You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 10:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #522189 Wysłany: 20 Lis 2011, 11:35; 
 Temat postu: Łożyska alternator Magneti Maryli
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2010,
Posty: 27
wiem ze temat był ale chce się upewnić jeszcze jakie to mają być łożyska: Może ktoś przerabiał ostatnio temat wymiany łożysk alternatora to napisze dokładnie oznaczenia bo widzę ze w sklepach o tym nie maja pojęcia i jak nie będę miał dokładnych oznaczeń to nic z tego dziękuje za pomoc i mam pytanie czy to takie oznaczenia i co z tym luzem C3 bo jak czytałem to jedni piszą ze ma być a drudzy ze nie ma być dziękuje za pomoc ;)
takie oznaczenia znalazłem czy sądobre ? ::

6003 2Rs C3
6303 RS


dziekuje pozdrawiam ;)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #522202 Wysłany: 20 Lis 2011, 12:08; 
 Temat postu: Re: Łożyska alternator Magneti Maryli
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
tu zaglądałeś?
http://punto.org.pl/zrobtosam/ogolnieprzydasiewszystkim/65


Góra
 Profil  
 
 
 Post #522205 Wysłany: 20 Lis 2011, 12:23; 
 Temat postu: Re: Łożyska alternator Magneti Maryli
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Przerabialem to już 3 razy i na pewno do alternatora Magneti Marelli nie wchodzi łozysko 6303 tylko 6203 przód i 6003 tył. Jezeli chodzi o tył, to jest bardzo wazna rzecz. mianowicie nie mozna wstawić zwykłego lozyska z luzem C3. Ośka wirnika ma nieznacznie mniejszy wymiar i zwykłe łożysko wyrobi się. Wstawiają co prawda łozyska bez luzu c3, ale szybko się zużywaja. Jak poczytasz na allegro, to znajdziesz do alternatorów łozyska z luzem c3 dlatego, bo są przystosowane na wysokie obroty.
Łożysko 6003 nie ma wymiaru wewn 17mm, ale mniejszy bodajże 16.96mm i tu jest róznica.
Pytać o łozyska c3 ale do alternatorow Magneti. Fakt, w sklepie nie maja pojęcia. Najlepiej kupić na allegro, albo w serwisie alternatorow i rozrusznikow.Przednie może być zwykłe 6203 c3 z dobrej firmy.Tylne musi byc ciasno spasowane.
Powyzszy link dotyczy alternatora firmy Denso.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #522229 Wysłany: 20 Lis 2011, 13:19; 
 Temat postu: Re: Łożyska alternator Magneti Maryli
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2010,
Posty: 27
a czy to łożysko będzie na przykład pasować i to jest to niezwykłe łożysko bo już czegoś tu nie rozumie http://allegro.pl/lozysko-lozyska-alter ... 46277.html ? wszystkie maja17 średnice na wałek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #522375 Wysłany: 20 Lis 2011, 20:46; 
 Temat postu: Re: Łożyska alternator Magneti Maryli
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Nie wszystkie mają te 17mm o czym pisałem i daj sobie powiedzieć. To lożysko nie pasuje. Problem jest w tym, że niewiele osób o tym wie. Dla przykladu sam takie założyłem, bo sprzedawca mi dał i klops. Przejechalem 2 tys. km i wirnik mialem do przeróbki. Szukaj takiego jak napisałem.
Głównym producentem łożysk do magneti jest Koyo i SKF, ale musi pisać, że do tego alternatora.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #522521 Wysłany: 21 Lis 2011, 11:07; 
 Temat postu: Re: Łożyska alternator Magneti Maryli
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2010,
Posty: 27
a takie pytanie jeszcze z innej beczki aw sprawie kupna całego alternatora jak bym chciał kupic cały bo ten nie wieczny to polecacie jakieś źródło dziękuje pozdrawiam:) czy nic nie kombinować i kopic oryginał mm ?:) bo ten mam z nową obudową i nie wiem ile jeszcze wytrzyma a obudowa za 90 zł wiec nie wiem ile wytrzyma a wytrzymał już 50 tyś pytam bo jak szczeki żeby mieć zapas bo altek to podstawa:) pozdrawiam dziekuje ze jeszcze odpowiadać jestescie super pozdrawiam ;) wszystkich punto maniaków ;) szerokości ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #522554 Wysłany: 21 Lis 2011, 13:01; 
 Temat postu: Re: Łożyska alternator Magneti Maryli
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Jak masz nowa obudowę, to raczej kupiłeś ją z łożyskiem, więc powinno być dobre. Myśle o obudowie stojana. Druga sprawa, czy na pewno masz łożysko 6003 do wymiany :?: Kolejna sprawa, to nie martw się na zapas. Alternator wytrzymuje kilkaset i więcej kilometrów, pod warunkiem, że łożyska są dobre i nie ma pęknięć.
Jak będziesz zmuszony do kupna innego, to w granicach 200 zł są orginalne z magnetii po profesjonalnej regeneracji. Nie kupuj nigdy takich po 100-150 zł, bo to zazwyczaj tandeta.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #523712 Wysłany: 24 Lis 2011, 19:34; 
 Temat postu: Re: Łożyska alternator Magneti Maryli
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 06 Lut 2010,
Posty: 27
dziękuje za pomoc przy doborze łożysk ;) i polecam stronę na której można je nabyć:) :) bardzo solidna firma:) pozdrawiam:)

[ Dodano: 24 Lis 2011 18:34 ]

i strona :) zapomniałem http://osinskiartur.pl/index.php


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602203 Wysłany: 12 Sie 2012, 21:55; 
 Temat postu: Łożyska - alternator Magneti Marelli
czech22 napisał(a):
Przerabialem to już 3 razy i na pewno do alternatora Magneti Marelli nie wchodzi łozysko 6303 tylko 6203 przód i 6003 tył.

Zależy do jakiego Magneti Marelli. Przez alternatory stosowane m.in. w Uno i Punto przewijają się 4 typy: 6303, 6203, 6003, 6201.

czech22 napisał(a):
Jezeli chodzi o tył, to jest bardzo wazna rzecz. mianowicie nie mozna wstawić zwykłego lozyska z luzem C3. Ośka wirnika ma nieznacznie mniejszy wymiar i zwykłe łożysko wyrobi się. Wstawiają co prawda łozyska bez luzu c3, ale szybko się zużywaja. Jak poczytasz na allegro, to znajdziesz do alternatorów łozyska z luzem c3 dlatego, bo są przystosowane na wysokie obroty.

Luz C3 nie ma nic wspólnego z rozmiarem bieżni od strony montażowej (to tzw. luz wewnętrzny bieżni i kulek względem siebie, a nie pasowanie np. na wałek). Można więc bez obaw wstawiać "C3" (ale fakt, że nie zawsze powinno być "zwykłe").
http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=pl&newlink=1_0_56

Co do "wyrobienia się", to nie jest takie oczywiste. Są modele alternatorów, gdzie oś i koło pasowe nie mają klina ustalającego, a trzymają się razem tylko i wyłącznie poprzez tarcie wywołane dociskiem (odpowiednio mocnym) nakrętki na ośce. Tak się składa, że ten nacisk trzyma również wewnętrzną bieżnię łożyska (dociska do zgrubienia na ośce). Jeśli cokolwiek ma się wyrobić, to również koło pasowe zacznie się kręcić względem osi (wtedy kierowca zauważy/odczuje zanik ładowania)...
Mowa tu o łożysku dużym, "przednim", przy kole pasowym, czyli 6203 - to tu jest nieco mniejsza średnica ośki (a nie przy mniejszym łożysku "tylnym" 6003 przy szczotkach - no chyba, że jedne modele mają to niestandardowe pasowanie raz przy kole, raz od strony szczotek).

czech22 napisał(a):
Łożysko 6003 nie ma wymiaru wewn 17mm, ale mniejszy bodajże 16.96mm i tu jest róznica.

Rozmiar "17 mm", to przecież jest tylko tzw. rozmiar nominalny, a faktyczny zależy dopiero od pasowania. Żadne łożysko nie ma więc dosłownie 17,00(0) mm!

czech22 napisał(a):
Pytać o łozyska c3 ale do alternatorow Magneti. Fakt, w sklepie nie maja pojęcia. Najlepiej kupić na allegro, albo w serwisie alternatorow i rozrusznikow.Przednie może być zwykłe 6203 c3 z dobrej firmy.Tylne musi byc ciasno spasowane.

Albo odwrotnie. Przednie niestandardowe, aby nie latało na ośce (oznaczone np. 6203 DK2 + może mieć dopisek C3), a tylne zwykłe 6003 C3 (z kolei to może luźno wchodzić w korpus, bo bywa tam plastikowa tulejka redukcyjna - jednocześnie osłona przeciw pyłowi ze szczotek, jak w przykładzie: http://punto.org.pl/zrobtosam/ogolnieprzydasiewszystkim/65).
Co do sklepów, to rzeczywiście 99% nie ma o niczym pojęcia i jest problem ze zdobyciem takiego niezwykłego łożyska.
Wtedy można skasować luz takim wynalazkiem (oraz mocno dowalić nakrętkę koła kluczem udarowym): http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+660-50ml+%28+%C5%9Arodek+mocuj%C4%85cy+%29_t2356.htm

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Image Poradnik z takiej naprawy (problemowy przypadek): http://fiatpunto.com.pl/topic37324.html :idea:
Opisana wymiana regulatora i łożysk w alternatorze Magneti-Marelli (tak na prawdę w jego wiernej kopii "UniPoint").

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO