You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 01:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #6522 Wysłany: 05 Lut 2007, 13:27; 
 Temat postu: Ciśnienie w oponach
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2007,
Posty: 106
Witam. Nie moge nigdzie znalesc specyfikacji dotyczacej ciesniena w oponach. Czy ktos z Was moze mi powiedziec gdzie moge znalesc lub jakie powinno byc cisnienie? Punto 1,2 75 opony 165/65/14


Góra
 Profil  
 

 
 Post #6555 Wysłany: 05 Lut 2007, 17:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
Przod 2,0
Tył 1,9

A na Punciaku nie masz nigdzie naklejki? ona chyba jest przy wlewie paliwa ;)

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #6572 Wysłany: 05 Lut 2007, 19:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 Lut 2007,
Posty: 106
na wlewie wlasnie nie ma, ani na drzwiach, ale dzieki juz jest w normie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7690 Wysłany: 15 Lut 2007, 16:47; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 15 Lut 2007,
Posty: 4
A jakie jest ciśnienie w Punto 1,2 60 opony 165/65/13


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7691 Wysłany: 15 Lut 2007, 17:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
kotylak napisał(a):
jakie jest ciśnienie w Punto 1,2 60 opony 165/65/13


Takie same
przód 2,0
tyl 1,9

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60281 Wysłany: 03 Lis 2007, 23:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
cisnienie tez podaje producent opon i warto sie tez tym kierowac!

polecam tez pompowanie azotem!! same PLUSY!!

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60285 Wysłany: 03 Lis 2007, 23:59; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
slivka ja pompuje powietrzem mam swoje kiedy chce sam dopompuje i tez nie narzekam a za kazdym razem jak sprawdzam to praktycznie trzyma jak trzeba :) tak wiec azotu nie potrzebuje :P

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62939 Wysłany: 11 Lis 2007, 23:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 22 Paź 2007,
Posty: 9
Czy w KropkuS 55 1.1 benzyna jest takie same? 2.0/1.9 ???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62946 Wysłany: 12 Lis 2007, 00:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 297
Cytuj:
Czy w KropkuS 55 1.1 benzyna jest takie same? 2.0/1.9 ???


tak

[ Dodano: 12 Lis 2007 00:06 ]
Image

_________________
Największe dyskusyjne forum dla górników : www.forumgornicze.pl
http://madmobil.pl/nowy-nissan-x-trail-partner-rodzinnych-wyzwan/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62949 Wysłany: 12 Lis 2007, 00:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
slivka napisał(a):
cisnienie tez podaje producent opon i warto sie tez tym kierowac!

polecam tez pompowanie azotem!! same PLUSY!!


No a ja też mam azot w kołach :P całe 77% objętości...

Cytuj:
cisnienie tez podaje producent opon i warto sie tez tym kierowac!

Tylko że producent nie poda ciśnienia dla konkretnego samochodu i nie warto na to zwracać uwagi...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62964 Wysłany: 12 Lis 2007, 00:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 297
dzikidaniel napisał(a):
No a ja też mam azot w kołach Razz całe 77% objętości...


A ma ktoś jakieś informacje o różnicach w spalaniu, drodze hamowania itp. bo o żywotności to mowa wszędzie ;p

_________________
Największe dyskusyjne forum dla górników : www.forumgornicze.pl
http://madmobil.pl/nowy-nissan-x-trail-partner-rodzinnych-wyzwan/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62967 Wysłany: 12 Lis 2007, 00:21; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
heh... w koncu pompujac powietrzem tez znajduje sie w nim azot :D tak wiec tak czy siak kazdy ma jakis procent azotu :D

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63029 Wysłany: 12 Lis 2007, 09:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63149 Wysłany: 12 Lis 2007, 16:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007,
Posty: 297
Cytuj:
Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania.


Mhh... gdzieś takie coś przeczytałem, może jakieś znikome efekty :roll:

_________________
Największe dyskusyjne forum dla górników : www.forumgornicze.pl
http://madmobil.pl/nowy-nissan-x-trail-partner-rodzinnych-wyzwan/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63211 Wysłany: 12 Lis 2007, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
dzikidaniel napisał(a):
Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania.

ja nie byl bym tego taki pewien bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc czyli autko wiecej spali ale lepiej hamuje a jak jest za duze cisnienie to opona jest jak balon i tarcie jest mniejsze, ale tez mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnia wiec mniejsza przyczepnosc a w obo przepadkach zurzecie opony wzrasta bo jak cisnienie duze to oponka sie zurzyje na srodku a jak za male to po bokach wiec najlepiej tak jak podaje producent 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63257 Wysłany: 12 Lis 2007, 20:17; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
raxon napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania.

ja nie byl bym tego taki pewien bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc czyli autko wiecej spali ale lepiej hamuje a jak jest za duze cisnienie to opona jest jak balon i tarcie jest mniejsze, ale tez mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnia wiec mniejsza przyczepnosc a w obo przepadkach zurzecie opony wzrasta bo jak cisnienie duze to oponka sie zurzyje na srodku a jak za male to po bokach wiec najlepiej tak jak podaje producent 8)


Ok, ale tu nie chodziło o to czy róznica ciśnienia coś daje, tylko o pompowaniu kół azotem była mowa. I to właśnie nic nie daje, poza wydaną kasą...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63272 Wysłany: 12 Lis 2007, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: korczyna k krosna
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 487
aha sory nie doczytalem :cry:
na discowery byl kiedys jakis program i muwili cos o kolach w samolotach pasazerskich i muwili ze sa pompowane azotem bo sa duze ruznice temperatury a azot mniej sie sciasnia i rozpreza w zaleznosci od temperatury i tyle jest roznicy miedzy azotem a powietrzem 8)
czyli nie ma sensu placic za pompowanie kol bo mozna troche podymac pompkom i jezdzic :mrgreen: :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63418 Wysłany: 13 Lis 2007, 12:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 205
w powietrzu jest 78% azotu wiec nie przesadzajmy no i na opony w autach nie działaja takie siły zwiazku z czym się tak nie nagrzewają. Strata kasy.

_________________
Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #64300 Wysłany: 15 Lis 2007, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 17 Cze 2007,
Posty: 280
Daj mu wszędzie po 2.0 bar i będzie dobrze tyle się stosuje do takich małych samochodów.Znam sie troche na gumach i wiem co w trawie piszczy :D pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80507 Wysłany: 10 Sty 2008, 19:08; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Lis 2007,
Posty: 42
raxon napisał(a):
ja nie byl bym tego taki pewien bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc ....


siła tarcia nie ma nic wspólnego z polem powierzchni styku opony z asfaltem (troche to dziwne ale no tak jest). o sile tarcia decyduje wspolczynnik tarcia zalezny od materialu i sila nacisku (masa auta x przyspieszenie ziemskie).

[ Dodano: 10 Sty 2008 18:08 ]
ale zgodze sie ze faktycznie na slabiej napompowanej oponie przyczepnosc jest wieksza (po prostu koło mniej chętnie wpada w poslizg ale nie ma to zwiazku z sila tarcia).

_________________
Fiat Punto I 1.2 SX '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80572 Wysłany: 10 Sty 2008, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
raxon napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
Nie ma różnicy w spalaniu ani w drodze hamowania.

...bo jak jest male cisnienie to jest wieksza powierzchnia styku opony z nawierzchnia czyli wzrasta tarcie i przyczepnosc czyli autko wiecej spali ale lepiej hamuje...

Wręcz przecinie. Jak jest za małe ciśnienie to nie dość że więcej pali to jeszcze więcej gorsza jest przyczepność przezco gorzej hamuje, o tym że opona szybciej się zużywa nie wspominając. Tak więc pompować powietrze zgodnie ze wskazaniami producenta :)

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80584 Wysłany: 10 Sty 2008, 23:01; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 09 Sty 2008,
Posty: 33
To samo mówili mi jak zmieniałem opony ;) Więc chyba dzikidaniel ma rację ;) Spalanie i zużycie czyli nasze pieniążki uciekają jak nie mamy odpowiedniego ciśnienia w oponkach :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80641 Wysłany: 11 Sty 2008, 01:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
Klepok napisał(a):
siła tarcia nie ma nic wspólnego z polem powierzchni styku opony z asfaltem (troche to dziwne ale no tak jest). o sile tarcia decyduje wspolczynnik tarcia zalezny od materialu i sila nacisku (masa auta x przyspieszenie ziemskie).


a ja się nie zgodzę, tarcie jest stosunkowo większe na mniej napompowanej oponie gdyż ma większą powierzchnię przylegania, więc i są większe opory toczenia, a więc i tarcie napewno jest większe - dlatego gumy szybciej się zużywają. Przyczepnośc jest lepsza przy b. niskich prędkościach i na śliskich/sypkich nawierzchniach. Lecz przy większych prędkościach jazda na słabym/za dużym ciśnieniu może być nawet niebezpieczna.

...no i teraz zastanawiam się dlaczego na przeglądzie rejestracyjnym nie sprawdzają ciśnienia w oponach [niektórzy chociaż raz w roku by sobie sprawdzili], np. gdy kupiłem swojego Kropka ostro ściągało w którąś stronę i podejżewałem że mam też do wymiany amorki, wizyta na stacji benz. przy kompresorze rozwiała moje mroczne myśli.
Gdy byłem na przeglądzie rej. przed spuszczeniem/dodmuchaniem powietrza, różnica na amorkach była 20% a najgorszy wynik na teście kwalifikował je do wymiany. Dalej mam te same amorki i sa prawie identycznie sprawne i mają prawie 80% sprawności.

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80643 Wysłany: 11 Sty 2008, 02:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 205
BobMF mylisz tarcie z oporem toczenia. Fizyka prawde Ci powie. Tarcioe jest to silna nacisku razy wspolczynnik tarcia. A jak macie za mlao powietrza to zmienai sie tez prfoil opony i pogarsza przyczepnosc.

_________________
Punto 1 1,2(jedno punktowy wtrysk 60Km) 93rocznik 140000km. 3 dzwi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #80655 Wysłany: 11 Sty 2008, 08:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań/Luboń
Rejestracja: 20 Mar 2007,
Posty: 87
Lutek napisał(a):
Fizyka prawde Ci powie. Tarcioe jest to silna nacisku razy wspolczynnik tarcia.

To uproszczenie na potrzeby lekcji fizyki.
Np. sześcian o masie 10kg o polu podstawy 20cmx20cm wykonany z gumy i mata gumowa o masie 10kg i polu powierzchni 100cmx100cm.
Co będzie łatwiej przesunąć (przyjmując, że oba elementy można tak samo łatwo chwycić)?

_________________
Punto II SX, 2000, 1242cm3 8v, 5d


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO