|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 20:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
patefoniq |
#596161 Wysłany:
05 Lip 2012, 23:34; Temat postu: 1,4 T-Jet 16V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 378
|
Witam! Proszę o rady odnośnie tuningu tegoż silnika. Wiem, że najprościej to zrobić ecu, ale bardziej chciałbym skupić się na mechanice. Co zrobić, żeby podnieść bazową moc silnika, nie ruszając elektroniki. Wystarczy mi podnieść moc do 160-170KM a moment do 260-300Nm. Mam fabryczną turbinę i nie ma sensu jej ruszać. Może kolektory, wałki itp. nie znam się na tym. Chciałbym dać mu powera, a turbina żeby poprawiała dynamikę (bo z dołu jest fajnie, brakuje tylko góry) i radość z jazdy. Da się tak w ogóle?
_________________ pozdrawiam Piotr Paszkowski aka patefoniQ Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie http://www.syslink.pl
|
|
Góra |
|
|
|
|
domin45670 |
#596195 Wysłany:
06 Lip 2012, 00:28; Temat postu: Re: 1,4 T-Jet 16V |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14387 Pomógł: 128
|
Nic z fajnych rzeczy nie chcesz ruszać. Największe pole manewru daje właśnie wgranie nowych map i większa turbina (większe ciśnienie doładowania) oraz zapewne większy intercooler. Pozostałe elementy to jest praktycznie kosmetyka w stosunku do tych dwóch wyżej wymienionych: - polerka kanałów dolotowych i wylotowych, - splanowanie głowicy, - inny wałek rozrządu - nowy dolot, - zmiana konfiguracji wydechu (począwszy od kolektora). Kute korbowody i inne elementy wytrzymalsze (sprzęgło, półosie, skrzynia biegów, tłoki) stosuje się po gwałtownym podniesieniu mocy, a czynnościami, które pozostały szału nie będzie. Można jeszcze nieco silnik rozwiercić, ale... ekhem
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
STax |
#596255 Wysłany:
06 Lip 2012, 09:35; Temat postu: Re: 1,4 T-Jet 16V |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
domin45670 napisał(a): - splanowanie głowicy, To może sporo dać, bo zwiększy stopień sprężania czyli efekt taki sam jak podniesienie ciśnienia na turbinie. Pytanie czy silnik wytrzyma. Tylko tak jak napisałeś domin45670 napisał(a): Nic z fajnych rzeczy nie chcesz ruszać. patefoniq, modząc elektronikę zapłacisz mniej i osiągniesz więcej.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#596295 Wysłany:
06 Lip 2012, 11:23; Temat postu: Re: 1,4 T-Jet 16V |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Nie piszcie o planowaniu głowicy w silnikach doładowanych... patefoniq, chcesz robić od dup... strony. Jak chcesz kosmetyczne zmiany (czyli te 160KM) to robisz soft i masz.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
srbenda |
#596415 Wysłany:
06 Lip 2012, 19:19; Temat postu: Re: 1,4 T-Jet 16V |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 767 Pomógł: 3
|
patefoniq napisał(a): Chciałbym dać mu powera, a turbina żeby poprawiała dynamikę (bo z dołu jest fajnie, brakuje tylko góry) i radość z jazdy. Da się tak w ogóle? Da się. Jak wsadzisz większe turbo. Dużo większe...
_________________ GT2256S
|
|
Góra |
|
|
Sonar |
#596417 Wysłany:
06 Lip 2012, 19:37; Temat postu: Re: 1,4 T-Jet 16V |
|
|
Magik liczników |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Rejestracja: 17 Gru 2011, Posty: 324 Pomógł: 3
|
srbenda,
To tego NOS i "tokjo drift"
dzikidaniel,
Dokładnie od dupy strony. Bez $ nic nie rób.
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 6 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|