DaRoN napisał(a):
Tak się zastanawiam.
Silniki w Punto II 1.2 - są podbno takie same jak te montowane w Punto I, ale mimo to słabsze. Pytanie pierwsze - czemu tak się dzieje?
No i właściwa częśc zapytania. Załóżmy, ze kupiłem sobie silnik, albo jeszcze lepiej - sam ten felerny wałek z wersji 75KM/8V itd itepe, jednym słowem - gotowy do podmianki.
No i z czym to się je? Tak po prostu, rozbieram silnik, wyciągam jeden, wkładam drugi, odpalam i jadę? Chyba nie na tym to polega
Ta kwestia nurtuje mnie od chwili, w której dowiedziałem się, ze takie mody są wykonalne na naszych kropkach, ale nie jestem mechanikiem - na takich klockach już się nie znam.
Pytanie się tez nasuwa - ten walek bardzo trudno jest wymienić? Trzeba rozkręcać cały silnik czy tylko głowicę ściagamy?
Póki co interesują mnie kwestwie tylko i wyłącznie z punktu widzenia mechaniki, nie elektorniki. O tym porozmawiamy później
Takie same w 100% to nie sa. Mechanicznie w zasadzie to tak, ale:
- kolektory inne
- elektronika inna
- glowica sie rozni (inny rozmiar kanalow)
- no i walek - w p1 ma wyzsze krzywki, wyraznie widac.
- i pewno cala masa innych p*****l, o ktorych nie mam pojecia
A czemu sa slabsze? Ano temu, ze jak zrobili dwojke to inne normy spalin nastaly i inzyniery musialy jakos temu podolac (tak slyszalem). Wiec elektronicznie i mechanicznie troche go przytemperowali i wyszlo, ze nie ma 73km tylko 60.
A z wymiana walka to jest tak jak piszesz: kupujesz walek (jesli masz szczescie to nie zajechany, bo to juz leciwe graty sa, albo i szczescia miec nie musisz tylko kupisz nowy w aso - pytalem jakis czas temu: 1200zl - chore), wyciagasz jeden i na jego miejsce wkladasz drugi. Odpalasz i jedziesz. W zasadzie to mozna jeszcze luzy zaworowe sprawdzic, zeby ewentualnie je skorygowac skoro juz to mamy na wierzchu.
Aby sie do niego dostac nalezy zdjac tylko pokrywe zaworow - zaraz pod nim kreci sie walek. Pewnie przyda sie takze zdjac obudowe rozrzadu celem przelozenia kolka pasowego do nowego walka.
Info jakies:
http://www.auto-swiat.pl/poradnik_aktua ... kul-13749/ [ Dodano: 10 Lut 2008 18:58 ]Des napisał(a):
Jeśli chodzi o silniki 1.2 w PII i PI to mają one ten sam dół. Głowica to zupełnie inna bajka. Sam wałek nic nie da. Potrzebna jest cała kompletna głowica od P I. Do tego powinno się też zakupić przepustnicę i kolektor wydechowy do tej głowicy a także zmienić komputer na ten z P I. Wtedy mozna mieć te 75 koni. Nikt nie podejmie się przeprogramowania komputera z P II. Trzeba by kupić piggyback a to koszt około 700pln.
Glowicy tak po prostu nie przelozysz. Inne jest zawieszenie silnika w p1 i p2. Gowica od p1 nie ma otworow do przykrecenia lapy silnika, ktora jest mocowana w dwojce wlasnie do glowicy. Niby mozna zmienic lape silnika....
Podobne jazdy sa z centralka silnika - w punto2 jest szyna CAN do komunikacji kompa z innymi rzeczami a jedynka takowej nie posiada - kupa rzeczy dzialac nie bedzie. Dokladnie tego tematu nie ogarniam, ale cos mi sie zdaje, ze nawet problemy z glupim predkosciomierzem by byly - ale tu sie moge mylic.