You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 02:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #53934 Wysłany: 14 Paź 2007, 06:57; 
 Temat postu: Centralny + immobiliser
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 34
Witam...
Wczoraj zakupiłem jedyneczkę :D i miałbym do Was pytanko o 2 rzeczy...

Jako że elektryka samochodowa nie jest mi obca z wcześniejszego autka wyjąłem sobie alarm wraz z centralnym. W samochodzie kupionym mam już centralny zamek więc pozostaje mi wpiąć sterownik pod alarm...

Gdzie jest umiejscowiony (żeby nie rozbierać połowy tapicerki) sterownik centralnego zamka w samochodzie? Alarm steruje centralnym za pomocą 2 przewodów na których naprzemiennie (wł/wył) pojawia się +/- 12V na czas 0.8s

Samo podpięcie nie sprawi mi problemu - tak myśle :lol: nie wiem tylko gdzie szukać sterownika...

Jest także w komorze silnika immobiliser - paczka wielkości 10x15x5 cm blokowana małym kluczykiem. Z opisu chyba włoskiego wychodzi że jest to coś związanego z alarmem.

Właścicielka mówiła że po przekręceniu kluczyka w tym urządzeniu (migną kierunki i piknie syrenka) blokuje się zapłon ale mnie silnik dalej pracuje...

Wie ktoś o co chodzi?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #54556 Wysłany: 16 Paź 2007, 07:59; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 05 Paź 2007,
Posty: 25
Gdzie jest umiejscowiony siłownik-nie wiem. Ale ta skrzynka z kluczykiem to jest syrena a kluczyk słuzy do jej blokowania np. podczas odłaczenia akumulatora.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #56053 Wysłany: 20 Paź 2007, 16:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 34
efka170 napisał(a):
Ale ta skrzynka z kluczykiem to jest syrena


Wygląda mi to po trochu na taką kwadratową syrenkę tylko do czego ona służy? Alarm? Immobiliser? Looknę na nią i może opiszę Wam bliżej...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58000 Wysłany: 26 Paź 2007, 02:34; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 2
O ile jeszcze kolego nie rozwiązałeś problemu to sterownik centralnego zamka znajduje się w schowku (tam od góry jest tai jeszcze jeden schowek) - bynajmniej taak u mnie było przy centralnym otwieranym z kluczyka. Ten sterownik to tak jakby żółty przekaźnik.ta skrzyneczka pod maską, bynajniej u mnie to chyba jest alarm syrena i centralny w jednym. pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58364 Wysłany: 27 Paź 2007, 18:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Ostrowiec Św.
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 34
danek16 napisał(a):
Ten sterownik to tak jakby żółty przekaźnik.ta skrzyneczka pod maską,


Dokładnie... po wyjęciu tego sterownika centralny przestał działać.

Zamontowałem alarm w aucie ale mam teraz problem ze znalezieniem właściwych przewodów do sterowania centralnym.

Alarm posiada 2 wyjścia pod sterowanie centralnego zamka, są to 2 przewody na których to pojawia się masa na czas ok 0.8s w chwili załączenia bądź (na drugim przewodzie) w chwili wyłączenia alarmu.

Mam też centralke do tego alarmu która steruje bezpośrednio siłownikami - 2 przewody do silniczka ze zmianą polaryzacji napięcia +/- 12V

Czy ktoś wie jak wygląda sterowanie centralnym w samochodzie? Jakie impulsy bądź napięcia idą na siłowniki bądź jaki sygnał je steruje? Dużo by to pomogło mi... :wink:

W chwili przekręcenia kluczyka w lewo/prawo mikrowyłącznik musi podać sygnał sterujący do centralki, jaki?? Plus czy minus napięcia?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58374 Wysłany: 27 Paź 2007, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 2
Do tego żółtego przekażnika dochodzi 5 przewodów: czerwony plus z akumulatora (na stałe), czarny: masa, dwa grubsze przewody (niepamietam kolorów) to jest wyjście na silniczki (siłowniki) centralnego zamka - to w nich zmienia sie polaryzacja i pojjawia się napięcie na 0,8 sek oraz dwa cieńsze przewody - dochodzi do nich masa z siłowników master (czyli z obu drzwi przednich ) z informacją jak zamykamy lub otwieramy recznie (za pomoca kluczyka) czyli jak sa zamkniete to w jednym przewodzie masz mase a jak otwarte to w drugim). Z centralki przeważnie wychadza przewody niebieski i zielony - to oni dają impuls do siłownikow otwieranie i zamykanie. pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO