|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 20:33
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
riDER |
#591718 Wysłany:
20 Cze 2012, 12:50; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 16 Wrz 2011, Posty: 162
|
nie rozumiem 'pytania'..
_________________ Było Grande Punto Sport 1.9 mjtd - 166KM, 337Nm. Cinsoft.pl mod, EGR OFF Było Subaru Impreza WRX Jest Rodzinne Auto ;-) Ogłoszenia Samochody Osobowe - Fiat
|
|
Góra |
|
|
|
|
kazaa |
#591719 Wysłany:
20 Cze 2012, 12:51; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
riDER napisał(a): Podeślij, możebyć i na priv, wykres proszę - chętnie porównam ok podaj maila na priv
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
STax |
#591721 Wysłany:
20 Cze 2012, 12:52; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
adrian1203 napisał(a): wydaje mi sie ze gdy auto postoi na duzym sloncu jakis czas i bardzo sie nagrzeje, to "zimny" silnik jest strasznie mułowaty... Czujnik temp powietrza podaje jego wysoką temperaturę (czyli ubogą mieszankę) a czujnik temp silnika podaje niską i może z tego powodu odczuwalny jest muł? Przynajmniej w benzyniaku by to tak można było wytłumaczyć
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#591765 Wysłany:
20 Cze 2012, 15:42; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
adrian1203 napisał(a): o właśnie mam pytanie, nie tyle o chiptuning co o temperaturę.. wydaje mi sie ze gdy auto postoi na duzym sloncu jakis czas i bardzo sie nagrzeje, to "zimny" silnik jest strasznie mułowaty... bo maly multijet jak ruszasz to ciagnie powietrze bardzo cieple i dopiero jak sie rozpedzisz to zasysa juz zimniejsze niz te ktore bylo w dolocie gdy stales na slońcu,przez to do samochodów wsadzają coraz większe intercoolery które jak chyba wiesz sa chlodnicami powietrza doladowującego do turbinki
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
adrian1203 |
#591799 Wysłany:
20 Cze 2012, 17:32; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 08 Kwi 2012, Posty: 158 Pomógł: 1
|
pytanie brzmiało czy to norma czy coś jest nie tak
_________________ Grande Punto 1.3 90KM 2008r. - EGR OFF - Przyciemnione szyby - Nakładki progów/podstopnica - Czujniki parkowania Valeo - Skórzana kierownica/gałka zmiany biegów - Tempomat ToDo: - 110KM Mod
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#591823 Wysłany:
20 Cze 2012, 18:57; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
dla tego silnika raczej norma ,tez tak mam iz nagrzany to muł amam tez 90 konnego multijeta ;ale tylko do paredziesięciu sekund potem tylko wielka turbodziura a od 1600 zaczyna odczuwalnie ciagnać
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
jareknb |
#599446 Wysłany:
21 Lip 2012, 10:31; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Forumowicz |
Imię: Jarek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 01 Kwi 2012, Posty: 4
|
Witam,mam pytanie odnośnie chip boxa które oferowane są przez różne firmy na allegro ma GP 1,3 JTD 75km,czy poprawią faktycznie cokolwiek nie potrzebuję cudów,może ktoś z was to ma i coś powie na ten temat. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#599448 Wysłany:
21 Lip 2012, 10:50; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
te za 50 zł sobie odpuść bo to rezystor w pudełku,podobno dosyć dobre są firmy psi,v-techa które są wielokanałowe sterują cisnieniem na railu,doładowaniem i kątem wtrysku ale cena taka że już można chipa zapodać z hamownią który to jak wiadomo modyfikuje więcej parametrów jak box np.można zmieniać dawki wtrysku pilotujacego;głownego; czas itp i więcej można z silniczka wyciągnąć jak masz okazyjnie kupic firmowego boxa za 200-400 oczywiście że używanego bo nowy to od 800 to myśle że warto kupić tylko trzeba wtedy używać samochodu z głową i nie jeżdzić cały czas z nogą w podłodze bo pompa raill i sprzęgło mogą tego nie wytrzymać tylko korzystać z większej mocy podczas wyprzedzania itp. choć na chiptunerzy odradzają ale ja czytałem na forum toyoty że nie narzekają jeżdża i nic sie nie dzieje ale w toyotach ze sterowaniem denso czyli 2.0 i 2.2 d4d nie mozna chipa wgrac tylko breloczek ale w 1,4 d4d jest sterownik boscha i tam mozna chipsa zapodać u ciebie w 1.3 jest magneti marelli i jak masz auto na gwarancji to raczej tylko box bo żeby wgrać czipa to trzeba sterownik otwierac i nie da się tego przez kabel jak w tdi
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#599462 Wysłany:
21 Lip 2012, 13:13; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Wszystko fajnie ale box to raczej złe rozwiązanie. Dlaczego? Wirus powinien być dopasowany do konkrektnego auta. Każdy silnik jest w innym stanie technicznym, dysponuje inną rzeczywistą mocą i momentem. Do tego dochodzi stan sprzęgła. Wkładając box'a nie wiesz czy np. silnik nie będzie kopcił albo czy sprzęgło nie będzie się ślizgać z powodu zbyt wysokiego momentu. Dlatego robiąc normalnego wirusa robi się kilka lub nawet kilkanaście pomiarów na hamowni zanim uzyska się zadawalający wynik.
Przykład z moim autem: po zrobieniu programu na 115 KM było już spore kopcenie, po stopniowym zmniejszaniu mocy i kolejnych próbach na hamowni, Cinek doszedł do 110 KM - wtedy było już ok. W sumie podczas całej sesji tych pomiarów było chyba 10.
Zresztą wystarczy wejść na jego stronę i porównać auta z identycznymi silnikami - za każdym razem wynik jest nieco inny, głównie ze względu na stan silnika (wtryski, rial, pompa) albo sprzęgła.
A od tych tanich box'ów za 300 - 400 zł i tańszych to w ogóle z daleka bo nie robią nic więcej jak zwiększenie dawki wtryskiwanego paliwa...
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#600611 Wysłany:
27 Lip 2012, 15:27; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
hubik mam pytanie do ciebie czy po chipie auto kopci więcej niż w seri bo u mnie bez chipa potrafi przykopcic przy deptaniu a jak zrobie chiptuning to boje sie iż może być batory?
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#600615 Wysłany:
27 Lip 2012, 16:28; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
fullxda napisał(a): hubik mam pytanie do ciebie czy po chipie auto kopci więcej niż w seri bo u mnie bez chipa potrafi przykopcic przy deptaniu a jak zrobie chiptuning to boje sie iż może być batory? To wtrysk musi Ci bardzo mocno przelewać jak na czarno kopci, nie powinno się robić softu dopóki nie będzie silnik sprawny. Przed wirusem na pewno auto zostanie zlogowane i w razie potrzeby naprawione. Kopcić nie powinno po sofcie, chyba, że bardzo mocny wirus.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#600618 Wysłany:
27 Lip 2012, 16:51; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
w necie teraz czytam iz przy bucie ;nawet to i w nowym dieslu z dpf-em musi przykopcić ,praw fizyki sie nie zmieni paliwo dolane przy bucie z dołu nie ma prawa sie dopalic poniewaz brakuje powietrza bo turbo jeszcze nie pompuje tak wyczytalem na forum alf,ja nie mam zasłony dymnej przy bucie ale potrafi przykopcic ale widzę jakie auto za mna jedzie wiec jest chyba okej
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#600619 Wysłany:
27 Lip 2012, 17:02; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
fullxda napisał(a): hubik mam pytanie do ciebie czy po chipie auto kopci więcej niż w seri bo u mnie bez chipa potrafi przykopcic przy deptaniu a jak zrobie chiptuning to boje sie iż może być batory? Prze modem kopcił mi bardziej, teraz tak, że ja tego nie widzę w lusterkach Podczas wizyty u Cinka auto było hamowane ok. 10 razy na różnych mapach tak aby znaleźć optymalne ustawienie przy którym nie będzie kopcenia. Marcin zaczął od maksimum co można było wyciągnąć z tej turbiny, czyli 115 KM ale wtedy waliło sadzą strasznie. Później stopniowo obniżał aż doszedł do 111 KM gdy kopcenie ustało I tym się właśnie różni mod u specjalisty od box'a - wirus dopasowany jest do stanu technicznego auta i innych czynników A co do samego kopcenia to racja, nawet nowy MultiJet drugiej generacji z DPF puszcza bąki jak się go gniecie - sprawdzane ostatnio w nowiutkim Grande znajomego
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#600626 Wysłany:
27 Lip 2012, 18:19; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
czyli nie ma sadzy nie ma zabawy tak a propo obserwuje rozne samochody diesla na drodze i fakt przy spokojnej jeżdzie nie ma kopcenia ale przy bucie to już puszcaja baczka czyli tak ma byc ,może szło by tak zchipowac aby nawet przy bucie nie dymil ale trzeba by mu do 50 ps moc ograniczyć i moment jak w pandzie 1.1 to wtedy fajne super oszczędne toczydełko by było ale co to by był za chiptuning chyba superecotuning haha [ Dodano: 27 Lip 2012 18:19 ]hubik mogłbys jeszcze sprawdzic jakie masz czasy elastyczności 60-100 4 bieg i 80-120 5bieg po chipsie? komórką ze stoperem ja sprawdzałem w swoim w seri mam taka średnia z paru pomiarów oczywiście komorka ze stoperem w ręce a nie jakieś specjalistyczne urządzonko 60-100 4 ok 9sek 80-120 5 ok 13 sek oczywiście hubert jak bedzie bezpiecznie ;broń boże nie w godzinach szczytu w centrum warszawy zobaczymy ile chips potrafił ci urwac ze seryjnych pomiarów
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#600680 Wysłany:
27 Lip 2012, 21:28; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Potestuję na A2 w przyszłym tygodniu
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
CINEK_ |
#600701 Wysłany:
27 Lip 2012, 23:41; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 06 Maj 2009, Posty: 157
|
Sprawne auto seryjne z DPFem nie ma prawa grama dymu puscic chyba ze reaktywuje filtr. 1.3 walą z rury bo EGR ma zwłokę jak jasna cholera. Jeśli auto nadmiernie kopci to: - nieszczelny dolot - problem z EGRem - wtryski - syf w kolektorze ssącym - to trzeba sprawdzic
_________________ Punto JTD 200+ps obecnie update z unijet na multijet
www.cinsoft.pl
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#600713 Wysłany:
28 Lip 2012, 01:49; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
CINEK_ napisał(a): 1.3 walą z rury bo EGR ma zwłokę jak jasna cholera. No to teraz już wiem czemu po modzie i wyłączeniu EGR już nie widzę sadzy w lusterkach przy szybkim starcie
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#600722 Wysłany:
28 Lip 2012, 07:23; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
cinek opisz fachowo dlaczego tak sie dzieje iż jak zawór egr niedomaga to samochód kopci? ja myślałem iz egr otwarty jest tylko na wolnych obrotach a przy jezdzie zamykany;tak by mi to wynikało z obserwacji fesem chyba ze jest tak jak napisałeś że jest zwłoka czyli jedziemy ;but w podloge a egr jeszce sie nie domknął i cała sadza w wydech ? dobrze myśle?
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#600767 Wysłany:
28 Lip 2012, 13:06; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
CINEK_ napisał(a): - syf w kolektorze ssącym - to trzeba sprawdzic
ale to się tyczy jak jest egr w układzie ? [ Dodano: 28 Lip 2012 13:06 ]fullxda napisał(a): cinek opisz fachowo dlaczego tak sie dzieje iż jak zawór egr niedomaga to samochód kopci? ja myślałem iz egr otwarty jest tylko na wolnych obrotach a przy jezdzie zamykany;tak by mi to wynikało z obserwacji fesem chyba ze jest tak jak napisałeś że jest zwłoka czyli jedziemy ;but w podloge a egr jeszce sie nie domknął i cała sadza w wydech ? dobrze myśle? Przede wszystkim masz gorące powietrze z wydechu, jak jest nie sprawny EGR to nie domyka się i miesza się ze schłodzonym powietrzem w IC w innych proporcjach.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
fullxda |
#603252 Wysłany:
09 Sie 2012, 09:02; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 26 Kwi 2010, Posty: 371 Pomógł: 5
|
panowie mam pytanie do was szczególnie do cinka który jak wiemy jest bardzo dobrym tunerem ostatnio logowałem samochód pod kątem różnych parametrów i szczególnie parametry doładowania troszkę mnie zaniepokoiły;mianowicie oczekiwane ciśnienie doładowania powinno być 2282 mBar a przy przyspieszaniu gwałtownym dochodzi do 2489 ( oczywiście od tego trzeba odjąć rzeczywiste ciśnienie atmosferyczne w danej chwili tzn.około 1000) czy to oznacza że turbina przeładowywuje? bo hubik wczesniej gadał że ta turbinka orginalnie dmucha 1,25 bara po chipowaniu 1,35 max a mnie dochodzi prawie do 1,49 ? czy powodem moze byc zacinajaca sie zmienna geometria? bo ja żadnych objawów typu szarpanie,nierówne przyspieszanie nie mam a powinien jeszcze wyskoczyć check ,notlauf ( tryb awaryjny dla bezpieczeństwa turbiny)a ja nigdy checka nie miałem podczas gwałtownego przyspieszania,a może wszystko jest w normie? Załącznik:
doladowanie.PNG [ 136.11 KiB | Obejrzany 17992 razy ]
_________________ Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#603292 Wysłany:
09 Sie 2012, 12:17; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
Najlepiej jak Cinek się wypowie. U mnie zacinał się EGR przez co turbina lekko przeładowywała w pewnym zakresie obrotów. Żadnego checka nie miałem i w sumie dopiero po chipie odczułem, że brakowało tej płynności w przyspieszeniu w tym zakresie obrotów gdzie EGR stwarzał problem.
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
BartekP |
#612719 Wysłany:
16 Wrz 2012, 23:08; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 15 Lip 2012, Posty: 912
|
Podobno sprzęgło (1.4 135 KM) wytrzymuje 400Nm. I czy to jest razem z kołem dwumasowym?
_________________ Punto 1,4 2012 Multiair Turbo 135 KM Lounge
Mój szrot
topic41590.html
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#613116 Wysłany:
18 Wrz 2012, 14:42; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
BartekP napisał(a): Podobno sprzęgło (1.4 135 KM) wytrzymuje 400Nm. I czy to jest razem z kołem dwumasowym? t-jet ma 2 mas, 400nm ? lol tam nie ma miejsca na porządne sprzęgło, klekotowe wytrzyma 400nm, ale użytkować trzeba z głową. Zresztą 400nm z bloku 1,4, nie wiem ile byś pojeździł na takim setupie.... BTW ale zaznaczyłeś to przyspieszenie do 100 na czerwono, w końcu inny fiat heh
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
BartekP |
#613193 Wysłany:
18 Wrz 2012, 17:34; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 15 Lip 2012, Posty: 912
|
O tym sprzęgle myślał koleś z serwisu fiata jak się go zapytałem i tak stwierdził: Że dwumasowe i do 400 nm wytrzyma. Poza tym nie twierdze, że chce taki setup.
_________________ Punto 1,4 2012 Multiair Turbo 135 KM Lounge
Mój szrot
topic41590.html
|
|
Góra |
|
|
lakikwap |
#613227 Wysłany:
18 Wrz 2012, 19:42; Temat postu: Re: Chiptuning silnika |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5186 Pomógł: 1
|
kazaa napisał(a): lol tam nie ma miejsca na porządne sprzęgło, klekotowe wytrzyma 400nm, ale użytkować trzeba z głową a to klekot ma inną skrzynie? czy tylko sprzęgło? Noo 400nm, życzę Ci takich wyników Ja słyszałem że na seryjnym setupie maks bezpieczeństwa to 200km/300nm, i to jest maks ile można wyciągnąć bez wymiany turbo na większe (ss). Zobaczymy. Choociaż za granicą robią z ss'a grubo powyżej 200 koni i sprzęgła nie wymieniają, a tam chyba to samo co seryjnie w agp
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|