filmy ;)

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #571008 Wysłany: 14 Kwi 2012, 12:25; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jak tam postępują prace, testy ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #571030 Wysłany: 14 Kwi 2012, 14:22; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
No właśnie przedwczoraj odbyły się pierwsze testy.
Tym razem zastosowałem flashback arrestor (łapacz płomienia) :P
Oto link do filmu:

http://www.youtube.com/watch?v=fCUkVdlcvfc

Pokazuję: połączenie instalacji, działanie, natężenie prądu, wydajność i łatwopalność.
Film nie ukazuje głośności wybuchu (aż wszystko się wycisza na filmie, a trzeci wybuch to echo poszło, że hoho) :D

Teoretycznie wydajność powinna być większa, ale wszystko wymaga czasu.

Myślę, żeby zrobić dodatkowe wyjście na drugi wąż, żeby lepszy przepływ był.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #573320 Wysłany: 20 Kwi 2012, 17:59; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 16 Kwi 2010,
Posty: 234
a jak spalanie?:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #573322 Wysłany: 20 Kwi 2012, 18:10; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
slimaq napisał(a):
a jak spalanie?:)

Jeszcze przyjdzie czas na to.
Za 2 tygodnie mam cały tydzień wolny to będę działał ;)

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577700 Wysłany: 05 Maj 2012, 13:01; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
I jak tam wyniki? Coś wyszło, czy może pupa... :eye:

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577702 Wysłany: 05 Maj 2012, 13:28; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Angry_Us3r napisał(a):
I jak tam wyniki? Coś wyszło, czy może pupa... :eye:

Chciałem teraz przez urlop działać, ale niestety remont garażu przejął priorytet. Ale sam już na siebie jestem zły, że projekt stoi w miejscu.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577703 Wysłany: 05 Maj 2012, 13:33; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Sam będę chciał działać we wakacje, jeśli to wyjdzie. :)
Instalacja mieszalnikowa LPG.

Znajomy ma zamontowane HHO do Passata 1.9 TDI 110, jeździ tym po Szwecji. Jeśli mu wierzyć, to spalanie spadło o ok. 20%. Tylko, że każdy może tak powiedzieć :)

Ile mniej więcej pochłonie $ materiał, aby zbudować HHO odpowiednie dla 1.2 8V ? Chodzi o kompletną instalację, zbiornik, przewody itd.

[ Dodano: 05 Maj 2012 13:33 ]

PS
Serio życzę powodzenia :)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577739 Wysłany: 05 Maj 2012, 16:03; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Angry_Us3r, Jaką teraz masz instalację LPG?
Koszty jak na razie to około 600zł
Ja nie jestem przekonany co do działania tego, dlatego prowadzę to doświadczenie.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577741 Wysłany: 05 Maj 2012, 16:09; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Instalacja LPG mieszalnikowa (mikser na przepustnicy) z centralką KME Bingo M, reduktor Emmegas (w zapasie BRC Tecno), emulator wtrysków STAG.

Myślę, że nie byłoby przeszkód, żeby zamontować HHO, gdyż gaz ten zasysany jest na tej samej zasadzie, co LPG przez "wpuszczenie" go w kolektor ssący :) tylko wszystko dobrze wyregulować, czyt. zmniejszyć mieszankę na reduktorze.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577742 Wysłany: 05 Maj 2012, 16:20; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
http://superauto24.se.pl/auto-porady/ol ... 20564.html ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #577744 Wysłany: 05 Maj 2012, 16:41; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Myślałem też o E85, jednak wymaga to przeróbki układu paliwowego. Spirytus upędzić można nawet z odpadków kuchennych. Oczywiście mowa o gotowym destylacie :E Można też odparować alkohol z najtańszego płynu do spryskiwaczy, ale czy warto...

Niech by spalanie LPG zeszło z 10 litrów do 7 przy tym samym stylu jazdy i byłbym w pełni zadowolony.
A rewolucja paliwowa nastąpi niebawem... Pędzenie "ropy" przy tym to pikuś. W sumie do starego diesela nie musiał nawet tego przerabiać.

[ Dodano: 05 Maj 2012 16:41 ]

Jest to bardzo ciekawy i obszerny temat - warty przedyskutowania, jeszcze nie tak dawno temu jeździło się na gazie drzewnym, więc szukanie alternatyw do benzyny, czy też ropy i LPG nie jest według mnie żadną ujmą, a wręcz przeciwnie - wszyscy Ci, którzy piszą "przesiądź się na rower, skuter, autobus" mają po prostu "punkt widzenia zależny od punktu siedzenia". Skoro da się taniej, bardziej ekologicznie, to czemu nie? :wink:

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579088 Wysłany: 09 Maj 2012, 23:33; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 09 Maj 2012,
Posty: 2
Witam
wnioski z 5 miesiecy
typ instalacji sucha cela układ płyt +nnnn-nnnn+ regulator PWN
chip sterujacy komputerem
swiatła ledowe dzienne (oszczednosc 11 A)

produkcja wodoru 1L na 76 sekund przy 15 A (to max przy PWN i układzie instalacji) i tyle mozna wziać swobodnie po osczednosci pradu ze wzgledu na oswietlenie ledowe.

teraz spalanie przy jezdzie na samym chipie bez właczonej instalacji hho
minimalne spalanie 4,4- 4,5 l (trasa predkosci do 90 km/h)wskazania z komputera.
przy właczonej instalacji hho spalanie minimalnie wzrosło (subiektywne odczucie lepszej pracy silnika i nieco wiekszej mocy ) bez testowania na hamowni.
najprawdopodobniej potrzebny jest emulator sondy lamda by nie wykrywała dodatkowego tlenu, choć teoretycznie ma tym sterować chip.
test oczywiscie trwa dalej ,,,,,

jak sie kształtuje minimalne spalanie u Was przy predkosciach do 90 km/h na trasie?
pytam bo auto posiadam od 7 miesiecy i nie miałem okazji sprawdzic spalania bez chipa w okresie dodatnich temperatur.

[ Dodano: 09 Maj 2012 23:33 ]

a zapomniałem dodac spalane samym chipie 5.2l przy 5 chłopa w autku predkosci max do 90-100 oczywiscie trasa ( oczywiscie bez deptania gazu)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579139 Wysłany: 10 Maj 2012, 09:34; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
mikol, wszystko fajnie tylko byś napisał co to za chip bo te z allegro lipa i naciągnie ludzi, a profesjonalnie to kosztuje powyżej tysiaka, ledy jak kto woli
mikol napisał(a):
jak sie kształtuje minimalne spalanie u Was przy predkosciach do 90 km/h na trasie?

temat o spalaniu jest więc nie róbmy tu offtopa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #579211 Wysłany: 10 Maj 2012, 15:56; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 09 Maj 2012,
Posty: 2
jesli chodzi o chip to jest to chip firmy volo , kupiłem go bez nalepki bo dystrybutor przylepił swoja ale to ten w niebieskiej obudowie prostokatny, ale z tego co widzę, na alle...widziałęm juz taki za oprawie 300 zeta. ale z tego co czytałem o spalaniu to mój wynik je jest jakis rewelacyjny porównując do wyników innych .

[ Dodano: 10 Maj 2012 15:56 ]

literówka "mój wynik nie jest jakis rewelacyjny"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #582000 Wysłany: 19 Maj 2012, 17:51; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
jakieś postępy ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #585230 Wysłany: 29 Maj 2012, 21:30; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
ipIV napisał(a):
jak to faktycznie będzie działać (mam mieszane uczucia co do tego, czy bilans energetyczny wyjdzie na +)


A jak ma wyjść na plus, skoro zużywa energię wytworzoną przez alternator (<100% sprawnosć) napędzany przez silnik spalinowy (sprawność <50%).


Darencki napisał(a):
A co jak by przypadkiem wybuchło podczas jazdy? Istnieje taka możliwość?..

W najgorszym przypadku o takie coś:
http://www.youtube.com/watch?v=9MBRW8yPuEg

[ Dodano: 29 Maj 2012 21:27 ]

RafaelSaures,
Na filmiku podajesz, że daje to 0.75l/minutę, czyli 45 litrów na godzinę.
9.2A poboru prądu to ponad 110W. Przez godzinę zużywasz około 400kJ energii elektrycznej na wytworzenie wodoru.

Spalanie 1kg wodoru daje 121MJ. Gęstość wodoru to 0,0899 kg/m³. Czyli 1kg wodoru to jakieś 11 metrów sześciennych, czyli 11000 litrów.
121MJ/11m³=11MJ/m³=11kJ/litr

Twoja instalacja wyprodukuje przez godzinę 45 litrów wodoru, którego spalanie da 495kJ energii. Hurra!!! dodatni bilans energetyczny! Na pewno?

d***! Sprawność silnika spalinowego wynosi 30-50%, więc w optymistycznym przypadku spalenie tych 495kJ energii da na ruch obrotowy 250kJ. Gdyby całą energię wytwarzaną przez silnik zuzyć do napędzania idealnego alternatora o sprawności 100%, czyli przez godzinę stracisz 150kJ, a więc około 41Wh.

Reasumując: podłączenie tego w najbardziej optymistycznych warunkach, jakie potrafię sobie wyobrazić jest równoznaczne z podłączeniem żarówki 50W do układu. W najbardziej pesymistycznym przypadku efekt jest równoznaczny z podłączeniem żarówki 100W do układu(te 10A zużywane na tworzenie wodoru +cały wodór ucieka).

Tak dla porównania: Jeżeli silnik spala 7 litrów benzyny na 100km, to wg tej karty charakterystyki zużyje tej benzyny 5.25kg, dającej łącznie w wyniku spalania 241MJ energii źródło. A więc przy prędkości 100km/h i wyżej zaprezentowanej wydajności 495kJ pokryje 0.2% zapotrzebowania silnika na energię.

Image

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Ostatnio edytowany przez mariuz 29 Maj 2012, 21:47, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #585238 Wysłany: 29 Maj 2012, 21:33; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Przyjmij, że auto w dzień może używać świateł DRL, czyli 110W poboru mniej więcej odpada.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #585239 Wysłany: 29 Maj 2012, 21:35; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Nadwarciański Park Krajobrazowy
Rejestracja: 09 Paź 2010,
Posty: 813
Pomógł: 2
miałoby to sens jedynie w przypadku dodatkowego altka załączanego jako hamulec żeby wytwarzać wodór poprzez hamowanie silnikiem, to by się trochę przechowało energii zamiast puszczać ją w powietrze wraz z ciepłem. A tak to chyba faktycznie średnio się opłaci.
no a co żarówek do jazdy dziennej to i takie bez instalacji wodorowej mogą więc znaczenia to nie ma

_________________
Punto Selecta, swap manual
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #585246 Wysłany: 29 Maj 2012, 21:58; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
Angry_Us3r napisał(a):
Przyjmij, że auto w dzień może używać świateł DRL, czyli 110W poboru mniej więcej odpada.


i właśnie prędzej DRL spowoduje zmniejszenie spalania niż generator HHO.

Najprościej mówiąc bilans energetyczny reakcji chemicznej zawsze wynosi 0. 2H20 -> 2H2 +02 potrzebuje tyle samo energii, co da 2H2 +O2-> 2H2O . Tutaj już kończy się cudna teoria generatora HHO. A dalej jest tylko gorzej (sprawność generatora, sprawność alternatora, sprawność silnika spalinowego.) Pomijam wpływ wodoru na sterowanie silnikiem przez komputer wtryskowy, bo jak już pokazałem ilości tego wodoru są znikome. Ale jeśli miałyby tak świetnie zmniejszać spalanie, to ciekaw jestem opinii jak sobie radzi komputer ze zmianą paliwa (m.in. zmiana kątów zapłonu i niemożność sterowania dawką gazu).

[ Dodano: 29 Maj 2012 21:58 ]

A jak ktoś lubi wstawiać różne cuda, to jeszcze jest instalacja na parę wodną.

http://www.youtube.com/watch?v=tYFDTVFFXmg

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #585262 Wysłany: 29 Maj 2012, 22:20; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Pietro napisał(a):
miałoby to sens jedynie w przypadku dodatkowego altka załączanego jako hamulec żeby wytwarzać wodór poprzez hamowanie silnikiem, to by się trochę przechowało energii zamiast puszczać ją w powietrze wraz z ciepłem. A tak to chyba faktycznie średnio się opłaci.
no a co żarówek do jazdy dziennej to i takie bez instalacji wodorowej mogą więc znaczenia to nie ma


Wtedy żadne HHO Ci potrzebne nie jest :) Jeno drugi akumulator, który byłby ładowany siłą odzyskaną z hamowania = pokrycie części zapotrzebowania na prąd = mniejsze spalanie.
Taki chałupniczy KERS.

[ Dodano: 29 Maj 2012 22:20 ]

Tylko problem w tym, czy są altki ze sprzęgłem, jak np. sprężarki klimy i w jaki sposób miałoby być realizowane załączanie - bo przecież nie po każdorazowym puszczeniu gazu - nawet na pół sek. - takie szarpane działanie uwaliłoby ten sprzęt w jeden dzień.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #585275 Wysłany: 29 Maj 2012, 22:35; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna
Rejestracja: 11 Mar 2009,
Posty: 1772
Pomógł: 13
________________________________________
Znalazłem niedokładności pozwalające na "uzyskanie" dodatniego bilansu energetycznego z pierwszego etapu obliczeń. Po pierwsze użyłem 12V zamiast 14.4V do obliczeń zużywanej energii. Czyli to już w tym momencie daje 475kJ zużywane na godzinę.
Dwa to niska dokładność pomiaru produkowanego wodoru. Zatykając palcem zwiększa się (nieznacznie, ale zawsze) ciśnienie w przewodzie doprowadzającym wodór. To może dać zawyżone wyniki generatora. Dla mnie miarodajne byłoby przygotowanie analogicznej instalacji pomiarowej z butla 20 litrów, dopiero po zestawieniu wszystkiego włączenie, zmierzenie czasu wypełnienia butli 20 litrów. Optymalne byłoby utrzymywanie lustra wody w butli 20l i w zbiorniku na takim samym poziomie żeby różnica ciśnień nie miała wpływu na wynik pomiaru.

Zakładając niedokładność pomiaru na poziomie 5% (czyli 35ml na minutę),a więc zakładając, że wodoru wytworzy się 42,75l przez godzinę energia spalania wytworzonego przez godzinę wodoru
wyniesie 470.25kJ.

Reasumując 475kJ zużyte, 470.25kJ do odzyskania daje stratę energetyczną rzędu 1.75W przy założeniu 100% wszystkich procesów. a jak już wspomniałem odzyskać energii możemy 30-50%. Bardziej te 30%...

[ Dodano: 29 Maj 2012 22:29 ]

Angry_Us3r napisał(a):
Tylko problem w tym, czy są altki ze sprzęgłem


Dobrze myślisz, takie coś jest stosowane w tramwajach od bardzo dawna. Chcesz przyspieszyć- dajesz napięcie na silnik. Chcesz się toczyć - silnik nie podłączony do prądu obraca sie z minimalnym oporem. Chcesz hamować - włączasz ten sam silnik jako generator prądu. Im więcej prądu daje silnik, tym większy stawia opór.

Z tego samego powodu po włączeniu świateł i ogrzewania silnik w samochodzie potrafi zmniejszyć obroty.


Ten sam mechanizm (hamowania silnikiem elektrycznym) jest stosowany w autach hybrydowych - np. Toyota prius. Szkoda tylko, ze różnice zwykły-hybryda są tak małe, że aż prawie niewidoczne.

_________________
210000km Mój czarno-biały kropas - ostatnia zmiana 15.06.2013
A ja mam filtr paliwa w 1.2 8V
http://biuro-ekspert.com/ ||Sirio Snake 27 + TTI TCB-771


Góra
 Profil  
 
 
 Post #585286 Wysłany: 29 Maj 2012, 22:38; 
 Temat postu: Re: Projekt HHO
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Nic innego, jak znaleźć taki alternator, dopasować do napędu i jeszcze pomyśleć, ilu A alternator można by użyć, żeby nie zdławić silnika.
Załączać sprzęgło przez opóźniony o kilka sekund (kwestia ustawienia o ile, by to nie sprawiało kłopotów) sygnał z ECU (odcięcie wtrysków) albo i nawet z samych wtrysków.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 94 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO